Lasy Państwowe nie przeszły obojętnie obok słów Janiny Ochojskiej. Leśnicy żądają przeprosin oraz wpłaty nawiązki

OPRAC.:
Damian Kelman
Damian Kelman
Janina Ochojska zapłaci za swoje słowa? Leśnicy domagają się też przeprosin i stanowiska PO.
Janina Ochojska zapłaci za swoje słowa? Leśnicy domagają się też przeprosin i stanowiska PO. Piotr Hukalo / Dziennik Bałtycki
W środę odbył się briefing prasowy Lasów Państwowych zorganizowany z powodu kontrowersyjnych słów Janiny Ochojskiej. Leśnicy nie zamierzają zostawić sprawy nierozwiązanej. Żądają przeprosin oraz wpłaty nawiązki.

Lasy Państwowe żądają przeprosin

W piątek na antenie TOK FM Janina Ochojska mówiła o sytuacji na granicy polsko-białoruskiej. Sugerowała, że polscy leśnicy mogli pomagać usuwać z lasów przy granicy ciała zmarłych migrantów oraz, że mogą być one zakopane "w jakimś zbiorowym grobie".

"Lasy Państwowe żądają w trybie cywilnym nawiązki na rzecz organizacji humanitarnej, 200 tys. złotych, a także przeprosin i zakazu naruszania dóbr osobistych przez panią Ochojską" - podkreślił na środowym briefingu rzecznik LP, Michał Gzowski.

Briefing został zwołany przed siedzibą Biura Krajowego Platformy Obywatelskiej, ponieważ również do tej partii - ze względu na to, że Ochojska startowała do Parlamentu Europejskiego z list Koalicji Europejskiej - leśnicy zwrócili się z apelem.

"Zadajemy pytanie dzisiaj pod drzwiami Platformy Obywatelskiej - czy to jest wasze oficjalne stanowisko, Donalda Tuska i jego środowiska? Żądamy wypowiedzenia się w tym temacie. Żądamy określenia się jasno, jakie jest państwa stanowisko. Nie ma zgody na obrażanie polskiego munduru, na obrażanie polskich leśników" - podkreślił Gzowski.

Leśnicy wspierają służby

Na briefingu wypowiadali się też przedstawiciele związków zawodowych. Przewodniczący leśnej "Solidarności" Jacek Cichocki tłumaczył, że leśnicy przy granicy z Białorusią wspierali działania służb, wykonując swoje zadania ustawowe, czyli np. przeciwdziałali zanieczyszczaniu i niszczeniu lasów.

"Jeśli mieliśmy jakieś kontakty z migrantami, którzy nielegalnie przekroczyli granicę, to udzielaliśmy im pomocy" - powiedział Cichocki.

"Sugerowanie, że moje koleżanki i koledzy biegają po lasach i kopią masowe groby, w których ukrywają zmarłych ludzi, jest poniżej wszelkiej krytyki. To szkaluje dobre imię normalnie i uczciwie pracujących ludzi. To obraża ich godność" - zwrócił uwagę Grzegorz Cekus ze Związku Leśników Polskich.

Rzecznik Lasów Państwowych podkreślił, że żaden leśnik nie znalazł martwego ciała w Puszczy Białowieskiej, a tym bardziej nikogo nie zakopał. "To absurdalne, ohydne zarzuty" - powiedział.

Skandaliczna wypowiedź Ochojskiej

Wywiadu, w którym padły te sugestie, Ochojska udzieliła w TOK FM w piątek.

"Myślę, że ofiar tej granicy jest o wiele więcej. One albo są w jakimś zbiorowym grobie, bo nie zdziwiłabym się, gdyby w czasie, kiedy był zamknięty dostęp do granicy, po prostu pozbierano ciała, żeby nie było tych dowodów. W tej chwili mówi się o prawie 300 osobach, które zaginęły" - stwierdziła europosłanka.

"Przypuszczam, że w lesie są jeszcze ciała, ale być może część z nich została po prostu uprzątnięta. Dlaczego tak sądzę? Był taki moment, kiedy powołano leśników z całego kraju. Po co? Przecież nie po to, żeby pomogli puszczy w trudnym momencie. Ale po coś ich zwołano" - powiedziała Ochojska. Dodała, że "to nie jest oskarżenie, to jest przypuszczenie, co mogło się stać" - powiedziała Ochojska.

