Świat broni się przed koronawirusem. Obowiązkowe szczepienia, zachęty i naciski na medyków

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
AP/Associated Press/East News
Świat robi wszystko, by zachęcić ludzi do szczepienia się przeciwko koronawirusowi, bo to jedyny sposób, by pokonać zarazę

Coraz więcej krajów na całym świecie zmusza ludzi do szczepienia się przeciwko CO-VID-19. Często dotyczy to określonych zawodów. Tadżykistan i Watykan należą do nielicznych krajów, w których szczepienia obejmują wszystkich dorosłych. W byłym sowieckim Tadżykistanie oficjalna agencja informacyjna opublikowała dekret rządowy nakazujący szczepienia wszystkich osób powyżej 18. roku życia.

W Watykanie, najmniejszym państwie świata, już w lutym tego roku wprowadzono obowiązek szczepień, który obejmuje wszystkich mieszkańców i osoby pracujące na terenie Watykanu.

Odporność po szczepieniu przeciwko COVID-19 wytwarza się nie w momencie podania zastrzyku, ale po pewnym czasie. Kiedy uzyskujemy odporność na koronawirusa po szczepionce Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson&Johnson? Która szczepionka jest najlepsza? WIĘCEJ NA KOLEJNYCH STRONACH>>>

Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson: która szczepionka jes...

Niektóre kraje i terytoria nakładają obowiązek szczepień dla określonych grup ludności. Włoscy lekarze i inni pracownicy służby zdrowia w sektorze publicznym i prywatnym muszą zostać zaszczepieni. W innym wypadku grozi im zakaz bezpośredniej pracy z pacjentami. Grupa 300 pracowników włoskiej służby zdrowia zaskarżyła ten pomysł do sądu, starając się o uchylenie tego obowiązku, a rozprawa zaplanowana jest na 14 lipca.

16 czerwca rząd brytyjski ogłosił, że wszyscy pracownicy domów opieki społecznej w Anglii będą musieli zostać w pełni zaszczepieni. W przypadku zatwierdzenia tego pomysłu przez parlament nowe przepisy będą oznaczały, że każda osoba pracująca w domu opieki musi otrzymać dwie dawki szczepionki od października, chyba że ma zwolnienie lekarskie. Zasady będą miały zastosowanie do wszystkich pracowników zatrudnionych bezpośrednio przez dom opieki oraz pracowników pozyskiwanych przez agencje i wolontariuszy.

Prezydent Rosji Władimir Putin jest przeciwny obowiązkowym szczepieniom w całym kraju, jednak burmistrz Moskwy Siergiej Sobianin nakazał 16 czerwca obowiązkowe szczepienia mieszkańców stolicy pracujących w branży usługowej. Około 60 procent wszystkich pracowników przemysłu usługowego w Moskwie (nieco ponad dwa miliony ludzi) otrzymało polecenie pełnego zaszczepienia się do 15 sierpnia. Od tego czasu inne miasta podjęły podobne działania, w tym mocno dotknięty pandemią Sankt Petersburg.

Kazachstan 1 lipca zarządził obowiązkowe szczepienia przeciwko koronawirusowi dla szerokiego grona pracowników, którzy mają kontakt z innymi. Ci, którzy odmówią, nie będą mogli pracować twarzą w twarz z innymi ludźmi.

Amerykańskie miasto San Francisco ogłosiło, że będzie wymagało szczepień od wszystkich pracowników miejskich, w przeciwnym razie mogą zostać narażeni na kary do zwolnienia z pracy włącznie. Nowa zasada nie wejdzie w życie, dopóki szczepionki nie uzyskają pełnej aprobaty od amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków, która do tej pory dała zielone światło na ich zastosowanie tylko w nagłych wypadkach z powodu pandemii. 150 pracowników Houston Methodist Hospital w Teksasie zostało już zwolnionych lub sami zrezygnowali z pracy po tym, jak nie zastosowali się do nakazu zaszczepienia się.

Francuski minister zdrowia Olivier Veran powiedział, że obowiązkowe szczepienia nie są jeszcze konieczne dla wszystkich mieszkańców tego kraju. Ale rząd pracuje nad projektem ustawy, która ma zmusić pracowników służby zdrowia do przyjęcia szczepionek.

