Węzeł Kijewo będzie gotowy pod koniec 2019?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Poprawiona zostanie geometria wszystkich zjazdów i wjazdów oraz powstaną drogi serwisowe (jezdnie zbiorczo-rozprowadzające)
Poprawiona zostanie geometria wszystkich zjazdów i wjazdów oraz powstaną drogi serwisowe (jezdnie zbiorczo-rozprowadzające) GDDKiA /Szczecin
Pod koniec 2019 roku powinniśmy skorzystać z nowego, bardziej przyjaznego połączenia krajowej „10” z autostradą A6.

To dobra wiadomość dla tych, którzy jadą ulicą Zwierzyniecką i skręcają później na A6/S3, która w rejonie węzła wykonana jest z poniemieckich płyt betonowych znajdujących się w bardzo złym stanie technicznym. O fatalnym komforcie jazdy, wie każdy, kto tędy podróżował. Ma się to zmienić. Węzeł został wybudowany w połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku. Wówczas był to węzeł Altdamm (Dąbie).

To już historia

W okresie powojennym dobudowano południowe łącznice. Stan techniczny wiaduktów węzła jest zły, pasy włączenia nie mają normatywnych długości, dla niektórych relacji pasów włączenia w ogóle nie ma. Rozbudowa obejmie odcinek o długości 1,8 km.

- Przetarg został ogłoszony 12 października ubiegłego roku. Było to postępowanie 2 etapowe, najpierw musieliśmy sprawdzić wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i dokonać ich oceny. We wrześniu 2016 roku do wykonawców spełniających warunki uczestnictwa w przetargu zostały wysłane zaproszenia do składania ofert cenowych. Termin otwarcia ofert został wyznaczony na 15 listopada, ale może ulec przesunięciu ze względu na pytania złożone przez wykonawców w toku postępowania przetargowego - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Planujemy podpisanie umowy na realizację rozbudowy węzła Kijewo w marcu przyszłego roku. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał od 28 do 31 miesięcy na wykonanie zadania (z czasu realizacji robót budowlanych wyłączane są okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca). Zakończenie realizacji zadania przewidziano na koniec 2019 roku. Co się zmieni? Roboty obejmą przebudowę węzła do pełnego węzła typu koniczyna z jezdniami zbiorczo - rozprowadzającymi w ciągu autostrady A6. Zostaną wybudowane nowe, szersze wiadukty węzła. „Koniczyna” jest najczęściej spotykaną formą węzła drogowego. Ma tę zaletę, że trzeba zbudować tylko jeden wiadukt drogowy. Zajmuje też stosunkowo niewiele miejsca w terenie. Wadą „koniczynki“ jest fakt krzyżowania się dwóch potoków pojazdów.

Jeszcze 3,5 km

Ale to nie koniec dobrych wiadomości dla kierowców. Prace przewidziane też są na 3,5 km odcinku S3 między węzłem Szczecin Dąbie (Tczewska) a węzłem Rzęśnica. W ramach prac poniemiecka nawierzchnia z płyt betonowych będzie zastąpiona przez asfalt. Droga zostanie poszerzona o pas awaryjny. Zakończenie prac jest przewidziane na lipiec - październik 2019 roku.

Zobacz też: Pół miliarda złotych na przebudowanie S3

Polecamy na gs24.pl:

Kompleks Posejdon w Szczecinie - wizualizacje

Budowa Posejdona za ponad 200 mln zł. Kompleks powstanie w 2019 roku

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Węzeł Kijewo będzie gotowy pod koniec 2019? - Głos Szczeciński

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec

CO?! Jeszcze rok?! Oni zamierzają kłaść jedną cegłę dziennie czy jak? Przecież to JEDEN przejazd, do diabła! Ludzie muszą codziennie stać w korkach!

k
kierowca

Może ktoś wreszcie pomyślałby o wydłużeniu pasa do skrętu w lewo na ul. Dąbską. Obecne rozwiązanie na tym skrzyżowaniu powoduje codzienne korki

L
Levy
W dniu 07.11.2016 o 12:10, slavor napisał:

Masakra to jest właśnie węzeł Rzęśnica, kto pozwolił na dobudowanie wjazdu z Chociwla na lewy pas "3", ludzie się tam wpieprzają jak na pierwszeństwie na lewy pas pod rozpędzone auta, co chwilę auta tam widzę po stłuczce na poboczu.

Coś nie tak poszło.

 

Obecny kształt Rzęśnicy to jeszcze pozostałość poniemiecka - wtedy miała przecież powstać autostrada do Królewca i główny kierunek miał przebiegać w stronę Chociwla.

 

Ostatni remont i tak poprawił sytuację bo wcześniej nie było pasa włączeniowego z lewej strony tylko znak STOP i auta od strony Chociwla musiały wjeżdżać na drogę z pełnego zatrzymania, teraz przynajmniej mogą nabrać prędkości. I nie bez powodu przed węzłem od strony Świnoujścia jest ograniczenie do 90.

 

A sam węzeł Rzęśnica będzie wkrótce przebudowany tak by spełniał normy ekspresowe i nie będzie kolizyjny. Już jest rozpisany przetarg i niedługo powinno być rozstrzygnięcie. Razem z nim będzie dostosowany do parametrów drogi ekspresowej odcinek do Rurki, m.in. zniknie skrzyżowanie w Kliniskach.

 

www . gddkia . gov . pl /pl/a/7815/s3-rurka-rzesnica

L
Levy

Obecny kształt Rzęśnicy to jeszcze pozostałość poniemiecka - wtedy miała przecież powstać autostrada do Królewca i główny kierunek miał przebiegać w stronę Chociwla.

Masakra to jest właśnie węzeł Rzęśnica, kto pozwolił na dobudowanie wjazdu z Chociwla na lewy pas "3", ludzie się tam wpieprzają jak na pierwszeństwie na lewy pas pod rozpędzone auta, co chwilę auta tam widzę po stłuczce na poboczu.

Ostatni remont i tak poprawił sytuację bo wcześniej nie było pasa włączeniowego z lewej strony tylko znak STOP i auta od strony Chociwla musiały wjeżdżać na drogę z pełnego zatrzymania, teraz przynajmniej mogą nabrać prędkości. I nie bez powodu przed węzłem od strony Świnoujścia jest ograniczenie do 90.

A sam węzeł Rzęśnica będzie wkrótce przebudowany tak by spełniał normy ekspresowe i nie będzie kolizyjny. Już jest rozpisany przetarg i niedługo powinno być rozstrzygnięcie. Razem z nim będzie dostosowany do parametrów drogi ekspresowej odcinek do Rurki, m.in. zniknie skrzyżowanie w Kliniskach.

www . gddkia . gov . pl /pl/a/7815/s3-rurka-rzesnica

s
slavor

Masakra to jest właśnie węzeł Rzęśnica, kto pozwolił na dobudowanie wjazdu z Chociwla na lewy pas "3", ludzie się tam wpieprzają jak na pierwszeństwie na lewy pas pod rozpędzone auta, co chwilę auta tam widzę po stłuczce na poboczu.

s
se7en

A co dalej z masakrycznym węzłem A6 Kołbaskowo - Przecław??? Wstyd i hańba jak na XXI wiek!!!

L
Levy

Po remoncie odcinek między węzłami Dąbie i Rzęśnica będzie oznaczony jako A6 - autostrada docelowo ma się kończyć właśnie w Rzęśnicy.

Wróć na i.pl Portal i.pl