Rozszerzenie uprawnień dla kierowców z kategorią B. "Przepisy, o których mowa, funkcjonują z powodzeniem w wielu krajach europejskich"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
W tej sprawie wysłano List Otwarty do Ministra Infrastruktury.
W tej sprawie wysłano List Otwarty do Ministra Infrastruktury. Arkadiusz Wojtasiewicz/ Polska Press
- Prawo jazdy kategorii B powinno uprawniać do kierowania pojazdem elektrycznym o dopuszczalnej masie całkowitej do 4,25 ton, zamiast obecnie obowiązujących 3,5 ton- apeluje polskie Stowarzyszenie paliw Alternatywnych. - – Pokonanie tej bariery jest kluczowe dla dalszego rozwoju zeroemisyjnego sektora transportu towarów- komentuje ekspert. Jednocześnie wskazano, że tego typu rozwiązania funkcjonują w innych krajach europejskich.

Pojazdy o maksymalnej dopuszczalnej masie powyżej 3500 kg podlegają pewnemu reżimowi regulacyjnemu, również w odniesieniu do uprawnień do kierowania nimi (prawo jazdy), które to uprawnienia wykraczają poza kategorię B.

Jak wskazuje PSPA, operatorzy flot chcący pozostać poniżej tego progu regulacyjnego i zgodnie z nim eksploatować pojazd dostawczy o napędzie alternatywnym, otrzymują w zamian znacznie ograniczoną ładowność i przestrzeń ładunkową. Przedstawiciele Stowarzyszenia pomysł argumentują faktem, iż napęd dostawczego pojazdu elektrycznego (akumulator) jest cięższy niż w przypadku jego spalinowego odpowiednika. Wprowadzenie możliwości kierowania pojazdem zasilanym paliwami alternatywnymi o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 4,25 ton postulują firmy zrzeszone w PSPA, działające w ramach Komitetu ds. Logistyki i Transportu.

W tej sprawie wysłano List Otwarty do Ministra Infrastruktury, pod którym podpisały się firmy wchodzące w skład Komitetu ds. Logistyki i Transportu oraz inni członkowie PSPA.

- Pokonanie tej bariery jest kluczowe dla dalszego rozwoju zeroemisyjnego sektora transportu towarów. Dziś, z racji uwarunkowań technicznych związanych z wykorzystaniem akumulatorów trakcyjnych wpływających na wzrost masy pojazdu, EV charakteryzują się mniejszą ładownością – mówi Albert Kania, Koordynator Komitetu ds. Logistyki i Transportu PSPA, cytowany w komunikacie.

Z kolei Joanna Makola, Kierownik Centrum Legislacyjnego PSPA tłumaczy, że postulowane ukształtowanie przepisów jest zgodne z prawem unijnym. - W tym wypadku nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie przepisy odzwierciedlić również w polskim prawodawstwie- mówi.

Jak się okazuje, najwięcej osób deklaruje, że urlop będzie kosztował ich od 2,5 do 5 tys zł.

Wakacje 2021. Ile wydamy w tym roku na urlop i jak chcemy go...

PPSPA informuje, że tego rodzaju przepisy funkcjonują w wielu krajach europejskich i "powinny znaleźć zastosowanie również w Polsce". Zdaniem Stowarzyszenia "wprowadzenie postulowanych przepisów pozwoli na eliminację jednej z kluczowych barier stojących na przeszkodzie szerokiemu wykorzystaniu pojazdów elektrycznych w segmencie dostawczym"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl