Wybory Parlamentarne 2019. Poseł Meysztowicz chce się pozbyć starych diesli. Zakaz rejestracji starszych niż 10-letnie

Pog
Posłowie Nowoczesnej chcą zakazać starych diesli
Posłowie Nowoczesnej chcą zakazać starych diesli Andrzej Banaś
Poseł Jerzy Meysztowicz chce zakazać rejestracji w Polsce samochodów z silnikiem diesla starszych, niż 10-letnie. Wraz z posłanką Moniką Rosą przygotowali projekt ustawy w tej sprawie.

WIDEO: Krótki wywiad

Politycy Nowoczesnej zwracają uwagę, że w Unii Europejskiej zanieczyszczenia powietrza pochodzące z transportu drogowego są źródłem ok. 20 proc. gazów cieplarnianych, a w miastach potęgują one zjawisko smogu. Szczególnie szkodliwe są pod tym względem stare samochody z silnikiem diesla.

Posłowie Nowoczesnej Jerzy Meysztowicz i Monika Rosa wystąpili w związku z tym z inicjatywą ustawodawczą dotyczącą zmiany ustawy Prawo o ruchu drogowym. Jej celem jest wprowadzenie zakazu sprowadzania do Polski samochodów z silnikami wysokoprężnymi starszymi niż 10 lat.

- Nie jesteśmy jedyni na tej drodze - mówi Meysztowicz. - Do wprowadzenia tego typu ograniczeń przymierza się Irlandia, przy czym tam idą dalej niż my, bo zakaz ma dotyczyć samochodów wyprodukowanych przed rokiem 2014 - dodaje poseł.

Do centrów miast nie chcą wpuszczać starych diesli także ich samorządy. W tej sprawie w czerwcu krakowscy radni Nowoczesnej zainicjowali uchwalenie przez Radę Miasta Krakowa rezolucji adresowanej do Ministra Infrastruktury, w sprawie możliwości ograniczenia wjazdu pojazdów do centrum zależnie od emisji spalin (zgodnie z normami EURO).

Inicjatywa poselska Jerzego Meysztowicza stanowi kontynuację tamtej inicjatywy i przenosi ją na płaszczyznę ogólnopolską. Ma on nadzieję, że będzie to początek szeregu działań związanych z walką z zanieczyszczeniami powietrza pochodzącymi z ruchu drogowego.

Na kogo głosować?

Dowiedz się więcej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Wybory Parlamentarne 2019. Poseł Meysztowicz chce się pozbyć starych diesli. Zakaz rejestracji starszych niż 10-letnie - Gazeta Krakowska

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
malutka

Jak ten Meysztowicz coś powie to boki zrywać. Naj.....szy poseł.

R
Rób

A my chcemy ZAKAZU pokazywania, dopuszczenia do głosu takich coś co tylko szkodzą i przejawiają typowe sowieckie myślenie.!!! By obywateli tacy nie gnebili, okradli z godności, zarobków, to by nie cza było jeździć starymi pojazdami, rzygać się chce słuchając takich cwaniaczkow.!

L
LOS

Brawo,brawo,brawo,trzymam kciuki,zeby mu sie udalo,wreszcie ktos madry i zaczyna od wlasciwych rzeczy,zeby zmniejszyc SMOG i porawic warunki zycia dzieci i ludzi w tym miescie krolow jak mowia.

G
Gość

Ja byłbym raczej za wycofaniem z ruchu wszelkich pojazdów (dotyczyć to powinno zarówno samochodów, jak i motocykli, skuterów, motorowerów) z silnikami dwusuwowymi, ponieważ dwusuwy najbardziej zatruwają powietrze. Diesel nie jest wcale tak szkodliwy, ale musi być w dobrym stanie technicznym. Powinno się powywalać stare auta.

K
Kris

A co będzie z benzyniakami ??? To jest chore umysłowo ze ktos tak wymyśla. A nie lepiej normy spalin euro 4 lub 5,6 co najmniej aby auto posiadalo katalizator. Zastanowcie się 100 razy co wyprawiacie,zniszczycie transport dla wszystkich ....

