Lubuskie. Trzy krzyże ścięte piłą mechaniczną w parafii Torzym

bt
Ścięte krzyże w miejscowości Koryta w Lubuskiem
Ścięte krzyże w miejscowości Koryta w Lubuskiem fot. gosc.pl
Ścinania krzyży ciąg dalszy. W miejscowości Koryta w Lubuskiem sprawca użył piły mechanicznej. Powyżej metalowego mocowania ciął trzy krzyże: dwa przydrożne i jeden znajdujący się na miejscowym cmentarzu.

Do zdarzenia doszło w ciągu dnia w miejscowości Koryta w powiecie sulęcińskim. Znajduje się tu kościół filialny pw. Józefa Oblubieńca należący do parafii w Torzymiu. Miejscowego proboszcza o tym, co zobaczył na własne oczy, poinformował bez zwłoki parafianin. Był w szoku.

Nie jestem w stanie tego zrozumieć - mówi nam proboszcz parafii Podwyższenia Krzyża Świętego ksiądz Sławomir Marciniak - tego się nie da ująć, określić... W każdym czasie, taki akt jest czymś okrutnym, czymś przeciw cywilizacji, bo przecież krzyż nie jest tylko znakiem religijnym, jest też symbolem GOPRu, WOPRu, organizacji Czerwonego Krzyża...

Krzyże, które zostały ścięte znajdują się w trzech różnych miejscach. Jeden z nich na cmentarzu, a pozostałe przy drogach wylotowych ze wsi; jeden przy drodze na Walewice, a drugi przy drodze w kierunku kol. Drzewce.

Policja wytypowała sprawcę.

Wykonujemy czynności zmierzające do zatrzymania osoby, która jest podejrzewana o dokonanie tego przestępstwa, ale na razie jeszcze niczego nie potwierdzę - zastrzega aspirant sztabowy Andrzej Barciński z biura prasowego KPP w Sulęcinie.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że sprawca, który jest znany w miejscowości, zabarykadował się w domu.

- Podejrzewanego o dokonanie wyżej wymienionych czynów przekazaliśmy ratownikom medycznym - poinformował Gazetę Lubuską podkomisarz Maciej Kimet z Zespół Prasowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim.

Na razie jest on osobą podejrzewaną, a nie podejrzaną. Do sprawy będziemy wracać.

Zielona Góra. Sprofanowany krzyż wrócił na swoje miejsce. 23.11.2021

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Lubuskie. Trzy krzyże ścięte piłą mechaniczną w parafii Torzym - Gazeta Lubuska

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
20 grudnia, 16:42, Adam:

Sprawcy odciąć [wulgaryzm]a. Jestem przeciwko kościołowi, ale takie przejawy bandytyzmu trzeba potępiać.

Chce ktoś walczyć z kościołem niech walczy na argumenty a nie walczy z symbolami.

20 grudnia, 17:29, Langsum langsum:

Niewątpliwie jest to bandytyzm godny potępienia.

Ale też przypominają mi się dawne słowa dawnej posłanki PIS, a obecnie europarlamentarzystki ''..nie pochwalam, ale usiłuję zrozumieć''

Gdzieś kiedyś ktoś nawet posunął się do stwierdzenia ,że krzyż jest symbolem zbrodni bo nim,.... na nim zabito syna Bożego.

Przeróżne mroczne myśli kołaczą się w ludzkich umysłach.

Często ludzie maja jakieś poczucie krzywdy wyrzadzonej przez ludzi kościoła.

Pedofilia w kk i bezkarność sprawców też może być przyczynkiem do takich zachowań.

Jest naprawdę wiele niewyjaśnionych przestępstw ludzi kościoła.

Taki pierwszy przykład kiedy przewodniczący państwowej komisji do spraw badania pedofilii w kościele dostaje odmowę udostępnienia dokumentów będących w posiadaniu władz kościoła......pomimo że papież wydał zarządzenie aby takie dokumenty udostępniać.

Pokrzywdzeni często popadają w krańcowe frustracje i kto wie czy sprawca tego hańbiącego czynu nie ma jakichś złych wspomnień z przeszłości ??

22 grudnia, 10:47, Zenon P.:

Zgadzam się z treścią.

Sprawca to z pewnością frustrat, ale skąd się bierze taki stan? Co jest tego przyczyną?

Symbole religijne powinny znajdować się w miejscach kultu i sprawowania obrządku. Nie mam nic przeciwko temu. Tylko, że obrzędy religijne powinny odbywać się wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych. Niestety ... Wchodzenie klechom w d..ę jest dzisiaj powszechne. Procesje ulicami miasta, każda inwestycja otwierana *u[wulgaryzm]miana" w obecności księdza, biskupa. Po co? Co oni sobą wnoszą poza dłonią wyciągniętą po kasę?

