Zmiany w TVP: Andrzej Godlewski szefem ''Jedynki", Karol Małcużyński kierownikiem ''Wiadomości"

Redakcja
Fot. Polskapresse/Archiwum
Iwona Schymalla została w piątek odwołana ze stanowiska szefowej TVP1; jej miejsce zajął były publicysta Polski The Times - Andrzej Godlewski. Z kierowania zespołem "Wiadomości" zrezygnowała Małgorzata Wyszyńska; zastąpi ją Karol Małcużyński.

Jak poinformowała w piątek rzeczniczka TVP Joanna Stempień-Rogalińska, prezes TVP Juliusz Braun postanowił, że do czasu powołania nowego dyrektora Jedynki anteną pokieruje dotychczasowy zastępca Schymalli - Andrzej Godlewski. Dziennikarz przez kilka lat był szefem działu "Opinie" dziennika Polska The Times.

Dodała, że Schymalla otrzymała propozycję objęcia innego stanowiska w spółce.

Pytana o powody odwołania Schymalli rzeczniczka TVP powiedziała, że "zarząd miał większe oczekiwania w stosunku do anteny".

"Telewizja Polska rozpoczyna dziś oficjalną procedurę naboru na stanowiska dyrektora Jedynki" - dodała. Zgłoszenia kandydatów będą przyjmowane do końca listopada. Kandydaci mają mieć co najmniej 5-letnie doświadczenie w pracy w mediach na stanowiskach redakcyjnych i co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych (preferowani będą nadawcy telewizyjni).

Czytaj także: Jan Szul nowym szefem TVP Info. Rychcik i Godlewski wicedyrektorami Jedynki

Z kolei rezygnację z kierowania zespołem "Wiadomości" złożyła w piątek Małgorzata Wyszyńska; rezygnacja została przyjęta. Od soboty jej obowiązki przejmie Karol Małcużyński, który od lipca br. kieruje działem zagranicznym Agencji Produkcji Audycji Informacyjnych TVP. Jak powiedziała Stempień-Rogalińska, decyzję co do przyszłości kierownictwa "Wiadomości" podejmie już nowy dyrektor TVP1.

W lipcu br. Schymalla złożyła rezygnację ze stanowiska dyrektora Jedynki. Jak tłumaczyła, z powodu sposobu "wewnętrznego funkcjonowania spółki". Później rezygnację wycofała. Media spekulowały wtedy, że powodem jej rezygnacji były naciski na "Wiadomości" za zbyt małe eksponowanie prezydenta Bronisława Komorowskiego. Miało chodzić m.in. o to, że w głównym wydaniu programu nie poinformowano o wizycie prezydenta w Austrii. Uwagi takie miał zgłaszać Godlewski - znajomy doradcy prezydenta ds. polityki zagranicznej Jaromira Sokołowskiego. Informacjom tym zaprzeczały zarówno Kancelaria Prezydenta i redakcja "Wiadomości", jak i Schymalla i Godlewski.

Schymalla kierowała Jedynką przez ok. dwóch miesięcy w 2009 r., za prezesury Piotra Farfała. Po jego odsunięciu i mianowaniu p.o. prezesa TVP Bogusława Szwedy w październiku 2009 r. zastąpił ją Wojciech Hoflik, którego z kolei w maju 2010 r. zastąpił Witold Gadowski. Ponownie szefową Jedynki Schymalla została w październiku 2010 r., gdy zarząd TVP przyjął rezygnację Gadowskiego.

Czytaj także: TVP uległa pod naciskiem Kościoła? Nergal w grudniu zniknie z telewizji

B. szefowa Jedynki jest związana z Telewizją Polską od lutego 1993 r. Zaczynała od przygotowywania reportaży poświęconych problemom młodzieży. Od 1994 r., jako współautorka i prowadząca, tworzyła - będący wówczas w Polsce nowością - program telewizji śniadaniowej "Kawa czy herbata". Współtworzyła też program Redakcji Katolickiej.

