Nagranie z wypadku na A4 pod Wrocławiem. Kierowca mógł zabić kilka osób. Co on wyprawia?

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Ostatni moment przed wypadkiem na autostradzie A4. Kierowca osobowej toyoty budzi się z letargu, gwałtownie hamuje i zmniejsza impet uderzenia. To najpewniej ratuje życie jemu i pracownikom obsługi drogi
Ostatni moment przed wypadkiem na autostradzie A4. Kierowca osobowej toyoty budzi się z letargu, gwałtownie hamuje i zmniejsza impet uderzenia. To najpewniej ratuje życie jemu i pracownikom obsługi drogi Screen YouTube
Wypadki na dolnośląskim odcinku autostrady A4 to właściwie codzienność, do której kierowcy się już przyzwyczaili. Często narzekają na duży ruch, kiepski stan nawierzchni czy brak pasów awaryjnych. Jednak w wielu sytuacjach to sami prowadzący powodują największe zagrożenie na drodze. Widać to doskonale na nagraniu z kamery samochodowej, na którym zarejestrowano przebieg wypadku do którego doszło 31 maja, na odcinku Wrocław - Legnica. To cud, że w tym zdarzeniu nie było ofiar śmiertelnych. Nagranie umieszczono na popularnym kanale StopCham na serwisie You Tube.

Na nagraniu widać dramatyczne chwile na autostradzie A4 pod Wrocławiem. Rozpędzona toyota pędzi lewym pasem, a jej kierowca w ogóle nie hamuje, mimo że z daleka musi widzieć przecież dobrze oznaczony pojazd obsługi technicznej autostrady. Drogowcy zajmują właśnie pas, którym jedzie i z przerażeniem obserwują zbliżające się z dużą prędkością auto.

Mimo, że kierowca toyoty spokojnie może zmienić pas z lewego na prawy, choćby wjeżdżając bezpiecznie przed auto, w którym umieszczona jest kamera, nie robi tego. Wygląda na to, że w ogóle nie obserwuje drogi przed sobą, jakby był zajęty pisaniem esemesa czy inną "ważną" czynnością... Wszyscy wokół widzą, że zaraz dojdzie do wypadku, tylko nie on!

WYPADEK NA A4 POD WROCŁAWIEM - ZOBACZ NAGRANIE:

Szczęście w nieszczęściu, że na około 2-3 sekundy przed uderzeniem w pojazd techniczny, kierowca toyoty budzi się z letargu i zaczyna hamować oraz lekko odbijać w do swojej lewej strony, w kierunku środkowych barier energochłonnych. To powoduje, że impet uderzenia nie jest zabójczy. Dla niego, ale także dla dwóch pracowników obsługi autostrady, którzy krzątają się przy pojeździe...

ZOBACZ TAKŻE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Nagranie z wypadku na A4 pod Wrocławiem. Kierowca mógł zabić kilka osób. Co on wyprawia? - Gazeta Wrocławska

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Szkoła jazdy Renault
Albo on zaczął hamować albo Toyota zaczęła sama hamować. Przecież teraz obowiązkowo auta wyposażane są w aktywny system awaryjnego hamowania. W końcu coś co ratuje życie. Po ABS i ESP, światłach do jazdy dziennej, przycisku Sos. Choć jedną rzeczy Unia wprowadza mądrze ...
T
TYLKOPIS!
21 czerwca, 18:46, 8*:

Widać ze z pisu - oni myślą że wszystko im musi ustąpić z drogi.

Ale się zadziwisz jak PIS ZNOWU WYGRA cha! Po wiec kolesiom z swojej totalnej opozyci że przegrają cha!

J
Janusz Żegota
Oczywiście, że na autostradzie przed takimi robotami, które zajmują jeden pas jezdni, powinny być wcześniej ostrzeżenia i bariery kierujące ruch na sąsiedni pas. Mimo to jednak kierowca Toyoty jest bezwzględnie odpowiedzialny za kolizję, bo nie uważał w czasie jazdy i powinien być przykładnie ukarany z zatrzymaniem prawa jazdy włącznie. Chyba, że nagle zasłabł, co tez jest możliwe.
G
Gość
Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych
S
Szo ??
21 czerwca, 16:24, User:

Ten kierowca to pewnie dzban , z ukr.. tak samo jak ten tekst aż się popłakałem że śmiechu !! zatrudniacie tam w GW dzieci że SP ??