W związku z tą wypowiedzią na polecenie prokuratora generalnego Zbigniewa Ziobry warszawska prokuratura wszczęła postępowanie w sprawie pomówienia Lasów Państwowych. Komentując wszczęcie śledztwa, Ochojska napisała na Twitrerze, że jako europosłanka zadaje pytania niewygodne dla władzy.

W poniedziałek prezydent Warszawy, wiceszef PO Rafał Trzaskowski w Polsat News, odnosząc się do słów Ochojskiej, podkreślił, że nie powinno się tego typu informacji podawać publicznie, jeżeli nie jest ona w stu procentach potwierdzona.

"Kiedy się stawia tego typu ostre oskarżenia, one muszą być potwierdzone. Jeżeli nie są, to robi się krzywdę ludziom, o których to się mówi" - powiedział.

od 16 lat

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Wyjątkowo zakłamany, wredny i antypolski babsztyl. Ma tupet robić antypolskie, kłamliwe wystawy w Brukseli i naszej granicy. Wyjątkowo szkodliwa osoba dla Polski.
J
Jan Borowy
15 marca, 17:25, Rhw:

Pomówienie o zbrodnie ! Europosłanka powinna odpowiedzieć karnie za takie pomówienia niewinnych leśników - NIE POWINNA BYĆ JUŻ NIGDY NIDZIE WYBIERANA - to jest chora osoba a takie trzeba leczyć a nie wybierać do europarlamentu !

Co by to było gdyby tak ktoś ją o taką zbrodnie posądził ?

Przepraszam ale o jakie zbrodnie Ochojska oskarża?? Co najwyżej o przestępstwo polegające na nielegalnym pochówku. A to nie jest żadną zbrodnią. Nawet wg pojęć muzułmańskich, czasem mocno przesadzających. Gdy im to pasuje.

p
pan Szczota
Ochojską kiedyś podziwiałem, później "tylko" ceniłem - a teraz ze smutkiem obserwuję, jak stoczyła się do roli antyPiS-owskiej hejterki, czepiającej się każdego fake newsa wymyślonego przez antypolską propagandę Putina i jego białoruskiego przyd...asa oraz wykorzystującej go do obrzucania błotem znienawidzonego przez siebie rządu oraz służb państwowych. Jej skrajne zacietrzewienie i stwierdzenia obrażające elementarną logikę rażą tym bardziej, że jest absolwentką (o ile dobrze pamiętam) astronomii - kierunku ścisłego, na którym wymagane są znajomość logiki klasycznej oraz rzetelne rozumowanie. W zdefiniowanej przez siebie skali furiackości (Stefan Niesiołowski 10, Krystyna Pawłowicz 8) przyznaję jej wynik ok. 7 ze stałą tendencją wzrostową.
R
Rhw
Pomówienie o zbrodnie ! Europosłanka powinna odpowiedzieć karnie za takie pomówienia niewinnych leśników - NIE POWINNA BYĆ JUŻ NIGDY NIDZIE WYBIERANA - to jest chora osoba a takie trzeba leczyć a nie wybierać do europarlamentu !

Co by to było gdyby tak ktoś ją o taką zbrodnie posądził ?
J
Jan Borowy
15 marca, 16:14, Jan Borowy:

~Gość pisze: "To Ochojska ma palcem pokazać gdzie są te groby. Nie pokaże bo musiałaby pukać się w pustą główkę bo one są tylko tam."

Z tym może być trudność, jako że Ochojska jest kaleką na wózku. a tam są dzikie ostępy, bagna, gdzie można schować dywizję wojska a co dopiero kilka trupów. Szczególnie, gdy rozprawiły się z nimi leśne zwierzęta. Tu wystarczy niedokładność kilku metrów, aby nic nie znaleźć - ku wielkiej uldze - obwieścić, że to kłamstwo, potwarz i szkalowanie. Nawet, jak za kilka lat ktoś przypadkiem na coś trafi, nie będzie miało to znaczenia. P.S. Ochojska nie jest z mojej bajki. Mam wiele szacunku dla jej pracy i działalności. Ale za to, co zrobiła w Jugo ma u mnie minusa jak pas startowy.

15 marca, 16:35, Gość:

Napisałem, że to ona bredzi i nic tego nie zmieni.