Choć w wielu miejscach na świecie nie ma formalnego wymogu szczepień, to ograniczenia, jakie wprowadzono dla niezaszczepionych oznaczają de facto obowiązek szczepień. Władze Arabii Saudyjskiej zdecydowały, że każdy, kto korzysta z transportu publicznego lub wchodzi do instytucji rządowych, prywatnych lub obiektów sportowych, musi być zaszczepiony przeciwko Covid-19 od 1 sierpnia. Do swoich miejsc pracy mogą wejść tylko zaszczepieni pracownicy z sektora publicznego i prywatnego.

Południowo-pakistańska prowincja Beludżystan 1 lipca wprowadziła zakaz wstępu nieszczepionych osób do urzędów państwowych, parków publicznych, centrów handlowych i transportu publicznego. Władze prowincji Sindh z kolei zapowiadają, że odmówią wypłacania poborów pracownikom rządowym, którzy nie zostali zaszczepieni od lipca. Natomiast sąsiedni Pendżab ogłosił, że zablokuje telefony komórkowe wszystkim osobom, które odmawiają szczepień.

Zakażenie koronawirusem nie zawsze powoduje gorączkę, suchy kaszel i problemy z oddychaniem. Objawy mogą dotyczyć też innych lokalizacji, występować wybiórczo i w różnych kombinacjach. Wiele z nich odczuwamy nawet codziennie z odmiennych powodów, inne są natomiast kojarzone ze zwykłym przeziębieniem czy grypą. Zwłaszcza u osób starszych i dzieci symptomy zakażenia koronawirusem mogą być też całkiem wyjątkowe. Dowodzi tego badanie omówione w „British Medical Journal”, w którym uwzględniono dane ponad 20 tys. pacjentów.Niestety, osoby asymptomatyczne zarażają innych, ponieważ w przypadku koronawirusa SARS-CoV-2 czas jego najintensywniejszego namnażania się w organizmie wypada właśnie na okres przed wystąpieniem objawów infekcji.Sprawdź, które nietypowe objawy mogą wskazywać, że to właśnie COVID-19!Poznaj kolejne symptomy COVID-19. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Nietypowe objawy COVID-19 – sprawdź, czy to może być koronaw...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
7 lipca, 12:24, Gość:

Jest jedna rzecz, która by mnie zachęciła do szczepienia i nie są to żadne nagrody, 500 czy "autorytet" celebrytów i sportowców. Tylko normalna szczepionka. Nie wirus, który ma atakować moje komórki, przejmować kontrolę nad ich maszynerią i zmuszać do wytwarzania białka S SARS-Cov-2, które dopiero ma wywołać reakcję immunologiczną i wytworzenie przeciwciał. Dajcie mi po prostu to białko. Dlaczego to takie trudne?

7 lipca, 14:12, Gość:

Szczepionki z informacją genetyczną o białku wirusa są dostępne od grudnia 2020 roku. Są to szczepionki mRNA. W Polsce są dostępne dwie szczepionki w tej technologii. Znalezienie informacji na ten temat to nic trudnego :-)

7 lipca, 15:02, Gość:

Z tego co wiem to wszystkie szczepionki na covid są w technologii mRNA. Różnica tylko, czy to genetycznie zmodyfikowany, szympansi adenowirus, czy całkowicie sztucznie spreparowany wirus w nanocząstce lipidowej.

7 lipca, 15:36, Gość:

Nie. Do wyboru mamy dwie szczepionki mRNA: Pfizer/BioNTech i Moderna oraz dwie szczepionki wektorowe AstraZeneki i Johnson

Wszystkie do kosza...

G
Gość
Propaganda najwyższych lotów, Goebbels mógłby się uczyć...
G
Gość
7 lipca, 19:03, Gość:

Ok, nie wolno w ampersanty.

Z ulotki JJ:

One dose (0.5mL) contains:Adenovirus type26 encoding the SARS-CoV-2 spike glycoprotein*(Ad26.COV2-S), not less than 8.92log10infectious units (Inf.U).* Produced in the PER.C6 TetR Cell Line and by recombinant DNA technology.

The product contains genetically modified organisms (GMOs)

Ok, więc wygląda na to, że nie na mRNA, tylko DNA. Mogę przyznać rację (czego zwykle się nie robi w Internecie). Ale to wciąż wirusy i ja tego na pewno nie chcę w moim organizmie. Poproszę samo białko, dziękuję bardzo. Keep it simple, stupid. To nie powinno być tak skomplikowane.