Szczęście w nieszczęściu, że na około 2-3 sekundy przed uderzeniem w pojazd techniczny, kierowca toyoty budzi się z letargu i zaczyna hamować oraz lekko odbijać w do swojej lewej strony, w kierunku środkowych barier energochłonnych. To powoduje, że impet uderzenia nie jest zabójczy. Dla niego, ale także dla dwóch pracowników obsługi autostrady, którzy krzątają się przy pojeździe..

w do swojej lewej strony

Szo ???

D
Dwa promile i w drogę
21 czerwca, 14:04, Zdzich:

Nie wina kierowców tylko dzbanów którzy nie ustawiają wcześniej zapór by zmusić do zmiany pasa . Polak Janusz biznesu z firmą drucik kogucik uważa że przyczepa z tablica wystarczy. Kuzwa wystarczy ale na osiedlowej ulicy . Na drogach szybkiego ruchu powinien być wyłączony pas dużo wcześniej niż roboty . Ale może teraz te głąby po 6 klasach podstawówki i kursie tańca zaczną prawidłowo oznaczać roboty drogowe .

Mam nadzieje że im zwieracze puściły .

21 czerwca, 14:18, Gość:

Jak się jedzie to się patrzy przed siebie i wtedy wszystko się zauważy

21 czerwca, 15:52, Zdzich:

Czego głąbie nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi ? Właśnie po to stawia się bariery wcześniej by nikt nie zginął. W myśl twojego rozumowania w zimie jak się ktoś wypierodoli na nie odśnieżonym chodniku to też będzie jego wina bo nie patrzył?

Ile dzbanie masz lat bo wyglądasz na półgłówka za którego szajsfon myśli. Zaporę to sobie we łbie postaw bo tam pustka i wiatr hula.

T
Tim
21 czerwca, 14:04, Zdzich:

Nie wina kierowców tylko dzbanów którzy nie ustawiają wcześniej zapór by zmusić do zmiany pasa . Polak Janusz biznesu z firmą drucik kogucik uważa że przyczepa z tablica wystarczy. Kuzwa wystarczy ale na osiedlowej ulicy . Na drogach szybkiego ruchu powinien być wyłączony pas dużo wcześniej niż roboty . Ale może teraz te głąby po 6 klasach podstawówki i kursie tańca zaczną prawidłowo oznaczać roboty drogowe .

Mam nadzieje że im zwieracze puściły .

21 czerwca, 14:18, Gość:

Jak się jedzie to się patrzy przed siebie i wtedy wszystko się zauważy

21 czerwca, 15:52, Zdzich:

Czego głąbie nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi ? Właśnie po to stawia się bariery wcześniej by nikt nie zginął. W myśl twojego rozumowania w zimie jak się ktoś wypierodoli na nie odśnieżonym chodniku to też będzie jego wina bo nie patrzył?

Moim zdaniem, to ty nie masz prawa jazdy. Zadaniem kierowcy, jest uważać na drodze. Na tym nagraniu, dzbanie, widać, że wszyscy mogą, tylko takie imbecyle jak ty, nie mogą, nie chcą widzieć.

S
Staszek
Ja ostatnio jechałem po a4 w stronę Legnicy i też bym w nich przywalił podczas wyprzedzania ciężarówki. Dobrze że jechałem przepisowo i miałem czas na reakcję. Mówicie "trzeba obserwować drogę". Ok, ale zbliżając się do wyprzedzanego pojazdu(ciężarowego) prawym pasem i jeszcze po lekkim łuku to naprawdę nie widać co jest na lewym pasie. Moim zdaniem powinny być jakieś tablice info o pracach na jezdni a nie tylko jakieś przyczepy ze światłami
G
Gość
He,he! Dobry, tępy ...uj!
Z
Zdzich
21 czerwca, 14:04, Zdzich:

Nie wina kierowców tylko dzbanów którzy nie ustawiają wcześniej zapór by zmusić do zmiany pasa . Polak Janusz biznesu z firmą drucik kogucik uważa że przyczepa z tablica wystarczy. Kuzwa wystarczy ale na osiedlowej ulicy . Na drogach szybkiego ruchu powinien być wyłączony pas dużo wcześniej niż roboty . Ale może teraz te głąby po 6 klasach podstawówki i kursie tańca zaczną prawidłowo oznaczać roboty drogowe .