G
Gość

@Ehh3

Ale nikt nie mówi o maszynach budowlanych, zaopatrzeniu, czy innych pojazdach specjalistycznych. Mówimy o złomach osobowych zatruwających powietrze. Zresztą parę busów zostawiających za sobą pióropusz dymu też widać na mieście. Kary za pojazd z tak niesprawnym silnikiem powinny być czterocyfrowe.

Na zachodzie zakazy też głównie dotyczą pojazdów osobowych z silnikami wysokoprężnymi.

E
Ehh3
28 września, 15:08, red box:

Poseł i jego świta niech się [wulgaryzm] w łeb. Jak zaczniemy zarabiać tak jak na zachodzie to gówniane ustawy jak i gówniani posłowie będą zbędni bo ludzi będzie stać na nowe lub młode auta.

29 września, 11:19, Gość:

Kto Ci broni lepiej zarabiać? Poza tym, auto nie jest konieczne do życia. Do miasta możesz podjechać busem, PKP, PKS.

Proste masz życie i proste potrzeby,ale wyobraź sobie, że są ludzie, którzy auto potrzebują ,bo transport publiczny nie wszystko załatwi, nie wszystko przewiezie i nie wszędzie dojedzie .Diesle to przedwszystkim zaopatrzenie,ciężarówki, maszyny budowlane. Kryteriom wieku i zakazu mogą stosować, tylko znawcy jak Meysztowicz, bo jemu zależy, tylko, żeby sobie podjechać do centrum,a nie jest w stanie NIC innego zaproponować

G
Gość
28 września, 15:08, red box:

Poseł i jego świta niech się [wulgaryzm] w łeb. Jak zaczniemy zarabiać tak jak na zachodzie to gówniane ustawy jak i gówniani posłowie będą zbędni bo ludzi będzie stać na nowe lub młode auta.

Kto Ci broni lepiej zarabiać? Poza tym, auto nie jest konieczne do życia. Do miasta możesz podjechać busem, PKP, PKS.

G
Gość

jestem za. macie mój głos.

G
Gość

Podpadnie suwerenowi. Ale obserwując to co się dzieje na ulicach popieram w 100%. Sądzę, że 80% starszych niż 10 lat dieslijest wykastrowanych.

R
Rudy z Budy
28 września, 8:13, Foreign Gość in Poland:

To abolish the diesel is like to cut own penis off to disturb the wife.

One day we will have to use atomic energy with all risks included, not to mention the cost of wasting properly nuclear residuals...

This proposal is to be amended: the old diesels are not the priority for Poland; the priority is to switch from carbon to gas in private homes, as they have done in Krakow successfully.

The government need to help the people to change their old weglo-based ovens to gas ones.

Przestan tu szczekac swoim psim jezykiem i fora ze dwora. Tu jest Polska a nie jakas angielska (wulgaryzm). Nie dosc ze (wulgaryzm Gadzinowka Krakowska (wulgaryzm, wulgaryzm) to jeszcze ty podly angielski pijaku robisz tu swoja (wulgaryzm) propagande.

R
Rudy z Budy

Gadzinowka Krakowska jako niemiecki element wplywu na opinie Polakow powinna jasno powiedziec NIE takiemu pomyslowi. Gdyby stare diesle byly zabronione w Polsce to gdzie Niemcy upychali by swoj badziew i stare wraki?Przeciez od lat Niemcy lokuja w Polsce to czego sami nie chca, poczawszy o odpady, zywnosc gorszej jakosci, chemie ktora nie dziala, stare samochody i tony dwutlenku wegla. Folksdojcze z Gadzinowki, otrzascie sie, bo wasz pracodawca z koncernu prasowego Verlagsgruppe z Passau bedzie niezadowolony z wynikow waszej pracy i zastapi was Ukraincami ktorzy bez watpienia beda wypelniac lepiej swoje antypolskie obowiazki.

G
Gość

Dwoje glupoli

w
wyborca

pełne poparcie dla takiej inicjatywy, miejscem dla złomu jest złomowisko a nie ulice

G
Gość

Co z tym milionem aut elektrycznych o których coś tam bredził Morawiecki ? Będzie choć 1000 i to na licencji VW ?

Wróć na i.pl Portal i.pl