Jeśli kościół traktowany będzie jak typowy teatr to zniknie nienawiść i znikną przejawy wrogiej działalności.

Wystarczy potraktować "duszpasterzy" jak wszystkich pozostałych obywateli. Zakręcić kurek z pieniędzmi i opodatkować tak jak każdego z nas.

Będzie sprawiedliwie i normalnie. Tylko kto to uczyni naprawdę a nie w formie deklaracji? No kto?

Za kilka dni święta hipokryzji i obłudy. Dodatkowe nakrycie, uśmiechy i życzliwości. A dzisiaj wrogość w kolejkach, na parkingach, nienawistne spojrzenia i chamskie odzywki. Polacy, naród zakłamany i zniewolony.

Niestety, też jestem Polakiem.

I coś jeszcze ...

Dlaczego hołd składali pastuszkowie a owce wypasają pastuchy?

Pozdrawiam,.

22 grudnia, 12:10, Gość:

Brawo

Występy zwolenników LGBT powinny być tylko w zamkniętych miejscach po uprzednim sprawdzeniu przez służby czy nie ukrywają się tam różnej maści zboczeńcy

22 grudnia, 13:46, za a nawet przeciw:

OK.....Ale jak to się ma do wszelkich procesji - wędrówek po ulicach miast i wsi ??

Normalnie to jest kultura i tradycja narodowa.

z
za a nawet przeciw
20 grudnia, 16:42, Adam:

Sprawcy odciąć [wulgaryzm]a. Jestem przeciwko kościołowi, ale takie przejawy bandytyzmu trzeba potępiać.

Chce ktoś walczyć z kościołem niech walczy na argumenty a nie walczy z symbolami.

20 grudnia, 17:29, Langsum langsum:

Niewątpliwie jest to bandytyzm godny potępienia.

Ale też przypominają mi się dawne słowa dawnej posłanki PIS, a obecnie europarlamentarzystki ''..nie pochwalam, ale usiłuję zrozumieć''

Gdzieś kiedyś ktoś nawet posunął się do stwierdzenia ,że krzyż jest symbolem zbrodni bo nim,.... na nim zabito syna Bożego.

Przeróżne mroczne myśli kołaczą się w ludzkich umysłach.

Często ludzie maja jakieś poczucie krzywdy wyrzadzonej przez ludzi kościoła.

Pedofilia w kk i bezkarność sprawców też może być przyczynkiem do takich zachowań.

Jest naprawdę wiele niewyjaśnionych przestępstw ludzi kościoła.

Taki pierwszy przykład kiedy przewodniczący państwowej komisji do spraw badania pedofilii w kościele dostaje odmowę udostępnienia dokumentów będących w posiadaniu władz kościoła......pomimo że papież wydał zarządzenie aby takie dokumenty udostępniać.

Pokrzywdzeni często popadają w krańcowe frustracje i kto wie czy sprawca tego hańbiącego czynu nie ma jakichś złych wspomnień z przeszłości ??

22 grudnia, 10:47, Zenon P.:

Zgadzam się z treścią.

Sprawca to z pewnością frustrat, ale skąd się bierze taki stan? Co jest tego przyczyną?

Symbole religijne powinny znajdować się w miejscach kultu i sprawowania obrządku. Nie mam nic przeciwko temu. Tylko, że obrzędy religijne powinny odbywać się wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych. Niestety ... Wchodzenie klechom w d..ę jest dzisiaj powszechne. Procesje ulicami miasta, każda inwestycja otwierana *u[wulgaryzm]miana" w obecności księdza, biskupa. Po co? Co oni sobą wnoszą poza dłonią wyciągniętą po kasę?

Jeśli kościół traktowany będzie jak typowy teatr to zniknie nienawiść i znikną przejawy wrogiej działalności.

Wystarczy potraktować "duszpasterzy" jak wszystkich pozostałych obywateli. Zakręcić kurek z pieniędzmi i opodatkować tak jak każdego z nas.

Będzie sprawiedliwie i normalnie. Tylko kto to uczyni naprawdę a nie w formie deklaracji? No kto?

Za kilka dni święta hipokryzji i obłudy. Dodatkowe nakrycie, uśmiechy i życzliwości. A dzisiaj wrogość w kolejkach, na parkingach, nienawistne spojrzenia i chamskie odzywki. Polacy, naród zakłamany i zniewolony.

Niestety, też jestem Polakiem.

I coś jeszcze ...