Mam nadzieje że im zwieracze puściły .

21 czerwca, 14:18, Gość:

Jak się jedzie to się patrzy przed siebie i wtedy wszystko się zauważy

Czego głąbie nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi ? Właśnie po to stawia się bariery wcześniej by nikt nie zginął. W myśl twojego rozumowania w zimie jak się ktoś wypierodoli na nie odśnieżonym chodniku to też będzie jego wina bo nie patrzył?

Z
Zdzich
21 czerwca, 14:04, Zdzich:

Nie wina kierowców tylko dzbanów którzy nie ustawiają wcześniej zapór by zmusić do zmiany pasa . Polak Janusz biznesu z firmą drucik kogucik uważa że przyczepa z tablica wystarczy. Kuzwa wystarczy ale na osiedlowej ulicy . Na drogach szybkiego ruchu powinien być wyłączony pas dużo wcześniej niż roboty . Ale może teraz te głąby po 6 klasach podstawówki i kursie tańca zaczną prawidłowo oznaczać roboty drogowe .

Mam nadzieje że im zwieracze puściły .

21 czerwca, 14:26, Onto:

Mam nadzieję, że to nie ty wyrżnąłeś w toto ze światełkami. Bo trujesz jak typowy znafca ruchu autostradowego z Bolandy. Autostrad raptem 2,5 sztuki. Nawet trójki nie ma. A jak cię tak rajcuje robienie tego i owego podczas jazdy to może jakiś rekwizyt dmuchany, co?

Synku jak ja jeździłem po niemieckich autostradach to ty na gówno papu wolałeś

K
Kierofca bombowca
21 czerwca, 14:04, Zdzich:

Nie wina kierowców tylko dzbanów którzy nie ustawiają wcześniej zapór by zmusić do zmiany pasa . Polak Janusz biznesu z firmą drucik kogucik uważa że przyczepa z tablica wystarczy. Kuzwa wystarczy ale na osiedlowej ulicy . Na drogach szybkiego ruchu powinien być wyłączony pas dużo wcześniej niż roboty . Ale może teraz te głąby po 6 klasach podstawówki i kursie tańca zaczną prawidłowo oznaczać roboty drogowe .

Mam nadzieje że im zwieracze puściły .

Jak zazwyczaj piszesz bzdury, tak tutaj muszę się z Tobą w pełni zgodzić.

O
Onto
21 czerwca, 14:04, Zdzich:

Nie wina kierowców tylko dzbanów którzy nie ustawiają wcześniej zapór by zmusić do zmiany pasa . Polak Janusz biznesu z firmą drucik kogucik uważa że przyczepa z tablica wystarczy. Kuzwa wystarczy ale na osiedlowej ulicy . Na drogach szybkiego ruchu powinien być wyłączony pas dużo wcześniej niż roboty . Ale może teraz te głąby po 6 klasach podstawówki i kursie tańca zaczną prawidłowo oznaczać roboty drogowe .

Mam nadzieje że im zwieracze puściły .

Mam nadzieję, że to nie ty wyrżnąłeś w toto ze światełkami. Bo trujesz jak typowy znafca ruchu autostradowego z Bolandy. Autostrad raptem 2,5 sztuki. Nawet trójki nie ma. A jak cię tak rajcuje robienie tego i owego podczas jazdy to może jakiś rekwizyt dmuchany, co?

G
Gość
21 czerwca, 14:04, Zdzich:

Nie wina kierowców tylko dzbanów którzy nie ustawiają wcześniej zapór by zmusić do zmiany pasa . Polak Janusz biznesu z firmą drucik kogucik uważa że przyczepa z tablica wystarczy. Kuzwa wystarczy ale na osiedlowej ulicy . Na drogach szybkiego ruchu powinien być wyłączony pas dużo wcześniej niż roboty . Ale może teraz te głąby po 6 klasach podstawówki i kursie tańca zaczną prawidłowo oznaczać roboty drogowe .

Mam nadzieje że im zwieracze puściły .

Jak się jedzie to się patrzy przed siebie i wtedy wszystko się zauważy

d
duzy
Na debili nie ma mocnych ... dlatego należy lepiej zabezpieczać pracowników na autostradzie.

W Niemczech stawiają pachołki wcześniej przed robotnikami stoi pojazd ich zabezpieczający .. auta ciężarowy z wielkim baniakiem wody na pace.
Wróć na i.pl Portal i.pl