Zastanawiasz się jaki samochód wybrać? Sprawdź nasz ranking TOP 10 – najtańszych samochodów w użytkowaniu

Redakcja
1. Volkswagen up!Autem o najniższym miesięcznym abonamencie jest we wrześniu Volkswagen up! w wersji 1.0 move up. Volkswagen up! to samochód miejski i jednocześnie najmniejszy z modeli niemieckiej firmy. Osoba, która nie chce pozbywać się swoich oszczędności i wybiera opcję „bez wkładu własnego” zapłaci za takie auto 899 PLN plus 28 groszy za kilometr. Abonament można obniżyć inwestując w najem własne oszczędności. Przy 10-proc. wkładzie własnym część stała raty spadnie do 754 PLN. Jeżeli użytkownik będzie pokonywał tym autem rocznie ok .10 tys. km (średni przebieg samochodów wykorzystywanych dla celów prywatnych), miesięczny koszt najmu wyniesie ok. 1 130 PLN – szacuje carsmile. Gdyby Kowalski chciał kupić takie auto na własność musiałby przeznaczyć na ten cel ok. 45 tys. PLN. Przy założeniu, ze samochód traci na wartości średnio 50 proc. w ciągu trzech pierwszych lat, miesięczny koszt tylko z powodu utraty wartości wyniósłby grubo ponad 600 PLN. Do tego należałoby dodać (w przeliczeniu na miesiąc użytkowania) mniej więcej 250 PLN z tytułu ubezpieczenia, 150 na obowiązkowe serwisy oraz 100 na zakup i wymianę opon. Tajemnicą pozostałby ewentualny koszt napraw nieobjętych gwarancją.  – Nabywcy samochodów koncentrują się dziś przede wszystkim na cenie zakupu auta na własność. Warto jednak przy porównywaniu różnych modeli, bądź różnych form posiadania, uwzględniać łączne koszty użytkowania auta. Wbrew powszechnej opinii to nie paliwo jest największym obciążeniem domowego budżetu. Na pierwszym miejscu jest utrata wartości samochodu, choć z niej rzadko który użytkownik zdaje sobie sprawę. Na drugim miejscu mamy koszt ubezpieczenia, a dopiero na trzecim paliwo –  mówi Michal Knitter, carsmile.
1. Volkswagen up!Autem o najniższym miesięcznym abonamencie jest we wrześniu Volkswagen up! w wersji 1.0 move up. Volkswagen up! to samochód miejski i jednocześnie najmniejszy z modeli niemieckiej firmy. Osoba, która nie chce pozbywać się swoich oszczędności i wybiera opcję „bez wkładu własnego” zapłaci za takie auto 899 PLN plus 28 groszy za kilometr. Abonament można obniżyć inwestując w najem własne oszczędności. Przy 10-proc. wkładzie własnym część stała raty spadnie do 754 PLN. Jeżeli użytkownik będzie pokonywał tym autem rocznie ok .10 tys. km (średni przebieg samochodów wykorzystywanych dla celów prywatnych), miesięczny koszt najmu wyniesie ok. 1 130 PLN – szacuje carsmile. Gdyby Kowalski chciał kupić takie auto na własność musiałby przeznaczyć na ten cel ok. 45 tys. PLN. Przy założeniu, ze samochód traci na wartości średnio 50 proc. w ciągu trzech pierwszych lat, miesięczny koszt tylko z powodu utraty wartości wyniósłby grubo ponad 600 PLN. Do tego należałoby dodać (w przeliczeniu na miesiąc użytkowania) mniej więcej 250 PLN z tytułu ubezpieczenia, 150 na obowiązkowe serwisy oraz 100 na zakup i wymianę opon. Tajemnicą pozostałby ewentualny koszt napraw nieobjętych gwarancją. – Nabywcy samochodów koncentrują się dziś przede wszystkim na cenie zakupu auta na własność. Warto jednak przy porównywaniu różnych modeli, bądź różnych form posiadania, uwzględniać łączne koszty użytkowania auta. Wbrew powszechnej opinii to nie paliwo jest największym obciążeniem domowego budżetu. Na pierwszym miejscu jest utrata wartości samochodu, choć z niej rzadko który użytkownik zdaje sobie sprawę. Na drugim miejscu mamy koszt ubezpieczenia, a dopiero na trzecim paliwo – mówi Michal Knitter, carsmile. mat. pras.
Trzy auta miejskie - Volkswagen up, Toyota Aygo i Skoda Citygo- otwierają ranking 10 najtańszych samochodów pod względem miesięcznego kosztu, opracowany przez carsmile.

Samar opublikował ranking najchętniej kupowanych nowych samochodów. Sierpniowe zestawienie otwierają Dacia Duster, Hyundai Tucson i Opel Astra. Na liście TOP 10 znalazły się jeszcze: Skoda Fabia, Toyota Auris, Toyota Yaris, Skoda Octavia, Dacia Sandero, Renault Captur i Fiat Tipo.