Załóżmy, że "lasy" pokarzą - w tym miejscu ma być ten grób? Ona odpowie - nie, pokazujecie dalej. To ona ma pokazać bo tak można bawić się do us..nej śmierci.

Ja zaś nie stwierdzam jednoznacznie, czy Ochojska bredzi czy nie Nie twierdzę też, czy Lasy mają czy nie coś do ukrycia. Jedno nie wyklucza drugiego. Mogło coś być, ale mógł ktoś Ochojską podpuścić. Wielokrotnie w swym życiu widziałem, jakie idiotyzmy potrafią zrobić spanikowani ludzie. Zakopanie zwłok w jakimś miejscu i udawanie, że nic takiego nie było mieści się w pojęciu znanego na cmentarzach procederu "piętrowego" chowania zwłok. Właściciel cmentarza najpierw idzie w zaparte by stwierdzić, że o niczym nie wiedział i zwalić winę na kogoś, komu kazał to robić. Nikt - do qurwy nędzy - nie oskarża funkcjonariuszy Lasów czy Straży, że tych uciekinierów zabili i skrycie pogrzebali! Nikt nie wie, ilu uciekinierów przedarło się i po prostu umarli w lesie z zimna i głodu. A zgłoszenie takich zwłok, korowody z pochówkiem itp to tylko kłopoty i dodatkowa praca. Można też w razie czego zwalić winę na Białorusinów, że podrzucają trupy Polsce. Całość to temat zastępczy, zasłona dymna dla przykrycia afery z wyprowadzaniem kasy przez działaczy Solidarnej Polski. Zaś tu, na miejscu dochodzi zaangażowanie działaczy SP oraz państwowych mediów w hejtowanie i zaszczucie syna posłanki. Czy Ochojska ma rację czy nie jest inną sprawą. Może należałoby także odnieść się do zarzutu w sprawie kasy a nie skupiać się wyłącznie na oskarżeniu o ukrywanie zwłok?

G
Gość
15 marca, 16:14, Jan Borowy:

~Gość pisze: "To Ochojska ma palcem pokazać gdzie są te groby. Nie pokaże bo musiałaby pukać się w pustą główkę bo one są tylko tam."

Z tym może być trudność, jako że Ochojska jest kaleką na wózku. a tam są dzikie ostępy, bagna, gdzie można schować dywizję wojska a co dopiero kilka trupów. Szczególnie, gdy rozprawiły się z nimi leśne zwierzęta. Tu wystarczy niedokładność kilku metrów, aby nic nie znaleźć - ku wielkiej uldze - obwieścić, że to kłamstwo, potwarz i szkalowanie. Nawet, jak za kilka lat ktoś przypadkiem na coś trafi, nie będzie miało to znaczenia. P.S. Ochojska nie jest z mojej bajki. Mam wiele szacunku dla jej pracy i działalności. Ale za to, co zrobiła w Jugo ma u mnie minusa jak pas startowy.

Napisałem, że to ona bredzi i nic tego nie zmieni.

Załóżmy, że "lasy" pokarzą - w tym miejscu ma być ten grób? Ona odpowie - nie, pokazujecie dalej. To ona ma pokazać bo tak można bawić się do us..nej śmierci.

P
Piotr multan
Hejt to wy politycy wszyscy stosujecie. Ale jako obywatel Polski powiem ta [wulgaryzm] ohojska nie jest Polakiem to zdrajca
J
Jan Borowy
~Gość pisze: "To Ochojska ma palcem pokazać gdzie są te groby. Nie pokaże bo musiałaby pukać się w pustą główkę bo one są tylko tam."

Z tym może być trudność, jako że Ochojska jest kaleką na wózku. a tam są dzikie ostępy, bagna, gdzie można schować dywizję wojska a co dopiero kilka trupów. Szczególnie, gdy rozprawiły się z nimi leśne zwierzęta. Tu wystarczy niedokładność kilku metrów, aby nic nie znaleźć - ku wielkiej uldze - obwieścić, że to kłamstwo, potwarz i szkalowanie. Nawet, jak za kilka lat ktoś przypadkiem na coś trafi, nie będzie miało to znaczenia. P.S. Ochojska nie jest z mojej bajki. Mam wiele szacunku dla jej pracy i działalności. Ale za to, co zrobiła w Jugo ma u mnie minusa jak pas startowy.
J
Jan Borowy
15 marca, 14:31, Jan Borowy:

Jeżeli Ochojska wpłaci na Polską Akcję Humanitarną to będzie uznane? Czy w kwestii zarzutów o wyprowadzaniu pieniędzy z Lasów Państwowych przez Solidarną Polskę leśnicy są równie pryncypialni i zajmują równie nieprzejednane stanowisko? Czy poznamy stanowisko Lasów Państwowych w kwestii zaszczucia syna posłanki PO i roli w tym procederze Dariusza Mateckiego?

