Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znamy pierwsze szczegóły Rajdu Dakar 2021. GPS ma ostrzegać przed niebezpiecznymi miejscami. "System czasem nie działa"

OPRAC.: Tomasz Biliński
Znamy pierwsze szczegóły Dakaru 2021. Koronawirus ma wpływ
Znamy pierwsze szczegóły Dakaru 2021. Koronawirus ma wpływ materiał prasowe Orlen Team
Rajd Dakar w 2021 r. odbędzie się ponownie w Arabii Saudyjskiej. Organizatorzy zaplanowali dwanaście dni rywalizacji na nowych trasach, ze startem i metą w Dżuddzie oraz dniem przerwy w Ha'il. Jakub Przygoński i Maciej Giemza z Orlen Team zapowiadają nieco wolniejszy, ale bardziej techniczny rajd, niż w tym roku.

Mimo pierwotnych założeń organizatorów kolejna edycja Rajdu Dakar odbędzie się nie w kilku, a w jednym państwie, co jest spowodowane pandemią koronawirusa. Trasa będzie niemal w całości nowa. Na początku rywalizacji, 3 stycznia, zawodnicy zmierzą się w prologu, który wyznaczy kolejność startową w kolejnym etapie. Ostatni odcinek zaplanowano na 15 stycznia.

- Konsultowałem się z moim pilotem Timo Gottschalkiem i wydaje się że trasa będzie trochę wolniejsza. Na pewno organizator postara się zrobić więcej sekcji technicznych. Dobrą informacją jest to, że można przeprowadzić rajd w styczniu. Z tego się bardzo cieszę. Jak zwykle zapowiada się kolejny ciężki Dakar, ale będziemy na to gotowi. Już nie mogę się doczekać - ocenia zarys trasy Jakub Przygoński.

Nowością w 43. edycji Rajdu Dakar będzie rozdawanie roadbooków zawodnikom tuż przed startem. Rozwiązanie, które testowano podczas kilku etapów w tegorocznego Dakaru, staną się zasadą obowiązującą we wszystkie dni rywalizacji.

- Piloci nie będą mieli jak do tej pory całego popołudnia, żeby przygotować mapę na kolejny dzień, wszystko będziemy dostawali rano. Nie jest to łatwe, bo mamy bardzo mało czasu, żeby przygotować się do trasy i dokładnie nie wiadomo, jak ona ma wyglądać - dodał kierowca Orlen Team.

Kolejną nowością będą dźwiękowe sygnały wskazujące na szczególnie niebezpieczne fragmenty trasy.

- GPS będzie nam dawał sygnały dźwiękowe przy miejscach oznaczonych dwoma lub trzema wykrzyknikami, co oznacza, że są one bardzo niebezpieczne. Ten system czasem działa, a czasem nie, więc na pewno trzeba być czujnym - podsumował Przygoński.

Zmiany czekają także motocyklistów, którzy podczas rajdu będą mogli korzystać z mocno ograniczonej liczby opon.

- Wprowadzono sporo zmian, które myślę, że mają na celu spowolnienie tych najszybszych kierowców. Pewnym utrudnieniem będzie możliwość używania tylko sześciu tylnych opon podczas całego rajdu. Z kolei rozdawanie roadbooków tuż przed każdym etapem zmieni trochę rywalizację i uczyni ją bardziej sprawiedliwą. Na trasie ma być dużo mniej szybkich odcinków, które akurat ja wolę, ale trzeba się dostosować - skomentował Maciej Giemza, motocyklista Orlen Team.

Podczas edycji 2021 zostanie rozegrany rajd Dakar Classic, w ramach którego na starcie staną pojazdy z lat 80. i 90. Dokładana trasa 43. Dakaru zostanie zaprezentowana w listopadzie.

JUŻ IDZIESZ? MOŻE CIĘ ZAINTERESUJE:

Życie prywatne Roberta Kubica naprawdę jest prywatne. Jednak od czasu do czasu kibicom zdarza się przyuważyć naszego najlepszego kierowcę wyścigowego w aucie osobowym. W końcu, choć dokonał rzeczy niemożliwych, to jest tylko człowiekiem. Jednak jako również ogromny fan motoryzacji porusza się pojazdami z najwyższej półki. Wśród nich auta marki BMW, Audi, Porsche czy Nissan. Obejrzyj galerię samochodów kierowcy Orlen Team Art i Alfa Romeo Racing Orlen.

Samochody Roberta Kubicy... i rower. Czym jeździ Robert Kubi...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sportowy24.pl Sportowy 24