8 lipca, 10:18, Gość:

to nie jest wcale skomplikowane wynika z tego, że zrozumienie prostej kwestii przekracza twoje możliwości intelektualne nie męcz się

8 lipca, 12:26, Gość:

Chyba mnie rozumiesz. To ta szczepionka nie powinna być tak skomplikowana. Czemu po prostu nie dostarczyć organizmowi tego białka, tylko tworzyć wirusa? Bo to fajniejsza zabawa? Może jak nie pracujesz w IT to nie słyszałeś o zasadzie KISS. Poguglaj trochę. U nas w devopsach jest niezbędna.

Pewnie mi nie uwierzysz, ale moje możliwości intelektualne były wystarczające, żeby otrzymać stopień doktora z fizyki teoretycznej (sorry, musiałem). Myślę, że jeśli mogę zrozumieć kwantowe przejścia fazowe, to mogę też zrozumieć tą prostą kwestię. Sprawdź mnie.

Serio, argument "jesteś za głupi aby to pojąć" nikogo nie przekona do szczepienia. Jeśli nie potrafisz czegoś wytłumaczyć prosto, najpewniej tego nie rozumiesz.

8 lipca, 12:48, Gość:

każdy jest w stanie sobie w sekundę znaleźć informację co to jest szczepionka mRNA co to jest szczepionka wektorowa skoro tego jeszcze nie wiesz. no chyba, że jesteś chory psychicznie i zagadujesz na forach bo nie masz z kim pogadać

Wow. Na prawdę musisz się nauczyć czytać ze zrozumieniem. Znalazłem na czym polegają te szczepionki. To jest artykuł na m.in. na temat zachęcania do szczepienia. Więc pokusiłem się o ironiczny komentarz, że mnie by zachęciła normalna szczepionka (zwykłe białko), nie oparta na celowym infekowaniu się sztucznym wirusem. Tyle.

G
Gość
7 lipca, 19:03, Gość:

Ok, nie wolno w ampersanty.

Z ulotki JJ:

One dose (0.5mL) contains:Adenovirus type26 encoding the SARS-CoV-2 spike glycoprotein*(Ad26.COV2-S), not less than 8.92log10infectious units (Inf.U).* Produced in the PER.C6 TetR Cell Line and by recombinant DNA technology.

The product contains genetically modified organisms (GMOs)

Ok, więc wygląda na to, że nie na mRNA, tylko DNA. Mogę przyznać rację (czego zwykle się nie robi w Internecie). Ale to wciąż wirusy i ja tego na pewno nie chcę w moim organizmie. Poproszę samo białko, dziękuję bardzo. Keep it simple, stupid. To nie powinno być tak skomplikowane.

8 lipca, 10:18, Gość:

to nie jest wcale skomplikowane wynika z tego, że zrozumienie prostej kwestii przekracza twoje możliwości intelektualne nie męcz się

Chyba mnie rozumiesz. To ta szczepionka nie powinna być tak skomplikowana. Czemu po prostu nie dostarczyć organizmowi tego białka, tylko tworzyć wirusa? Bo to fajniejsza zabawa? Może jak nie pracujesz w IT to nie słyszałeś o zasadzie KISS. Poguglaj trochę. U nas w devopsach jest niezbędna.

Pewnie mi nie uwierzysz, ale moje możliwości intelektualne były wystarczające, żeby otrzymać stopień doktora z fizyki teoretycznej (sorry, musiałem). Myślę, że jeśli mogę zrozumieć kwantowe przejścia fazowe, to mogę też zrozumieć tą prostą kwestię. Sprawdź mnie.

Serio, argument "jesteś za głupi aby to pojąć" nikogo nie przekona do szczepienia. Jeśli nie potrafisz czegoś wytłumaczyć prosto, najpewniej tego nie rozumiesz.

g
gość
Gk, znowu propagujecie nazizm. Nie było wejścia dla Żydów a teraz dla normalnych!
G
Gość
"...Powstanie bardziej zjadliwej formy wirusa na skutek szczepień nie jest teorią spiskową, ponieważ zostało już zaobserwowane w przypadku drobiu. Szczepienia kur przeciw wirusowi MDV prowadzone w latach 70. doprowadziły do powstania wariantu wirusa wywołującego cięższe objawy choroby i prawie 100-procentowej śmiertelności u niezaszczepionych, młodych osobników. Przed wprowadzeniem szczepień choroba dotyczyła tylko niektórych starszych osobników, rzadko też była śmiertelna.