Godlewski, który czasowo pokieruje TVP1, w latach 2004-2006 był szefem działu publicystyki TVP. Później pracował w "Dzienniku" i "Polska The Times". Wicedyrektorem Jedynki ds. audycji publicystycznych i społecznych został w lipcu br.
Małgorzata Wyszyńska pracuje w TVP od 1997 r. - najpierw w oddziale TVP w Poznaniu, a później w Warszawie, gdzie zadebiutowała w roli prezenterki pogody po "Wiadomościach". Prowadziła "Teleexpress", wiele audycji publicystycznych, poranną audycję "Kawa czy herbata", była prezenterką oprawy TVP1, współpracowała z TV Polonia. Do marca 2010 prowadziła główne wydanie "Wiadomości"; została wtedy zwolniona z "Wiadomości" przez ówczesnego szefa tego programu Jacka Karnowskiego. Powodem miało być to, że słabo wypadała w badaniach wizerunkowych. Szefową "Wiadomości" Wyszyńska została w październiku 2010 r. na wniosek Schymalli, która wróciła wówczas na stanowisko szefowej TVP1. Wcześniej TVP rozwiązała umowę z Karnowskim.

Czytaj także: PSL chce kontrolować najważniejsze programy informacyjne TVP

Nowy szef zespołu "Wiadomości" Karol Małcużyński w latach 1979-91 pracował w BBC London jako producent oraz dziennikarz radiowy i telewizyjny. W 1990 r. rozpoczął stałą współpracę z Polskim Radiem i TVP. W latach 1992-93 pełnił funkcję redaktora naczelnego "Wiadomości" i "Teleexpressu" oraz zastępcy dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. W latach 1994-98 był redaktorem, współproducentem i prowadzącym programu "Forum" na antenie TVP1.

W 1996 r. został mianowany zastępcą redaktora naczelnego "Życia Warszawy", następnie związał się z największą na świecie agencją prasową Associated Press oraz telewizją Polsat. Później pracował jako niezależny publicysta.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
teoneo

Przecież Małcużyński to kochanek poseł Katarasińskiej z Platformy Obywatelskiej. Nieudolna Katarasińska zdążyła się już skompromitować przy okazji tworzenia ustawy medialnej. Ale jak widać wpływów w telewizji publicznej jeszcze nie utraciła. Zdążyła jeszcze wyskamleć u Brauna posadę dla swojego bezrobotnego kochanka czyt. Karol Małcużyński. Poseł Iwona Śledzińska Katarasińska poszła jak w dym i załatwiła Karolkowi wejście na wizję. Podobno nawet pomyślnie przeszedł próby kamerowe, a w kolejce czeka teraz Katarasińska. Należy przypuszczać, że też jej się uda. Na korytarzach na Woronicza mówi się, że Małcużyński będzie porwadził codzienne wydania Wiadomości a jego konkubentka weekendowe. Widzowie już się cieszą bo wreszcie do publicznej wraca Muppet Show!!!

k
kazek

czerwona zaraza górą w typakcja dziala cenzura trzyma sie dobrze

k
kazek

czerwona zaraza górą w typakcja dziala cenzura trzyma sie dobrze

R
RENATA KULKA W-AWA

NIGDY WAM ABONAMENTU NIE ZAPLACE NIGDY OSZOLOMY GAJOWEGO RYZEGO

E
Ewa

Kotuś, puknij się w łeb, kto ten bełkot pseudoprawniczy amatorski zresztą bedzie w ogóle czytał. Na starość zostałeś na dodatek pieniaczem??

P
Pietro

fju fju fju

p
polo

trudno spodziewać się zmian.
Popieram Władysława, też nie płacę za propagandowe g..o.
Telewizorni TvpPO oraz innych POlszmatów nie oglądam i nie zamierzam tego
czynić w najbliższej przyszłości.
Za oglądanie telewizorni dla matołów niech płacą matoły.

W
Władysław

Pokazał to we wczorajszym programie "Bliżej" Jan Pospieszalski na przykładzie Marszu Niepodległości. TVP manipuluje, łże bezczelnie, widać gołym okiem, że stoi na pierwszej linii walki POpaprańców z narodem. Uważam, że abonament powinna płacić tylko falanga lemingów stojąca ramię w ramię ze szkodnikami. Ja nie płacę, TVP to dla mnie chory kabaret, a nie żadne źródło informacji. Drugi obieg jest jedynym źródłem prawdy.

d
dr Edward Kotowski

TERAZ ZROZUMIAŁEM DLACZEGO SĄD MOKOTOWSKI ZACHOWAŁ SIĘ DZIWNIE W SPRAWIE O KTÓREJ MOWA NIŻEJ...CZYŻBY RĘCZNE STEROWANIE ? A WYDAWAŁO SIĘ WCZEŚNIEJ, ŻE SPRAWA BIEGNIE NORMALNIE ...

w
wacek

SZYMALA WRESZCIE DO POLA NIECH IDZIE DO RYDZOLA

Dodaj ogłoszenie