Dlaczego hołd składali pastuszkowie a owce wypasają pastuchy?

Pozdrawiam,.

22 grudnia, 12:10, Gość:

Brawo

Występy zwolenników LGBT powinny być tylko w zamkniętych miejscach po uprzednim sprawdzeniu przez służby czy nie ukrywają się tam różnej maści zboczeńcy



OK.....Ale jak to się ma do wszelkich procesji - wędrówek po ulicach miast i wsi ??

Z
Zenon P.
20 grudnia, 16:42, Adam:

Sprawcy odciąć [wulgaryzm]a. Jestem przeciwko kościołowi, ale takie przejawy bandytyzmu trzeba potępiać.

Chce ktoś walczyć z kościołem niech walczy na argumenty a nie walczy z symbolami.

20 grudnia, 17:29, Langsum langsum:

Niewątpliwie jest to bandytyzm godny potępienia.

Ale też przypominają mi się dawne słowa dawnej posłanki PIS, a obecnie europarlamentarzystki ''..nie pochwalam, ale usiłuję zrozumieć''

Gdzieś kiedyś ktoś nawet posunął się do stwierdzenia ,że krzyż jest symbolem zbrodni bo nim,.... na nim zabito syna Bożego.

Przeróżne mroczne myśli kołaczą się w ludzkich umysłach.

Często ludzie maja jakieś poczucie krzywdy wyrzadzonej przez ludzi kościoła.

Pedofilia w kk i bezkarność sprawców też może być przyczynkiem do takich zachowań.

Jest naprawdę wiele niewyjaśnionych przestępstw ludzi kościoła.

Taki pierwszy przykład kiedy przewodniczący państwowej komisji do spraw badania pedofilii w kościele dostaje odmowę udostępnienia dokumentów będących w posiadaniu władz kościoła......pomimo że papież wydał zarządzenie aby takie dokumenty udostępniać.

Pokrzywdzeni często popadają w krańcowe frustracje i kto wie czy sprawca tego hańbiącego czynu nie ma jakichś złych wspomnień z przeszłości ??

22 grudnia, 10:47, Zenon P.:

Zgadzam się z treścią.

Sprawca to z pewnością frustrat, ale skąd się bierze taki stan? Co jest tego przyczyną?

Symbole religijne powinny znajdować się w miejscach kultu i sprawowania obrządku. Nie mam nic przeciwko temu. Tylko, że obrzędy religijne powinny odbywać się wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych. Niestety ... Wchodzenie klechom w d..ę jest dzisiaj powszechne. Procesje ulicami miasta, każda inwestycja otwierana *u[wulgaryzm]miana" w obecności księdza, biskupa. Po co? Co oni sobą wnoszą poza dłonią wyciągniętą po kasę?

Jeśli kościół traktowany będzie jak typowy teatr to zniknie nienawiść i znikną przejawy wrogiej działalności.

Wystarczy potraktować "duszpasterzy" jak wszystkich pozostałych obywateli. Zakręcić kurek z pieniędzmi i opodatkować tak jak każdego z nas.

Będzie sprawiedliwie i normalnie. Tylko kto to uczyni naprawdę a nie w formie deklaracji? No kto?

Za kilka dni święta hipokryzji i obłudy. Dodatkowe nakrycie, uśmiechy i życzliwości. A dzisiaj wrogość w kolejkach, na parkingach, nienawistne spojrzenia i chamskie odzywki. Polacy, naród zakłamany i zniewolony.

Niestety, też jestem Polakiem.

I coś jeszcze ...

Dlaczego hołd składali pastuszkowie a owce wypasają pastuchy?

Pozdrawiam,.

22 grudnia, 12:10, Gość:

Brawo

Występy zwolenników LGBT powinny być tylko w zamkniętych miejscach po uprzednim sprawdzeniu przez służby czy nie ukrywają się tam różnej maści zboczeńcy

Oczywiście.

Jestem za.

G
Gość
20 grudnia, 16:42, Adam:

Sprawcy odciąć [wulgaryzm]a. Jestem przeciwko kościołowi, ale takie przejawy bandytyzmu trzeba potępiać.

Chce ktoś walczyć z kościołem niech walczy na argumenty a nie walczy z symbolami.

20 grudnia, 17:29, Langsum langsum:

Niewątpliwie jest to bandytyzm godny potępienia.

Ale też przypominają mi się dawne słowa dawnej posłanki PIS, a obecnie europarlamentarzystki ''..nie pochwalam, ale usiłuję zrozumieć''

Gdzieś kiedyś ktoś nawet posunął się do stwierdzenia ,że krzyż jest symbolem zbrodni bo nim,.... na nim zabito syna Bożego.