Analitycy carsmile.pl postanowili sprawdzić, czy popularność 10 powyższych modeli ma uzasadnienie ekonomiczne. Stworzyli w tym celu ranking TOP 10 samochodów o najniższym miesięcznym abonamencie dla osoby fizycznej. Pod pojęciem abonamentu kryje się opłata za używanie samochodu, bez wydawania ani grosza na jego zakup, ubezpieczenie, przeglądy i serwisy czy wymianę i przechowywanie opon. Użytkownik jeździ samochodem jak własnym i w zależności od okresu umowy ma możliwość wymiany go na nowszy model nie pozbywając się przy tym własnych oszczędności.

Ranking TOP 10 carsmile.pl opiera się na założeniu, że umowa najmu trwa 3 lata. Koszt abonamentu został policzony w dwóch wariantach – bez wkładu własnego i z wkładem własnym wynoszącym 10 proc. ceny katalogowej auta. Pod uwagę wzięto najtańsze dostępne wersje prezentowanych modeli.

Przeczytaj także:

W rankingu znalazły się najmniejsze samochody, bo w ich przypadku cena abonamentu jest najmniejsza. Najwyżej uplasowały się auta miejskie. Jedynym przedstawicielem segmentu C jest Fiat Tipo. 5 samochodów, to auta należące jednocześnie do grupy 10 najczęściej kupowanych. Można więc powiedzieć, że duża grupa Polaków wybierając auto dla siebie kieruje się kryterium najniższej ceny.

Zmiana układu sił na rynku

Różnica w miesięcznym koszcie abonamentu w wersji „bez wkładu własnego” i założonym przebiegu 10 tys. km rocznie pomiędzy numerem 1 a numerem 10 rankingu carsmile wynosi zaledwie 224 PLN. Można więc powiedzieć, że jest to dziesiątka zbliżonych do siebie kosztowo modeli. Różnice w stawkach między sąsiadującymi w tabeli samochodami w niektórych przypadkach są kosmetyczne, a średnio wynoszą 15 PLN.

Jest to o tyle zaskakujące, że ich ceny katalogowe mogą różnic się znacząco. W pierwszej dziesiątce najtańszych aut na abonament wg carsmile znalazły się bowiem samochody, których cena zakupu różni się nawet o 23 tysiące złotych! Najtańsza w zestawieniu pod względem ceny katalogowej Dacia Sandero kosztuje bowiem 39 tys. PLN, a najdroższy Nissan Micra – prawie 62 tysiące.

- Abonament zmienia układ sil na rynku. Samochody tańsze w zakupie często są droższe w użytkowaniu i odwrotnie. Jest to spowodowane wieloma czynnikami, m.in. tempem w jakim auto traci na wartości oraz kosztami ubezpieczenia i serwisów – wyjaśnia Michal Knitter, wiceprezes carsmile.

Obejrzyj wideo:

60 Sekund Biznesu: Polska musi się przeprosić z OZE, ale kar nie uniknie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Zastanawiasz się jaki samochód wybrać? Sprawdź nasz ranking TOP 10 – najtańszych samochodów w użytkowaniu - Strefa Biznesu

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karolina
Nie wiem czy jest tańsze auto w użytku jak aygo mało pali, mało miejsca zajmuje, wszędzie sie zmieści. mały minus za to że na tylną kanapę , we troje tam z tyłu, jeszcze po obiedzie to trochę ciasno
h
hans
Tylko i wyłącznie koreańczyk, mój xlv jest praktycznie bezawaryjny, na solidnej konstrukcji ze wzmocnionej stali, jak na takiego porządnego suva wcale nie kosztuje majątku.
k
kris

Mam gdzieś od roku xlv koreańczyka wcześniej francuzami i niemcami jeździłem i mając takie porównanie uważam że azjaci zrobili kawał dobrej roboty. Plastiki w środku nie skrzypią, wszystkie potrzebne systemy bezpieczeństwa ma, no i sporo miejsca dla pasażerów a wcale za niego drogo nie dałem.

D
Driver
Najlepsze auta to te produkowane do 2002 roku.Teraz to sama elektronika.
O
Online Ekspert Compensa
Przy okazji zakupu samochodu warto pamiętać o jego ubezpieczeniu. Na pewno warto rozważyć dołączenie NNW do ubezpieczenia samochodu, bo dzięki niemu ubezpieczyciel wypłaci kierowcy i pasażerom odszkodowanie, gdy ucierpią w wypadku komunikacyjnym w Polsce i za granicą. Podobnie jest z assistance, które zapewnia przede wszystkim pomoc w momencie nieplanowanego unieruchomienia auta (np. holowanie lub pomoc w „odpaleniu” silnika, gdy rozładuje się akumulator). Co do AC – ta polisa nie jest obowiązkowa, ale zdecydowanie warto zastanowić się nad jej zakupem. AC pozwala na naprawę tych uszkodzeń auta, które powstały z winy jego właściciela (np. zniszczony przedni błotnik w wyniku „parkowania” na znaku drogowym) lub zostały spowodowane przez niezależne czynniki, takie jak warunki atmosferyczne (m.in. silny wiatr, obfite opady deszczu) czy atak wandali. Polisa AC umożliwia również otrzymanie rekompensaty w przypadku kradzieży samochodu. Warto wspomnieć, że assistance w razie wypadku dodajemy w Compensie gratis do ubezpieczenia AC.
Wróć na i.pl Portal i.pl