Żoliborz odcięty od centrum - wiadukt na Andersa do rozbiórki

Marta SułkowskaZaktualizowano 
Wiadukt w ul.Andersa zostanie rozebrany. Tuż po świętach drogowcy zamkną żoliborską estakadę, a w maju zlikwidują kładkę dla pieszych. Mieszkańcy i radni dzielnicy już protestują przeciwko komunikacyjnemu odcięciu Żoliborza od Śródmieścia. - To sparaliżuje życie dzielnicy - ostrzegają.

Wiadukt w ul. Andersa miał być zburzony dopiero za kilka miesięcy, ale prace przyśpieszono w związku ze zmianami w budowie drugiej linii metra. Na wniosek FIFA, która chce, by mecze Euro 2012 były rozgrywane na Stadionie Narodowym bez realizowanych w jego okolicy inwestycji, budowa drugiej nitki podziemnej kolejki rozpocznie się w Śródmieściu, a nie, jak pierwotnie planowano, na Pradze.

Wprawdzie ta inwestycja będzie realizowana kilka kilometrów dalej, ale to właśnie ulicą Słomińskiego i mostem Gdańskim poprowadzony będzie objazd Trasy W-Z, która będzie otwarta tylko dla komunikacji miejskiej. Urzędnicy przyśpieszyli decyzję o rozbiórce żoliborskiej estakady także z powodu jej złego stanu technicznego.

Nowej estakady nie da się wybudować bez rozbiórki starej, bo inwestycja ma być realizowana dokładnie w miejscu istniejącej. - Będzie to trudny czas dla mieszkańców Żoliborza, trzeba będzie pogodzić się z czasowymi utrudnieniami - przyznają przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego.

Radni i mieszkańcy nie wyobrażają sobie całkowitego odcięcia od Dworca Gdańskiego. - Likwidacja wiaduktu i kładki sparaliżuje dojazd do centrum, nie wiem, jak teraz dostanę się do pracy - mówi Sebastian Dutkiewicz, mieszkaniec Żoliborza.

Podobne obawy mają żoliborscy radni. - Chcemy nakłonić ZTM do przesunięcia na maj likwidacji kładki dla pieszych i zaproponować zmianę rozkładu jazdy autobusów - mówi Adam Kalinowski, wiceprzewodniczący rady dzielnicy Żoliborz. - Bez tego mieszkańcy, szczególnie osoby starsze i niepełnosprawne, nie będą mogły poruszać się w tym rejonie.

ZTM rozważa zmianę rozkładu jazdy autobusów linii 157, 116, przeniesienie trasy linii 205 na ul. gen. Zajączka oraz wprowadzenie komunikacji mikrobusowej. Radni proponują też, by zwiększyć liczbę tramwajów przejeżdżających przez rondo Radosława.

Radni Żoliborza są w stałym kontakcie z inwestorami i przedstawicielami ZTM. - Chcemy uświadomić urzędnikom, jakie problemy czekają warszawiaków po zamknięciu wiaduktu, i poszukać optymalnych rozwiązań - mówi Adam Kalinowski.

Nowa estakada w ul. Andersa ma być oddana do użytku w październiku tego roku.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie