reklama

Pierwszy polski elektryczny samochód dostawczy powstał w Bielsku Białej. FSE zaprezentowała samochód gotowy do seryjnej produkcji

KLMZaktualizowano 
FSE Fabryka Samochodów Elektrycznych z Bielska-Białej zaprezentowała swój w pełni elektryczny, lekki samochód dostawczy FSE M. To pierwszy w Polsce tego typu e-mobilny pojazd gotowy do produkcji seryjnej. materiały prasowe FSE
FSE Fabryka Samochodów Elektrycznych z Bielska-Białej zaprezentowała w czwartek 24 październik w Warszawie swój w pełni elektryczny, lekki samochód dostawczy w klasie do 3,5 tony. FSE M to pierwszy w Polsce tego typu e-mobilny pojazd gotowy do produkcji seryjnej.

W czwartek 24 października w Warszawie podczas oficjalnej konferencji FSE Fabryka Samochodów Elektrycznych z Bielska-Białej zaprezentowała swój w pełni elektryczny, lekki samochód dostawczy w klasie do 3,5 tony. FSE M to pierwszy w Polsce tego typu e-mobilny pojazd gotowy do produkcji seryjnej i jeden z trzech modeli, które spółka ma wprowadzić na drogę w ramach projektu NCBiR – INNOMOTO.

Zobacz zdjęcia:

– W dobie szybkiego rozwoju aglomeracji i narastającego problemu smogu europejskie miasta zaczynają wprowadzać zakaz poruszania się pojazdami spalinowymi po ich śródmieściach, na korzyść bezemisyjnych środków transportu. To zielone światło dla naszego projektu, który skupia się na rynku wykazującym potencjał dynamicznego wzrostu, jakim jest produkcja i sprzedaż lekkich, elektrycznych pojazdów dostawczych – powiedział Thomas Hajek, twórca nowego pojazdu FSE M, prezes zarządu FSE Fabryka Samochodów Elektrycznych sp. z o.o. oraz FSE Holding SA.

FSE M ma zaspokoić rosnący popyt na ekologiczny transport miejski. Jak podkreślają przedstawiciele FSE spełni wymagania profesjonalnych kierowców w zakresie bezpieczeństwa, komfortu, oszczędności energii oraz niskich kosztów napraw i utrzymania samochodu.

Pojazd FSE M będzie oferowany w czterech różnych rozmiarach, z przestrzenią ładunkową od 3,4 m3 do 4,6 m3 i ładownością do 600 kg. Wkrótce gamę elektrycznych lekkich samochodów dostawczych FSE uzupełnią dwa kolejne modele FSE S i FSE L.

– Docelowo będziemy w stanie zaoferować ponad 10 wersji pojazdów elektrycznych o ładowności od 235 kg do ponad 1000 kg i pojemności załadunkowej od 1 m3 do 15 m3. Będzie to najbardziej kompletna gama pojazdów na rynku lekkich samochodów dostawczych w Europie. A to dopiero początek – zapewnia Thomas Hajek.

Zobaczcie koniecznie

Projekt FSE jest w pełni finansowany ze środków prywatnych, z kapitałem od inwestorów polskich, niemieckich i hiszpańskich. Firma zapowiada, że chce otworzyć okno inwestycyjne dla polskich inwestorów społecznościowych. Dlatego wkrótce nowo powstała spółka FSE Holding SA rozpocznie pierwszą kampanię crowdfundingową, która promowana będzie na platformie Crowdway.pl, jednej z wiodących polskich platform finansowych w Polsce.

– W rundzie zalążkowej chcemy zebrać 1 milion zł, aby wesprzeć uruchomienie produkcji oraz sprzedaży naszego pierwszego elektrycznego samochodu dostawczego i wzmocnić pozycję finansową dla dalszego rozwoju – powiedział Thomas Hajek.

Spółka planuje otwarcie kolejnych rund inwestycyjnych dla większych i instytucjonalnych inwestorów, w celu sfinansowania dynamicznego wzrostu i utworzenia przyszłej fabryki w Polsce, która pozwoli na produkcję masową opracowywanych przez FSE samochodów. – W dłuższej perspektywie planujemy upublicznienie spółki, co umożliwi efektywne wyjście z inwestycji dla inwestorów crowdfundingowych – dodał Hajek.

Strategia rozwoju FSE Holding SA zakłada wprowadzenie do 2020 roku do sprzedaży trzech modeli samochodów dostawczych.
- Szacujemy, że sprzedaż samochodów do roku 2025 osiągnie 10 tysięcy sztuk – zapowiedział Thomas Hajek.

Nie przegapcie

Expose premiera - orto najważniejsze obietnice Morawieckiego

Wideo

Materiał oryginalny: Pierwszy polski elektryczny samochód dostawczy powstał w Bielsku Białej. FSE zaprezentowała samochód gotowy do seryjnej produkcji - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
27 października, 13:18, Gość:

A co na to Fiat bo jakoś mi się wydaję że to wierna kopia ich małego dostawczaka.

Pewnie na licencji, jak dawniej 125 i 126p. Ot historia zatacza koło.

G
Gość

A co na to Fiat bo jakoś mi się wydaję że to wierna kopia ich małego dostawczaka.

T
Tadam

Dużo napisaliście w komentarzach o tym pojeździe, jesteście chyba sfrustrowanymi nieudacznikami

m
mat
25 października, 8:22, mat:

Nazwa typowa dla PRLu, zasieg 102 km!? Moze jeszcze Kiszczaka zrobcie swietym patronem kierowcow aut elektrycznych albo choc honorowym prezesem FSMu!

25 października, 13:42, Gość:

Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. Postkomuniści właśnie zniszczyli polski przemysł . Jaki mieliby interes żeby teraz odbudowywać to co sami zniszczyli i sprzedali?

25 października, 22:51, Z Polski:

A ja i wielu wielu innych ty doorniu do potęgi, wiemy że to związkowcy solidarności doprowadzili do zniszczenia wielu gałęzi polskiego przemysłu po 1989 roku

Wiecie rozne rzeczy. Zazwyczaj to klamstwa. Klamia w szkole, historycy tez, klamia lekarze, profesory, ksieza, urzedasy a wy ciagle, ze wiecie a wam sie tylko wydaje a innych co wiedza falszywie obmawiacie piszac np. doorniu lamiac boskie przykazanie.

G
Gość

Thomas Hajek - no faktycznie polski..

Z
Z Polski
25 października, 8:22, mat:

Nazwa typowa dla PRLu, zasieg 102 km!? Moze jeszcze Kiszczaka zrobcie swietym patronem kierowcow aut elektrycznych albo choc honorowym prezesem FSMu!

25 października, 13:42, Gość:

Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. Postkomuniści właśnie zniszczyli polski przemysł . Jaki mieliby interes żeby teraz odbudowywać to co sami zniszczyli i sprzedali?

A ja i wielu wielu innych ty doorniu do potęgi, wiemy że to związkowcy solidarności doprowadzili do zniszczenia wielu gałęzi polskiego przemysłu po 1989 roku

m
ma0
25 października, 8:22, mat:

Nazwa typowa dla PRLu, zasieg 102 km!? Moze jeszcze Kiszczaka zrobcie swietym patronem kierowcow aut elektrycznych albo choc honorowym prezesem FSMu!

25 października, 13:42, Gość:

Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. Postkomuniści właśnie zniszczyli polski przemysł . Jaki mieliby interes żeby teraz odbudowywać to co sami zniszczyli i sprzedali?

Odstaw Prozac i alkohol.

G
Gość

ile $$ ?

G
Gość
25 października, 8:22, mat:

Nazwa typowa dla PRLu, zasieg 102 km!? Moze jeszcze Kiszczaka zrobcie swietym patronem kierowcow aut elektrycznych albo choc honorowym prezesem FSMu!

Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. Postkomuniści właśnie zniszczyli polski przemysł . Jaki mieliby interes żeby teraz odbudowywać to co sami zniszczyli i sprzedali?

m
mat

Nazwa typowa dla PRLu, zasieg 102 km!? Moze jeszcze Kiszczaka zrobcie swietym patronem kierowcow aut elektrycznych albo choc honorowym prezesem FSMu!

Dodaj ogłoszenie