Sieć Biedronka już wcześniej zachęcała w specjalnych komunikatach do korzystania z płatności bezgotówkowych. Z danych sieci wynika, że klienci coraz częściej wykorzystują płatności kartą podczas zakupów: sprzedaż przy użyciu transakcji bezgotówkowych w okresie od 9 do 18 marca 2020, wzrosła w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku o blisko 10 punktów procentowych.
Zmiana zależna od sytuacji w kraju
Teraz dzięki podwyższonemu limitowi transakcje zbliżeniowe do 100 zł nie będą wymagały potwierdzania kodem PIN na klawiaturze terminali - wystarczy zbliżenie karty płatniczej lub telefonu z podpięta kartą. Ponad 6,7 tys. terminali zostało dostosowanych do nowego limitu od piątku 20 marca, a kolejne dołączą w weekend. Ta szybka zmiana jest możliwa dzięki bliskiej współpracy sieci Biedronka z agentem rozliczeniowym, którym jest Bank Pekao.
Polecamy także: Kasjerki na pierwszej linii frontu. Tak im się pracuje w dobie koronawirusa
- 20 i 21 marca wdrażamy wielką zmianę we wszystkich naszych sklepach, których mamy ponad 3000 w całym kraju - terminale płatnicze zaczną obsługiwać podwyższone limity płatności zbliżeniowych. Wierzymy, że dzięki temu klienci będą mogli wygodniej i jeszcze bezpieczniej dokonywać płatności. Przypominam również, że korzystanie z karty lojalnościowej Moja Biedronka nie wymaga jej fizycznego podawania kasjerowi – wystarczy pokazać numer telefonu zapisany na karteczce czy ekranie telefonu lub po prostu go podyktować - mówi Lidia Stegenta-Głowala, dyrektor działu skarbca w sieci Biedronka.
Polecamy także: Koronawirus w Kujawsko-Pomorskiem - raport na żywo
Trzeba zachować odległość
W związku z aktualną sytuacją, Biedronka wprowadziła szereg rozwiązań w trosce o bezpieczeństwo pracowników i osób dokonujących zakupów. Wśród rozwiązań z myślą o klientach są: plakaty PZH, które pokazują podstawowe zasady bezpieczeństwa oraz komunikaty głosowe, przypominające o ich zachowaniu. Klienci sklepów mogą też skorzystać przy kasach z nawilżanych chusteczek marki Dada, a przy wejściu dostępne będą już niebawem podajniki z płynem dezynfekującym. Biedronka wprowadza także w swoich sklepach oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas, aby ułatwić klientom zachowanie odpowiedniej odległości podczas zakupów. Co więcej, pracownicy ochrony zadbają o to, aby na sali sprzedaży nie przebywało więcej osób, niż jest to przewidziane dla danego sklepu.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?