Przeróżne mroczne myśli kołaczą się w ludzkich umysłach.

Często ludzie maja jakieś poczucie krzywdy wyrzadzonej przez ludzi kościoła.

Pedofilia w kk i bezkarność sprawców też może być przyczynkiem do takich zachowań.

Jest naprawdę wiele niewyjaśnionych przestępstw ludzi kościoła.

Taki pierwszy przykład kiedy przewodniczący państwowej komisji do spraw badania pedofilii w kościele dostaje odmowę udostępnienia dokumentów będących w posiadaniu władz kościoła......pomimo że papież wydał zarządzenie aby takie dokumenty udostępniać.

Pokrzywdzeni często popadają w krańcowe frustracje i kto wie czy sprawca tego hańbiącego czynu nie ma jakichś złych wspomnień z przeszłości ??

22 grudnia, 10:47, Zenon P.:

Zgadzam się z treścią.

Sprawca to z pewnością frustrat, ale skąd się bierze taki stan? Co jest tego przyczyną?

Symbole religijne powinny znajdować się w miejscach kultu i sprawowania obrządku. Nie mam nic przeciwko temu. Tylko, że obrzędy religijne powinny odbywać się wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych. Niestety ... Wchodzenie klechom w d..ę jest dzisiaj powszechne. Procesje ulicami miasta, każda inwestycja otwierana *u[wulgaryzm]miana" w obecności księdza, biskupa. Po co? Co oni sobą wnoszą poza dłonią wyciągniętą po kasę?

Jeśli kościół traktowany będzie jak typowy teatr to zniknie nienawiść i znikną przejawy wrogiej działalności.

Wystarczy potraktować "duszpasterzy" jak wszystkich pozostałych obywateli. Zakręcić kurek z pieniędzmi i opodatkować tak jak każdego z nas.

Będzie sprawiedliwie i normalnie. Tylko kto to uczyni naprawdę a nie w formie deklaracji? No kto?

Za kilka dni święta hipokryzji i obłudy. Dodatkowe nakrycie, uśmiechy i życzliwości. A dzisiaj wrogość w kolejkach, na parkingach, nienawistne spojrzenia i chamskie odzywki. Polacy, naród zakłamany i zniewolony.

Niestety, też jestem Polakiem.

I coś jeszcze ...

Dlaczego hołd składali pastuszkowie a owce wypasają pastuchy?

Pozdrawiam,.

Brawo

Występy zwolenników LGBT powinny być tylko w zamkniętych miejscach po uprzednim sprawdzeniu przez służby czy nie ukrywają się tam różnej maści zboczeńcy

Z
Zenon P.
20 grudnia, 16:42, Adam:

Sprawcy odciąć [wulgaryzm]a. Jestem przeciwko kościołowi, ale takie przejawy bandytyzmu trzeba potępiać.

Chce ktoś walczyć z kościołem niech walczy na argumenty a nie walczy z symbolami.

20 grudnia, 17:29, Langsum langsum:

Niewątpliwie jest to bandytyzm godny potępienia.

Ale też przypominają mi się dawne słowa dawnej posłanki PIS, a obecnie europarlamentarzystki ''..nie pochwalam, ale usiłuję zrozumieć''

Gdzieś kiedyś ktoś nawet posunął się do stwierdzenia ,że krzyż jest symbolem zbrodni bo nim,.... na nim zabito syna Bożego.

Przeróżne mroczne myśli kołaczą się w ludzkich umysłach.

Często ludzie maja jakieś poczucie krzywdy wyrzadzonej przez ludzi kościoła.

Pedofilia w kk i bezkarność sprawców też może być przyczynkiem do takich zachowań.

Jest naprawdę wiele niewyjaśnionych przestępstw ludzi kościoła.

Taki pierwszy przykład kiedy przewodniczący państwowej komisji do spraw badania pedofilii w kościele dostaje odmowę udostępnienia dokumentów będących w posiadaniu władz kościoła......pomimo że papież wydał zarządzenie aby takie dokumenty udostępniać.

Pokrzywdzeni często popadają w krańcowe frustracje i kto wie czy sprawca tego hańbiącego czynu nie ma jakichś złych wspomnień z przeszłości ??

Zgadzam się z treścią.

Sprawca to z pewnością frustrat, ale skąd się bierze taki stan? Co jest tego przyczyną?

Symbole religijne powinny znajdować się w miejscach kultu i sprawowania obrządku. Nie mam nic przeciwko temu. Tylko, że obrzędy religijne powinny odbywać się wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych. Niestety ... Wchodzenie klechom w d..ę jest dzisiaj powszechne. Procesje ulicami miasta, każda inwestycja otwierana *u[wulgaryzm]miana" w obecności księdza, biskupa. Po co? Co oni sobą wnoszą poza dłonią wyciągniętą po kasę?

