Bicie serca i oddech Andrzeja Bargiela kiedy zdobywał K2, a następnie jako pierwszy człowiek na świecie zjechał na nartach z drugiego najwyższego szczytu Ziemi. Oto kwintesencja piątego odcinka słuchowiska Storytel zatytułowanego „Widok ze Szczytu”.
183 minuty zamknięte w 5 odcinkach, to pierwsza taka relacja audio z niezwykłej wyprawy Andrzeja Bargiela. Przygotowania do tego przedsięwzięcia rozpoczęły się na początku roku.
- Otrzymaliśmy pięć godzin i 22 minuty surowego materiału, takiego audio pamiętnika nagrywanego przez Andrzeja Bargiela, Marka Ognia oraz Piotra Pawlusa. Dodatkowo ponad dwie godziny różnych dźwięków nagrywanych podczas całej wyprawy - bicie serca i oddech Andrzeja podczas wyjść aklimatyzacyjnych, wiatr szalejący u podnóża szczytu K2, odgłosy miast w trakcie wyprawy, rozmowy Szerpów, latającego drona czy nawet muchy fruwającej w namiocie - opowiadała Katarzyna Tymczyszyn-Bębenek, publishing manager Storytel Polska.
Do piątku wszystkie odcinki przesłuchało już kila tysięcy użytkowników aplikacji. Dzięki temu „Atak na K2” przez trzy tygodnie utrzymywał się w czołówce najpopularniejszych produkcji Storytel, zaraz po "A ja żem jej powiedziała" Kasi Nosowskiej.
- Projekt był całkowicie eksperymentalny, nie było ustawionego procesu, w okresie półtora miesiąca byliśmy cały czas w gotowości i czekaliśmy aż ekipa złapie zasięg i będzie w stanie zrzucić materiał. Cały czas żyliśmy wydarzeniami z wyprawy. Kiedy otrzymywaliśmy kolejny materiał Asia Chudy, z ekipy K2SKICHALLENGE, i nasza redakcja, prowadzona przez Marcina Zwierzchowskiego, wspólnie redagowali całość tak, by zachować logiczny ciąg wydarzeń. Ustalaliśmy co będzie czytane przez lektora, co będzie powiedziane słowami Andrzeja lub ekipy. W tym czasie studio, prowadzone w Storytel przez Maćka Sokołowskiego, słuchało dźwięków i robiło bazę do przygotowania sound design. Następnie materiał był nagrywany i montowany, czasem także w nocny, tak by zachować jego bieżący charakter - tłumaczył Jakub Barzak, marketing manager Storytel Polska.
Projekt trwał miesiąc. Kampania promocyjna prowadzona w social mediach to przeszło 1000 wzmianek (Facebook, Twitter, Instagram) i zasięg na poziomie 2 000 0000. Stronę internetową ATAK2 w ostatnim miesiącu odwiedziło ponad 50 tys. użytkowników.
W promocję projektu zaangażowali się partnerzy Storytel m.in. Martyna Wojciechowska, Magda Mołek i Cezary Pazura. National Geographic, Traveler, Focus.pl, GoryOnline.com i wspinanie.pl objęły projekt patronatem medialnym.
Premiera ostatniego odcinka „Atak na K2” odbędzie się w piątek. Słuchowisko będzie prezentowanie w formie mixu DJ'skiego, a za jego wykonanie odpowiedzialny będzie Dionizy "DIO" Konieczny, jeden z warszawskich DJ'ów. Wszystkie odcinki są dostępne dla użytkowników aplikacji Storytel.
Kliknij tutaj, żeby posłuchać słuchowiska "Atak na K2"
Za informacją prasową
Jerzy Brzęczek nowym selekcjonerem reprezentacji Polski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?