Dlatego dr Bossche przepowiada wręcz katastrofę depopulacyjną, stwierdzając:

…coraz trudniej wyobrazić sobie, że konsekwencje tej rozległej i błędnej interwencji człowieka w tę pandemię nie zmiotą z powierzchni Ziemi dużej części naszej populacji. Bardzo niewiele innych „strategii” pozwoliłoby na osiągnięcie tego samego poziomu skuteczności w przekształceniu względnie nieszkodliwego wirusa w broń biologiczną masowego rażenia. (*)

Remedium na to widzi w… szczepionce:

Paradoksalnie jedyną interwencją, która mogłaby umożliwić zakończenie tej pandemii (inną niż pozwolenie jej na katastrofalny przebieg) jest… szczepionka. (*)

Może właśnie o to chodzi, parafrazując Stefana Kisielewskiego, by bohatersko walczyć z problemami, które się samemu (politycy wespół z firmami farmaceutycznymi) tworzy i przy tym zarobić miliardy, jeśli nie biliony dolarów kosztem całych społeczeństw?"

https://dorzeczy.pl/opinie/189877/liczne-pytania-o-skutecznosc-szczepionek-glos-krytykow.html
G
Gość
"...Eksperymentem niespotykanym dotąd w historii jest też sama masowość szczepień w skali globalnej. Światowej sławy naukowcy, w dziedzinie wirusologii jak laureat Nagrody Nobla Luc Montagnier czy specjaliści od szczepionek jak Geert Vanden Bossche apelują o zaprzestanie globalnych szczepień przeciw Covid-19 min.z powodu prowokowania nowych, coraz groźniejszych mutacji SARS Cov-2, które będą się wymykać sztucznie wytworzonej odporności na poprzednie warianty osób zaszczepionych..."

http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2021/06/primum-non-nocere-a-zbrodnicze-dzialania-jelit-medycznych-i-rzadzacych/
G
Gość
"Wzmocnienie zależne od przeciwciał?

Jak zauważa w rozmowie z portalem LifeSiteNews Stephanie Seneff, starszy pracownik naukowy w Massachusetts Institute of Technology, przypomina to zjawisko ADE (wzmocnienia zależnego od przeciwciał), które było obserwowane w przypadku innych szczepionek i które stanowiło powód do niepokoju wśród wielu naukowców, jeśli chodzi o szczepionki przeciw COVID-19.

ADE zniszczyło wcześniejsze próby szczepionek przeciwko koronawirusowi i często powodowało nasilenie choroby płuc u zaszczepionych zwierząt laboratoryjnych. Doprowadziło to naukowców w 2012 roku do doradzania naukowcom, aby postępowali "ostrożnie" w przypadku jakichkolwiek szczepionek przeciwko ludzkiemu koronawirusowi, które mogą prowadzić do nasilenia choroby płuc.

Seneff powiedział, że badania wykazały, że szczepionki koronawirusowe zmieniają sposób, w jaki układ odpornościowy reaguje na infekcje i mogą aktywować inne uśpione infekcje u zaszczepionej osoby.

"Podejrzewam, że masowe kampanie szczepień mogą przyspieszyć tempo, w jakim zmutowane szczepy odporne na szczepionki stają się dominujące wśród wszystkich szczepów SARS-Co-V2" – ocenia ekspert."

https://dorzeczy.pl/zdrowie/188614/koronawirus-wariant-delta-grozniejszy-dla-zaszczepionych.html
G
Gość
"Szczepienia. Trzy pytania do Ministra Zdrowia

Ze Zbigniewem Hałatem, doktorem i lekarzem specjalistą epidemiologiem, rozmawia Rafał Górski, redaktor naczelny Tygodnika Spraw Obywatelskich.

Dlaczego szczepi się masowo Polaków na SARS-CoV-2, kiedy wiadomo, że od zaprojektowania szczepionek wytworzyły się nowe mutacje wirusa, na które szczepionki nie są skuteczne?

Dlaczego dopuszcza się szczepionki na bazie mRNA, kiedy wiadomo, że białko kolcowe wirusa SARS-CoV-2 wytwarzane również poprzez mRNA podawane w szczepionkach prowadzi do znaczących zmian właściwości bariery krew-mózg?

Dlaczego w Polsce używa się powszechnie szczepionki AstraZeneca, która w wielu krajach podlega ograniczeniom wiekowym ze względu na ryzyko poszczepiennej immunologicznej małopłytkowości zakrzepowej?"

https://instytutsprawobywatelskich.pl/szczepienia-trzy-pytania-do-ministra-zdrowia/
G
Gość
"...Globalny eksperyment medyczny

Szczepionki, a właściwie preparaty genowe, nie zostały przetestowane, jeśli chodzi o niepożądane skutki uboczne, ponieważ nie upłynęło wystarczająco dużo czasu, by móc określić, jakie jest ich średnio- i długoterminowe działanie. Nie należy też zapominać, że preparaty szczepionkopodobne zostały dopuszczone jedynie w trybie warunkowym, a badania są kontynuowane po dopuszczeniu preparatów na rynek. Wszystkie „szczepionki” przeciw SARS-CoV-2 będące obecnie na rynku cierpią na ten sam grzech pierworodny – czas badań klinicznych w poszczególnych fazach został drastycznie skrócony (tzw. teleskopowanie). Przeciętny okres badania leków, w tym szczepionek, wynosi od 3 do prawie 8 lat. W przypadku SARS-CoV-2 mamy do czynienia z trwającym eksperymentem, któremu zostały poddane społeczeństwa potraktowane niczym króliki doświadczalne.

Koniecznie trzeba też uświadomić sobie, że preparaty przeciw SARS-CoV-2 nie są tradycyjnymi szczepionkami. Niestety ani politycy, ani rządowi eksperci nie informują nas o tym, bo wówczas, jak można przypuszczać, byłoby mniej chętnych do „wyszczepienia”. Szczepionką nie jest substancja, która nie zawiera antygenów zdolnych do łączenia się z przeciwciałami. Większość „szczepionek” przeciw SARS-CoV-2 nie zawiera antygenów, a jedynie instrukcję do ich wytworzenia, więc nie można ich nazwać szczepionkami. Zarówno mRNA, jak i konstrukty w „szczepionkach” wektorowych nie są antygenami. Zamiast wprowadzić ten konstrukt do bioreaktora, np. drożdży, wprowadza się go do naszych komórek. Tym razem to my mamy być bioreaktorami.

Nigdy wcześniej w żadnym kraju nie dopuszczono do obrotu „szczepionek” opartych na technologii mRNA czy wektorowych przeciwko chorobom zakaźnym u człowieka i to na skalę populacyjną. Mamy zatem do czynienia z gigantycznym, ogólnoświatowym eksperymentem przeprowadzanym na niemal całej ludzkości. Ewentualny przymus szczepień, czego nie należy wykluczać pomimo deklaracji polityków, będzie de facto zmuszaniem ludzi do wzięcia udziału w tym wielce ryzykownym i o potencjalnie wysokim wskaźniku zgonów doświadczeniu medycznym.

Prof. Stefan Hockertz, immunolog i toksykolog, były dyrektor Instytutu Eksperymentalnej i Klinicznej Toksykologii w Uniwersyteckim Centrum Medyczne Hamburg-Eppendorfie, nie pozostawia złudzeń co do olbrzymiego ryzyka niedopracowanych według rygorystycznych reguł „szczepionek”, stwierdzając:

Należy też liczyć się z tym, że w przypadku źle opracowanej szczepionki może dojść do zgonów ok. 0,1% populacji spośród wszystkich zaszczepionych osób, co w przypadku Niemiec [jeśli zaszczepi się całą populację, a więc 80 milionów ludzi – przyp. tłum.] oznaczałoby 80 tysięcy ludzi, [którzy] zmarliby przez to, że szczepionka nie została opracowana zgodnie z zasadami sztuki lekarskiej. […] Ewentualna umieralność na poziomie 0,1% przy podaniu szczepionki to szacunek, który potwierdza moje doświadczenie. Zajmuję się tą tematyką od 30 lat. (*)

Nawet WHO przyznaje, że mRNA jest znanym stymulatorem nieswoistej odpowiedzi immunologicznej, co może prowadzić do powstania odczynów niepożądanych..."

https://dorzeczy.pl/opinie/189877/liczne-pytania-o-skutecznosc-szczepionek-glos-krytykow.html
G
Gość
Ok, nie wolno w ampersanty.

Z ulotki JJ:

One dose (0.5mL) contains:Adenovirus type26 encoding the SARS-CoV-2 spike glycoprotein*(Ad26.COV2-S), not less than 8.92log10infectious units (Inf.U).* Produced in the PER.C6 TetR Cell Line and by recombinant DNA technology.

The product contains genetically modified organisms (GMOs)

Ok, więc wygląda na to, że nie na mRNA, tylko DNA. Mogę przyznać rację (czego zwykle się nie robi w Internecie). Ale to wciąż wirusy i ja tego na pewno nie chcę w moim organizmie. Poproszę samo białko, dziękuję bardzo. Keep it simple, stupid. To nie powinno być tak skomplikowane.
G
Gość
Ucięło. Sorry.