Jeśli kościół traktowany będzie jak typowy teatr to zniknie nienawiść i znikną przejawy wrogiej działalności.

Wystarczy potraktować "duszpasterzy" jak wszystkich pozostałych obywateli. Zakręcić kurek z pieniędzmi i opodatkować tak jak każdego z nas.

Będzie sprawiedliwie i normalnie. Tylko kto to uczyni naprawdę a nie w formie deklaracji? No kto?

Za kilka dni święta hipokryzji i obłudy. Dodatkowe nakrycie, uśmiechy i życzliwości. A dzisiaj wrogość w kolejkach, na parkingach, nienawistne spojrzenia i chamskie odzywki. Polacy, naród zakłamany i zniewolony.

Niestety, też jestem Polakiem.

I coś jeszcze ...

Dlaczego hołd składali pastuszkowie a owce wypasają pastuchy?

Pozdrawiam,.

G
Gość
20 grudnia, 16:42, Adam:

Sprawcy odciąć [wulgaryzm]a. Jestem przeciwko kościołowi, ale takie przejawy bandytyzmu trzeba potępiać.

Chce ktoś walczyć z kościołem niech walczy na argumenty a nie walczy z symbolami.

Pedofile w sutannach ne walczą na argumenty. walczą swoim członkami wpychanymi w tyłki dzieci i usta... [wulgaryzm], powieś się...

G
Gość
Za wyrzucanie dzieci do lasu nie grozi nic, za ścięcie krzyża... Ten kraj musi zniknąć z mapy Europy....
L
Loki Balboa
Lubuska masakra piłą mechaniczną (krzyże) 3
G
Gość
21 grudnia, 17:08, Gość:

najwyższy czas pozbyć się stawianych na wydrę krzyży których później nie można tknąć bo gopr i wopr się księciu przypomniał.

krzyże do kościołów

Twoja tolerancja bardzo uboga.

k
krokodyl
21 grudnia, 07:58, Kaj Kaj:

Ja również nie jestem w stanie tego zrozumieć tego że można trzymać na smyczy cały naród - Polskę przez dwa tysiąclecia !! Nie jestem w stanie tego zrozumieć że w imię religii oraz niszczenia pogaństwa, można było, wymordować wiele milionów istnień ludzkich. Czytam książkę, opartą na faktach autentycznych, spisanych kronik księży lub książąt i mnichów, opisujących zbrodnie Cortezza i Pizarro, Kolumba, i wielu pochodzących z Europy ludzi. To nieprawdopodobne że kościół w tym temacie całkowicie milczy !



''Czytam książkę, opartą na faktach autentycznych, ''

Fakty autentyczne .... ??

Czy są fakty nie autentyczne ? :)))))))))))

vaj żeś się uczył że tego nie wiesz

H
Husky
20 grudnia, 18:09, Dingo8:

Nastała jakaś moda na usprawiedliwianie szubrawców. Ścinanie krzyży, malowanie po murach obscenicznych napisów, bezczeszczenie narodowych symboli zostało objęte jakimś niezrozumiałym rozgrzeszeniem. Niby każdy gnój niszczący narodowe symbole dostał jakimś prawem kaduka pozwolenie na dewastowanie dobra wspólnego bo miał trudne dzieciństwo? Bo nie potrafił nauczyć się Dekalogu? Bo rodzice przed snem kazali myć nogi i zęby oraz odmówić pacierz?

Mniemam,że masz na myśli takich zwyrodnialców jak Bąkievicz ?

D
Dingo8
Nastała jakaś moda na usprawiedliwianie szubrawców. Ścinanie krzyży, malowanie po murach obscenicznych napisów, bezczeszczenie narodowych symboli zostało objęte jakimś niezrozumiałym rozgrzeszeniem. Niby każdy gnój niszczący narodowe symbole dostał jakimś prawem kaduka pozwolenie na dewastowanie dobra wspólnego bo miał trudne dzieciństwo? Bo nie potrafił nauczyć się Dekalogu? Bo rodzice przed snem kazali myć nogi i zęby oraz odmówić pacierz?
A
Adam
Sprawcy odciąć [wulgaryzm]a. Jestem przeciwko kościołowi, ale takie przejawy bandytyzmu trzeba potępiać.

Chce ktoś walczyć z kościołem niech walczy na argumenty a nie walczy z symbolami.
Wróć na i.pl Portal i.pl