ZUS 2020. Specjalne numery telefonów w sprawach Tarczy Antykryzysowej i świadczeń związanych z koronawirusem już nie działają

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił ponad 2,2 mln świadczeń postojowych dla prowadzących działalność i osób wykonujących umowy cywilnoprawne na łączną kwotę 4,3 mld zł Tomasz Czachorowski / Polska Press
Świadczenia postojowe to już przeszłość, kończą się dodatkowe zasiłki opiekuńcze i inne specjalne wypłaty i operacje ZUS związane z przepisami tarczy Antykryzysowej. Dlatego od poniedziałku 20 lipca ZUS wyłącza dwa specjalne numery im poświęcone. Teraz informacje może uzyskać wyłącznie w trybie standardowym.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił ponad 2,2 mln świadczeń postojowych dla prowadzących działalność i osób wykonujących umowy cywilnoprawne na łączną kwotę 4,3 mld zł – poinformowała prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.
Od 15 kwietnia do 14 lipca najwięcej środków w ramach świadczeń postojowych trafiło do osób z województwa mazowieckiego (352,6 tys. na kwotę 688,1 mln zł), śląskiego (256 tys. na kwotę 501,5 mln zł) i małopolskiego (241,3 tys. na kwotę 471,8 mln zł).
ZUS przypomina też, że okres wypłaty dodatkowego zasiłku opiekuńczego został wydłużony do 12 lipca na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2020 r. w sprawie określenia dłuższego okresu pobierania dodatkowego zasiłku opiekuńczego w celu przeciwdziałania COVID-19 (Dz. U. poz. 1108), a następnie do 26 lipca na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 lipca w sprawie określenia dłuższego okresu pobierania dodatkowego zasiłku opiekuńczego w celu przeciwdziałania COVID-19 (Dz. U. poz. 1231).

Kontakt telefoniczny z ZUS od 20 lipca

"Jeśli potrzebują Państwo skontaktować się na nami w swojej sprawie, mogą to Państwo zrobić telefonicznie – bez wychodzenia z domu.
Od 20 lipca dodatkowe numery w sprawach Tarczy Antykryzysowej oraz świadczeń związanych z pandemią COVID-19 (tj. 22 290 87 01, 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03) – nie będą już dostępne" - informuje ZUS.

Ważne dziś! Kliknij i przeczytaj!

Jeśli jednak ktoś chce uzyskać informacje dotyczące świadczeń z Tarczy Antykryzysowej albo innych związanych z koronawirusem – może skorzystać z ogólnopolskiej infolinii pod numerem telefonu 22 560 16 00. Jest ona dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7.00–18.00.

  • Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
  • 1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
  • 2 - Renty i emerytury,
  • 3 - Zasiłki,
  • 4 - Informacje dla ubezpieczonych,
  • 5 - Informacje dla płatników,
  • 7 - Dodatek solidarnościowy
  • 9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

To warto wiedzieć, Kliknij!

Linia rządowa COVID-19 wciąż działa

  • "Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej mogą Państwo również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów:
  • 22 484 84 84
  • 732 122 500
  • Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00 – 16.00"

Najnowsze - kliknij i przeczytaj!

Wrócą handlowe niedziele?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie