Jak tłumaczy nam inżynier kontraktu Grzegorz Sosnowski, aby firma mogła wejść na teren budowy, należy dokonać odpowiednich zgłoszeń w organie Nadzoru Budowlanego. - Trzeba pobrać dzienniki budowy, zakończyć i uzyskać zatwierdzenie projektów wykonawczych które podlegają ocenie inżyniera, przygotować Plany Zapewnienia Jakości i projekty technologiczne, przygotować dokumenty rozliczeniowe (ZPRS-y) - tłumaczy inżynier. - Kluczowym działaniem jest również zgłoszenie podwykonawców i sprawdzenie umów podwykonawczych, by uniknąć ewentualnych kłopotów z ich rozliczeniem - dodaje i właśnie to dzieje się od 15 marca.
Przed samym rozpoczęciem robót należy jeszcze dokonać rozpoznania archeologicznego i saperskiego. Dopiero po zakończeniu tego okresu przygotowawczego, czyli w ciągu najbliższych kilku tygodni, rozpoczną się właściwe prace ziemne.
Przypomnijmy, że inwestycja przewiduje wydłużenie istniejącej dziś obwodnicy wschodniej. Chodzi o dobudowanie drogi wojewódzkiej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 455 (od ronda w Łanach) do dawnej drogi krajowej nr 98 (w okolicach Długołęki). Ta trasa ma odciążyć wrocławskie osiedla od ruchu samochodów z gmin powiatu wrocławskiego.
Nowa droga będzie miała długość blisko 10 km (dokładnie 9,85 km) i będzie miała jedną jezdnię - po dwa pasy w każdym kierunku. W przyszłości na tym odcinku możliwa jest dobudowa drugiej jezdni. Na trasie przewidziane następujące obiekty inżynierskie:
- 2 wiadukty nad liniami kolejowymi,
- wiadukt nad drogą krajową 98,
- wiadukt nad ul. Wierzbową,
- most nad rzeką Widawą,
- mosty nad rzeką Topór,
- przepusty
Droga rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską, na którym jest już wybudowane rondo. Droga wojewódzka poprzez wiadukt drogowy będzie przekraczać linię kolejową nr 292 - Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz planowaną Trasę Swojczycką.
Droga wojewódzka będzie krzyżować się z innymi drogami w następujący sposób:
- z planowaną drogą gminną gminy Czernica - skrzyżowanie skanalizowane,
- z drogą powiatową nr 1922D, odcinek Kiełczówek – Dobrzykowice - rondo,
- z drogą powiatową 1920D, odcinek Kiełczów – Śliwice - rondo,
- z drogą powiatową nr 1918D - skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną,
- z drogą gminną (ulica Bławatna w Mirkowie) łączącą Mirków z miejscowościami Kamień i Długołęka - skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną.
ZOBACZ TAKŻE:
Nowy fragment obwodnicy przekraczać będzie linię kolejową nr 143 – Kluczbork – Wrocław Mikołajów poprzez wiadukt dwujezdniowy.
Koniec drogi wojewódzkiej zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 w miejscu skrzyżowania z Łącznikiem „Długołęka” Autostradowej Obwodnicy Wrocławia poprzez skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną oraz jednojezdniowy wiadukt drogowy nad skrzyżowaniem na kierunku BŁD – Łącznik „Długołęka”.
ZOBACZ TAKŻE:
ZOBACZ TEŻ:
UKRAINIEC PĘDZIŁ SUV-EM PRZEZ WROCŁAW Z PRĘDKOŚCIĄ BLISKO 150 KM/H
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?