9/14
W 1998 roku BMW zaprezentowało sześciocylindrowy silnik...
fot. fot. BMW

BMW 3.0d

W 1998 roku BMW zaprezentowało sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności trzech litrów. Noszący oznaczenie M57 jest wyjątkowo trwały, choć początkowo narzekano na wysokie spalanie. W nowszej serii M57N z 2002 roku zastosowano wtrysk nowszej generacji, co zmniejszyło apetyt na paliwo. Niestety wraz z kolejnymi modyfikacjami rosła komplikacja budowy. Kłopotów może przysporzyć osprzęt. Zużyte wtryskiwacze, turbosprężarki (nowsze modele nie podlegają regeneracji), czy kolektory dolotowe mogą uderzyć po kieszeni, dlatego najbardziej poszukiwane są modele z pierwszego okresu produkcji. Sam silnik jest jednak wyjątkowo trwały i przy odpowiednim serwisie wytrzyma setki tysięcy kilometrów.

NAJPOPULARNIEJSZE SAMOCHODY OSOBOWE W 2016 ROKU. JAKIE AUTA REJESTRUJE SIĘ W POLSCE?

Modele z silnikiem 3.0d:
BMW Serii 3 (1998-2008)
BMW Serii 5 (1998-2010)
BMW Serii 6 (2007-2011)
BMW Serii 7 (2001-2008)
BMW X3 (2003-2011)
BMW X5 (2001-2010)
BMW X6 (2008-2010)

10/14
Wraz z przednionapędowym modelem 850 w 1991 roku...
fot. fot. Volvo

Volvo R5 2.5 10V/20V

Wraz z przednionapędowym modelem 850 w 1991 roku zadebiutowała seria pięciocylindrowych silników benzynowych Volvo. Występowała w dwóch wersjach różniących się głowicą silnika, dziesięciozaworowej (10V) o mocy 140 KM (B5252) oraz dwudziestozaworowej (20V) o mocy 170 KM (B5254). Wówczas jeszcze nikt nie podejrzewał, że ta jednostka okaże się tak wytrzymała. To jeden z niewielu współczesnych silników z zapłonem iskrowym, który bez trudu osiąga przebiegi rzędu 500 tys. km.

NAJBARDZIEJ RDZEWIEJĄCE SAMOCHODY [GALERIA]

Modele z silnikiem R5 2.5:
Volvo 850 (1991-1996)
Volvo S70/V70/C70 (1996-1999)

11/14
O wytrzymałości Mercedesa W124 nie trzeba nikogo...
fot. fot. Mercedes

Mercedes 240

O wytrzymałości Mercedesa W124 nie trzeba nikogo przekonywać. Do jazdy na co dzień przydałby się jednak nieco nowszy egzemplarz. Następca, seria W210 nie ma dobrej opinii; choćby przez podatne na rdzę nadwozie, czy nietrwałe wiązki elektryczne. Jak się okazuje napędzające go silniki benzynowe potrafią przekroczyć pół miliona kilometrów. Najczęściej spotykaną wersją silnikową na rynku wtórnym z przebiegiem powyżej 500 tys. km jest E240 z silnikiem V6 o pojemności 2,6 litra (M112) o mocy 170 KM. Jednostka M112 produkowana od 1998 do 2008 roku występowała jeszcze w wersjach o pojemności 2,8 l, 3,2 l oraz 3,7 l.

NAJCZĘŚCIEJ KRADZIONE SAMOCHODY W 2016 ROKU W WARSZAWIE

Modele z silnikiem 240:
Mercedes C 240 (1998–2005)
Mercedes CLK 240 (1998–2004)
Mercedes E 240 (1998–2004)

12/14
Przyglądając się silnikom benzynowym Toyoty z lat 90. trudno...
fot. fot. Toyota

Toyota 2.0i

Przyglądając się silnikom benzynowym Toyoty z lat 90. trudno wskazać jednostkę o największej trwałości. Można zaryzykować twierdzenie, że niemal wszystkie czterocylindrowe benzyniaki Toyoty z tamtego okresu spisywały się bez zarzutu i były zdolne do pokonywania sporych przebiegów. Gdybyśmy mieli polecić jakąś szczególną jednostkę, będzie to dwulitrowa konstrukcja oznaczona kodem 3S. Do dziś po drogach całej Europy jeździ sporo Toyot napędzanych tym motorem, a przebiegi dobijają do magicznych 500 tys. km.

NAJPOPULARNIEJSZE SAMOCHODY OSOBOWE W 2016 ROKU. JAKIE AUTA REJESTRUJE SIĘ W POLSCE?

Modele z silnikiem 2.0i:
Toyota Camry (1987–1992)
Toyota Celica (1985-1999)
Toyota Carina (1988–2001)
Toyota Avensis (1997–2000)
Toyota RAV4 (1994–2000)
Toyota Picnic (1996–2002)

Pozostały jeszcze 2 zdjęcia.

Polecamy

Ślub roku w gwiazdorskim wydaniu. Mamy zdjęcia!

Ślub roku w gwiazdorskim wydaniu. Mamy zdjęcia!

Nowa Lewica grozi zerwaniem koalicji w Krakowie. Zaskakujący powód!

Nowa Lewica grozi zerwaniem koalicji w Krakowie. Zaskakujący powód!

PiS nie chce podwyżek cen energii, zgłoszą obywatelski projekt blokujący zmiany

PiS nie chce podwyżek cen energii, zgłoszą obywatelski projekt blokujący zmiany

Zobacz również

PiS nie chce podwyżek cen energii, zgłoszą obywatelski projekt blokujący zmiany

PiS nie chce podwyżek cen energii, zgłoszą obywatelski projekt blokujący zmiany

Prezydent Andrzej Duda i min. Tomasz Siemoniak na święcie Straży Granicznej w Gdańsku

Prezydent Andrzej Duda i min. Tomasz Siemoniak na święcie Straży Granicznej w Gdańsku