1/8
Przedsiębiorcy z Polski Północnej na pierwszym miejscu...
fot. FotografieLink/ Pixabay.com

Przedsiębiorcy z Polski Północnej na pierwszym miejscu stawiają zdolność współpracy, w regionie południowo-zachodnim liczy się przede wszystkim komunikacja, a spółki z Polski południowej przywiązują wagę do odpowiedniej obsługi klienta – można wywnioskować z badania ManpowerGroup. Polscy pracodawcy przede wszystkim zwracają uwagę na współpracę, podczas kiedy światowe firmy wyżej wartościują umiejętności interpersonalne.

– Jednym z kluczowych czynników warunkujących zapotrzebowanie na wskazane kompetencje miękkie jest dynamicznie postępująca automatyzacja procesów oraz przetwarzanie i wymiana danych na dużą skalę. Coraz częściej pracujemy w zespołach, które są zróżnicowane pod względem zarówno wiedzy czy umiejętności, jak również wieku, pochodzenia etnicznego, niepełnosprawności, stylu życia. Możemy również uczestniczyć w różnych formach zespołowego działania, na przykład być częścią zespołu wirtualnego lub rozproszonego. Umiejętność sprawnej komunikacji i współpracy w zespole są zatem kluczowe, by ludzie w organizacjach efektywniej realizowali procesy i osiągali cele – mówi Agnieszka Krzemień, ekspert ds. zmiany kariery z ManpowerGroup.

Przedstawiamy listę kompetencji miękkich, które są najwyżej cenione przez uczestników badania „Niedobór talentów 2018”.

2/8
Polska: 17%...
fot. ar130405/ Pixabay.com

7. Przywództwo

Polska: 17%
Świat: 34%

25% firm z południowo-zachodniej Polski (z woj. dolnośląskiego i opolskiego) ceni pracowników ze zdolnościami przywódczymi. W innych regionach te umiejętności są mniej popularne. Jak dowodzi Agnieszka Krzemień, ekspertka ManpowerGroup, kompetencje miękkie nie będą tracić na atrakcyjności mimo postępującej automatyzacji pracy.

Szukasz pracy? Sprawdź ogłoszenia na Gratka.pl

- Bez względu na postępującą automatyzację atrakcyjność tych kompetencji na rynku będzie w najbliższym czasie niezmiennie wysoka, ponieważ są one ściśle związane z efektywną pracą z ludźmi, a to ludzie osiągają cele dla organizacji. Te kompetencje są wykorzystywane w pracy zarówno do kierowania zespołami, jak i do współpracy z nimi. Automatyzacja wspiera uzyskiwanie pożądanych rezultatów, jest narzędziem w rękach człowieka – tłumaczy Agnieszka Krzemień.

3/8
Polska: 21%...
fot. TheDigitalArtist/ Pixabay.com

6. Zarządzanie

Polska: 21%
Świat: 33%

28%przedsiębiorstw z południowo-zachodniej Polski (z Dolnego Śląska i Opola) wysoko punktuje umiejętności zarządzania. W innych regionach cieszyły się one mniejszym zainteresowaniem wśród pracodawców.

Szukasz pracy? Sprawdź ogłoszenia na Gratka.pl

– W Polsce widzimy też niższy niż w ujęciu globalnym odsetek firm, dla których ważne są umiejętności zarządzania i przywództwa. Uzyskany wynik może być niepokojącym sygnałem, że nad Wisłą nadal dominują organizacje z wyraźnie hierarchiczną strukturą i dyrektywnym sposobem kierowania na poziomie zarządczym. Płaskie struktury są coraz częściej uznawane za bardziej efektywne. W takim środowisku pracownik ma większą inicjatywę i sprawczość działania, a umiejętność zarządzania może być częściej wykorzystywana w pracy na co dzień, nawet jeśli pracownik formalnie nie pełni roli managera. Umiejętność zarządzania dotyczy nie tylko kierowania ludźmi, zespołem, lecz także projektami, procesami – komentuje Agnieszka Krzemień.

4/8
Polska: 32%...
fot. geralt/ Pixabay.com

5. Obsługa klienta

Polska: 32%
Świat: 45%

Obsługę klienta najwyżej cenią firmy z Małopolski i Śląska. W południowej części naszego kraju tę umiejętność punktowało najwyżej 35% pracodawców.

Szukasz pracy? Sprawdź ogłoszenia na Gratka.pl

– Organizacje cenią pracowników, którzy wykazują się wysokim poziomem umiejętności obsługi klienta. Firmy, które nie potrafią wysłuchać potrzeb swojego klienta i dobrze dopasować produktu i usługi do jego oczekiwań, a potem utrzymać jego lojalności, będą ponosiły straty. Przedsiębiorstwa przegrają na rynku z firmami, które wiedzą, jak ważne jest ukierunkowanie na klienta i realizacja usług na najwyższym poziomie. Obecnie pracownik jest rozliczany za efekt końcowy swoich działań, a współczesny manager oddaje mu coraz więcej odpowiedzialności i swobody w działaniu, dlatego ważne jest, by dobrze zarządzał swoją pracą, optymalnie wykorzystywał czas w pracy i był efektywny – uważa Agnieszka Krzemień, ekspert ds. zmiany kariery z ManpowerGroup.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Prezydent Iranu zginął w katastrofie śmigłowca - WIDEO

AKTUALIZACJA
Prezydent Iranu zginął w katastrofie śmigłowca - WIDEO

Burza w Łodzi. Ściana deszczu, grzmoty i...zalane ulice! ZDJĘCIA

Burza w Łodzi. Ściana deszczu, grzmoty i...zalane ulice! ZDJĘCIA

Wybuch gazu! Mężczyzna poszukiwany pod gruzami budynku

AKTUALIZACJA
Wybuch gazu! Mężczyzna poszukiwany pod gruzami budynku

Zobacz również

Ponad 1800 gier na Nintendo Switch już od 4 zł! Rewelacyjne okazje w Nintendo eShop

Ponad 1800 gier na Nintendo Switch już od 4 zł! Rewelacyjne okazje w Nintendo eShop

Dachowanie samochodu osobowego. Kierująca trafiła do szpitala

Dachowanie samochodu osobowego. Kierująca trafiła do szpitala