Z ulotki J
G
Gość
7 lipca, 12:24, Gość:

Jest jedna rzecz, która by mnie zachęciła do szczepienia i nie są to żadne nagrody, 500 czy "autorytet" celebrytów i sportowców. Tylko normalna szczepionka. Nie wirus, który ma atakować moje komórki, przejmować kontrolę nad ich maszynerią i zmuszać do wytwarzania białka S SARS-Cov-2, które dopiero ma wywołać reakcję immunologiczną i wytworzenie przeciwciał. Dajcie mi po prostu to białko. Dlaczego to takie trudne?

7 lipca, 14:12, Gość:

Szczepionki z informacją genetyczną o białku wirusa są dostępne od grudnia 2020 roku. Są to szczepionki mRNA. W Polsce są dostępne dwie szczepionki w tej technologii. Znalezienie informacji na ten temat to nic trudnego :-)

7 lipca, 15:02, Gość:

Z tego co wiem to wszystkie szczepionki na covid są w technologii mRNA. Różnica tylko, czy to genetycznie zmodyfikowany, szympansi adenowirus, czy całkowicie sztucznie spreparowany wirus w nanocząstce lipidowej.

7 lipca, 15:36, Gość:

Nie. Do wyboru mamy dwie szczepionki mRNA: Pfizer/BioNTech i Moderna oraz dwie szczepionki wektorowe AstraZeneki i Johnson

Z ulotki AstraZeneca:

What COVID-19 Vaccine AstraZeneca contains

One dose (0.5 ml) contains:Chimpanzee Adenovirus encoding the SARS-CoV-2 Spike glycoprotein ChAdOx1-S*, not less than 2.5 × 108 infectious units*

Produced in genetically modified human embryonic kidney (HEK) 293 cells and by recombinant DNA technology.

Z ulotki J

G
Gość
7 lipca, 12:24, Gość:

Jest jedna rzecz, która by mnie zachęciła do szczepienia i nie są to żadne nagrody, 500 czy "autorytet" celebrytów i sportowców. Tylko normalna szczepionka. Nie wirus, który ma atakować moje komórki, przejmować kontrolę nad ich maszynerią i zmuszać do wytwarzania białka S SARS-Cov-2, które dopiero ma wywołać reakcję immunologiczną i wytworzenie przeciwciał. Dajcie mi po prostu to białko. Dlaczego to takie trudne?

7 lipca, 14:12, Gość:

Szczepionki z informacją genetyczną o białku wirusa są dostępne od grudnia 2020 roku. Są to szczepionki mRNA. W Polsce są dostępne dwie szczepionki w tej technologii. Znalezienie informacji na ten temat to nic trudnego :-)

7 lipca, 15:02, Gość:

Z tego co wiem to wszystkie szczepionki na covid są w technologii mRNA. Różnica tylko, czy to genetycznie zmodyfikowany, szympansi adenowirus, czy całkowicie sztucznie spreparowany wirus w nanocząstce lipidowej.

Nie. Do wyboru mamy dwie szczepionki mRNA: Pfizer/BioNTech i Moderna oraz dwie szczepionki wektorowe AstraZeneki i Johnson

G
Gość
7 lipca, 12:24, Gość:

Jest jedna rzecz, która by mnie zachęciła do szczepienia i nie są to żadne nagrody, 500 czy "autorytet" celebrytów i sportowców. Tylko normalna szczepionka. Nie wirus, który ma atakować moje komórki, przejmować kontrolę nad ich maszynerią i zmuszać do wytwarzania białka S SARS-Cov-2, które dopiero ma wywołać reakcję immunologiczną i wytworzenie przeciwciał. Dajcie mi po prostu to białko. Dlaczego to takie trudne?

7 lipca, 14:12, Gość:

Szczepionki z informacją genetyczną o białku wirusa są dostępne od grudnia 2020 roku. Są to szczepionki mRNA. W Polsce są dostępne dwie szczepionki w tej technologii. Znalezienie informacji na ten temat to nic trudnego :-)

Z tego co wiem to wszystkie szczepionki na covid są w technologii mRNA. Różnica tylko, czy to genetycznie zmodyfikowany, szympansi adenowirus, czy całkowicie sztucznie spreparowany wirus w nanocząstce lipidowej.

Wróć na i.pl Portal i.pl