Raport Greenpeace o reklamach mięsa. Czy producenci nami manipulują? Polscy hodowcy obalają mity

Katarzyna Zawada
Katarzyna Zawada
Raport powstał na bazie analiz reklam mięsa w kilku europejskich krajach.
Raport powstał na bazie analiz reklam mięsa w kilku europejskich krajach. pixabay.com/StockSnap
Najnowszy raport Greenpeace wskazuje na praktyki i manipulacje koncernów mięsnych. Zdaniem twórców, przemysł za pomocą wielu trików funduje nam idealistyczną rzeczywistość. Z treścią nie do końca zgadzają się największe polskie organizacje hodowców i producentów związanych z przemysłem zwierzęcym. Kto ma rację?

Mięso szkodzi zdrowiu?

W raporcie Greenpeace „Przereklamowane mięso. Prawda o reklamach mięsa” jasno zaznaczono, że mięsny marketing jest destrukcyjny, a przemysł mięsny i mleczarski mają szkodliwy wpływ na przyrodę i zdrowie ludzkie. Praktyki stosowane w reklamach porównano do tych używanych w kampaniach wyrobów tytoniowych.

- W tym świecie dzieci łakną wiedeńskich kiełbasek, „prawdziwi” mężczyźni pożerają czerwone mięso, a kobiety, aby dbać o zdrowie, jedzą delikatne kawałki cienko pokrojonego drobiu – czytamy.

Polscy hodowcy odpierają atak

Producenci krajowego mięsa nie zgadzają się ze stanowiskiem aktywistów.

- Przemilczają jednak, że raport jest częścią ich własnej kampanii, która ma sprowadzić żywność pochodzenia zwierzęcego do klasy, w której znajdują się alkohole i papierosy. Problem w tym, że alkohol i tytoń to używki, bez którymi doskonale można funkcjonować. Mięso stanowi niezbędny składnik naszej diety – wskazują Hodowcy Razem, zrzeszenie 7 największych polskich firm związanych z przetwórstwem mięsnym.

To też może Cię zainteresować

Hodowcy Razem to inicjatywa, w którą zaangażowani są najwięksi hodowcy i producenci w Polsce – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej, Krajowy Związek Pracodawców – Producentów Trzody Chlewnej oraz Federacja Związków Pracodawców – Dzierżawców i Właścicieli Rolnych. Podkreślają oni, że wysokiej jakości mięso, jedzone w odpowiednich proporcjach jest niezbędne w budowie organizmu.

Obalić mity

Greenpeace w swoim raporcie wskazuje na 7 mitów, jakimi karmią nas producenci mięsa. Ma to na celu „umacnianie w ludziach uzależnienia od produktów”. Dodatkowo, działacze zapowiedzieli skierowanie listu do Rzecznika Praw Dziecka, w którym będą domagać się ochrony dzieci przed reklamami i interesami mięsnego biznesu. Czy działalność ograniczająca reklamy jest więc konieczna?

- Uruchomi to proces kolejnych obostrzeń. Rynek dostanie kolejny komunikat Greenpeace – mięso musi być szkodliwe, bo przecież gdyby nie było, to nie ograniczano by jego reklam. Tego rodzaju ataków i inicjatyw będzie coraz więcej. Ich autorzy doskonale zdają sobie sprawę, że branża mięsna szybko się zmienia. Dąży do zerowej emisyjności i minimalizacji obciążenia ekologicznego. Trwa więc wyścig – wskazuje w swoim stanowisku zrzeszenie hodowców.

Raport powstał na bazie analiz reklam mięsa w Polsce, Hiszpanii, Francji, Danii, Niemczech i Szwajcarii.

Stanowisko Greenpeace:PRZEREKLAMOWANE MIĘSO. PRAWDA O REKLAMACH MIĘSA

Stanowisko hodowców:O MITACH ODKRYTYCH PRZEZ GREENPEACE

Źródło: Greenpeace, Hodowcy Razem

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Seria pożarów Premier reaguje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.