Ochojska zawsze miała problemy ze sobą. Uważam, że to, na co cierpi to kabotynizm. ale nie ona jedna. Zawsze musiała narozrabiać, aby zwrócono na nią uwagę nawet jeżeli to była skrajna nieodpowiedzialność. Jak w Jugo, gdy wbiła się w przejście graniczne w zupełnie innym miejscu i czasie, niż było to ustalone. Czy później, gdy z Kazachstanu wracał niezauważony przez media konwój. Ile jest prawdy w tym, co powiedziała? Co zrobią tzw oficjalne czynniki jeżeli zostanie odkryty zbiorowy (czyli więcej niż jedno ciało) grób w lesie? Można oczywiście protestować przeciw szkalowaniu jeżeli jest się pewnym, że jest czysto i nie ma niespodzianek. Skąd pewność, że nie ma?

15 marca, 15:45, Gość:

" Skąd pewność, że nie ma?" Niezły jajcarz z Borowego. W ten sposób można każdemu zarzucić wszystko. To Ochojska ma palcem pokazać gdzie są te groby. Nie pokaże bo musiałaby pukać się w pustą główkę bo one są tylko tam.

Jedyny skuteczny sposób na kabotynkę to prywatny akt oskarżenia o zniesławienie. Tak zrobiła Gersdorf gdy Piotrowicz powiedział, że orzekają sędziowie złodzieje. Wygrała i można się powoływać na precedens a gdy się przegra (co oczywiste) to można mówić o równych i równiejszych (co jest oczywistą oczywistością).

Skąd pewność? Ano stąd, że mogło coś być ale znane miejsca posprzątano a władza ufa podwładnym, że nie zostały jakieś niespodzianki. Problem powstanie, gdy podwładni albo nie o wszystkim wiedzieli albo nie zdążyli a ktoś coś znajdzie. Przecież tam ciągle są znajdywane czyjeś zwłoki. Straż Graniczna z godnym podziwu zapałem przegania każdego, kto stanowiłby zagrożenie dla z takim trudem wypracowanego nieskazitelnego obrazu. Nie można wykluczyć nielojalności. No to gdzie ten akt oskarżenia??!! Jak na razie jest wzajemne obrzucanie się zarzutami ale nikt do prokuratury nie leci. Dlaczego? Nie życzę ale co będzie, gdy jednak gó*no wpadnie w wentylator? Cała sprawa zaczyna trącić o groteskę i przypomina lądowanie talibów w Klewkach. Osobiście sugerowałbym umiar i nie określanie się po żadnej ze stron - tak za jak przeciwko. Prosiłbym o odpowiedź na inne moje pytania jak wyprowadzanie kasy i hejt przeciw znienawidzonej posłance. To są konkretne sprawy a nie przypuszczenia czy domniemania. P.S. W polskim prawie nie ma pojęcia precedensu. Sąd może wziąć pod uwagę ale nie jest zobowiązany. Tu nie USA. Mniej amerykańskich seriali.

G
Gość
15 marca, 14:31, Jan Borowy:

Jeżeli Ochojska wpłaci na Polską Akcję Humanitarną to będzie uznane? Czy w kwestii zarzutów o wyprowadzaniu pieniędzy z Lasów Państwowych przez Solidarną Polskę leśnicy są równie pryncypialni i zajmują równie nieprzejednane stanowisko? Czy poznamy stanowisko Lasów Państwowych w kwestii zaszczucia syna posłanki PO i roli w tym procederze Dariusza Mateckiego?

Ochojska zawsze miała problemy ze sobą. Uważam, że to, na co cierpi to kabotynizm. ale nie ona jedna. Zawsze musiała narozrabiać, aby zwrócono na nią uwagę nawet jeżeli to była skrajna nieodpowiedzialność. Jak w Jugo, gdy wbiła się w przejście graniczne w zupełnie innym miejscu i czasie, niż było to ustalone. Czy później, gdy z Kazachstanu wracał niezauważony przez media konwój. Ile jest prawdy w tym, co powiedziała? Co zrobią tzw oficjalne czynniki jeżeli zostanie odkryty zbiorowy (czyli więcej niż jedno ciało) grób w lesie? Można oczywiście protestować przeciw szkalowaniu jeżeli jest się pewnym, że jest czysto i nie ma niespodzianek. Skąd pewność, że nie ma?

" Skąd pewność, że nie ma?" Niezły jajcarz z Borowego. W ten sposób można każdemu zarzucić wszystko. To Ochojska ma palcem pokazać gdzie są te groby. Nie pokaże bo musiałaby pukać się w pustą główkę bo one są tylko tam.

Jedyny skuteczny sposób na kabotynkę to prywatny akt oskarżenia o zniesławienie. Tak zrobiła Gersdorf gdy Piotrowicz powiedział, że orzekają sędziowie złodzieje. Wygrała i można się powoływać na precedens a gdy się przegra (co oczywiste) to można mówić o równych i równiejszych (co jest oczywistą oczywistością).

J
Jan Borowy
15 marca, 13:46, Gość:

Pozbawienie obywatelstwa polskiego z zakazem wjazdu do kraju , to najniższy wymiar kary dla KOlaborantki

15 marca, 14:02, Gość:

POpieram, odebrać paszport!

15 marca, 14:24, Gość:

popieram, dodając wszystkich parlamentarzystów, którzy głosowali przeciwko Polsce !!!

Czy dotyczy to także €parlamentarzystów z pozostałych 26 krajów, którzy - dziwnym trafem ale to zapewne niecny spisek i zdrada Węgier - głosują przeciw Polsce?. Czegoś się domagają, stawiają jakieś warunki. Oj, długa byłaby to lista! 3/4 €posłów z 705 to trochę jest.

W
Wiem co piszę
LP ostały zarażone chamstwem i nepotyzmem przez Szyszkę który tych''przymiotów'' miał po szyję
h
hall
15 marca, 13:56, Oddać gmina:

Przestańcie k wycinać lasy , po ch wam takie uzbrojenie , lasy oddać gmina ,

Gminom ,zapamiętaj polskojęzyczny.

J
Jan Borowy
15 marca, 13:46, Gość:

Pozbawienie obywatelstwa polskiego z zakazem wjazdu do kraju , to najniższy wymiar kary dla KOlaborantki

15 marca, 14:02, Gość:

POpieram, odebrać paszport!

15 marca, 14:24, Gość:

popieram, dodając wszystkich parlamentarzystów, którzy głosowali przeciwko Polsce !!!

Ochojska miała już zakaz powrotu do Polski, gdy we Francji zorganizowała pomoc dla internowanych. Wymyślcie coś nowego.

J
Jan Borowy
Jeżeli Ochojska wpłaci na Polską Akcję Humanitarną to będzie uznane? Czy w kwestii zarzutów o wyprowadzaniu pieniędzy z Lasów Państwowych przez Solidarną Polskę leśnicy są równie pryncypialni i zajmują równie nieprzejednane stanowisko? Czy poznamy stanowisko Lasów Państwowych w kwestii zaszczucia syna posłanki PO i roli w tym procederze Dariusza Mateckiego?

Ochojska zawsze miała problemy ze sobą. Uważam, że to, na co cierpi to kabotynizm. ale nie ona jedna. Zawsze musiała narozrabiać, aby zwrócono na nią uwagę nawet jeżeli to była skrajna nieodpowiedzialność. Jak w Jugo, gdy wbiła się w przejście graniczne w zupełnie innym miejscu i czasie, niż było to ustalone. Czy później, gdy z Kazachstanu wracał niezauważony przez media konwój. Ile jest prawdy w tym, co powiedziała? Co zrobią tzw oficjalne czynniki jeżeli zostanie odkryty zbiorowy (czyli więcej niż jedno ciało) grób w lesie? Można oczywiście protestować przeciw szkalowaniu jeżeli jest się pewnym, że jest czysto i nie ma niespodzianek. Skąd pewność, że nie ma?
Wróć na i.pl Portal i.pl