Zapora na granicy polsko-białoruskiej ma powstać dzięki firmom UNIBEP SA oraz BUDIMEX SA

OPRAC.:
Adrian Kuźmiuk
Adrian Kuźmiuk
Zapora na granicy polsko-białoruskiej ma powstać dzięki firmom UNIBEP SA oraz BUDIMEX SA
Zapora na granicy polsko-białoruskiej ma powstać dzięki firmom UNIBEP SA oraz BUDIMEX SA www.gov.pl
Budowa zapory, która powstanie na granicy z Białorusią, powierzona została dwóm firmom: UNIBEP SA i BUDIMEX SA.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji poinformowało, że w trakcie negocjacji technicznych, wykonawczych i cenowych UNIBEP z Bielska Podlaskiego jak i warszawski BUDIMEX to dwie firmy wyłonione spośród siedmiu zaproszonych do składania ofert. Rekomendował je Marek Chodkiewicz, pełnomocnik do spraw przygotowania i realizacji zabezpieczenia granicy państwowej. Tę propozycję pozytywnie zaopiniował Zespół ds. przygotowania i realizacji zabezpieczenia granicy państwowej.

W ocenie inwestora spełniają one w najwyższym stopniu przyjęte kryteria. Posiadają doświadczenie w budowie inwestycji liniowych, własne zaplecze sprzętowe oraz pracownicze. Zapewniają też możliwość realizacji budowy zapory w trybie elementów prefabrykowanych, co umożliwi ograniczenie do niezbędnego minimum prace wykonywane na miejscu, mogących istotnie destabilizować działania ochronne służb w pasie granicznym.

Wskazane przez inwestora firmy dają także gwarancję dotrzymania zobowiązań terminowych, a przedstawione kosztorysy, przy dochowaniu założeń technicznych i technologicznych, nie odbiegają od oczekiwań inwestora - wskazuje MSWiA.

Zapora o długości ponad 180 km powstanie wzdłuż granicy z Białorusią. Jej wysokość ma mieć 5,5 metra. Pięciometrowe stalowe słupy ma wieńczyć półmetrowy zwój drutu kolczastego. Nie zabraknie też czujników ruchu i kamer wzdłuż granicy.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tak...
Budimex nie ma ludzi do pracy. Weźmie robotę i będzie szukał podwykonawców na 1/3 ceny, a oni będą zatrudniać Białorusinów, Ukrainców bo na Polaka nie stać.
F
FederacjaZielonych.pl
A jego oświadczenia majątkowego nie zobaczycie:( „Rozstrzygnąłem największe przetargi, mogę odejść” (i nie pokaże oświadczenia majątkowego, to tajemnica?) Dlaczego były wiceprezydent Białegostoku Adam Poliński, decydujący o wyborze wykonawcy UNIBEP pracuje obecnie w tej firmie? (np. realizator „Opery” w Białymstoku (350 mln zł strat, nielegalna samowola budowlana bez wystarczającej ilości miejsc parkingowych), Stadionu Miejskiego (dach stadionu grozi zawaleniem, 50 mln strat, 2 lata opóźnienia, Galerii Alfa (nielegalna samowola budowlana, decyzje przed wyborami), Wiaduktu drogowego na odcinku Białystok – Kleosin („zamiast” lotniska regionalnego), modernizacja budynków Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. POustawiał ogromne przetargi i POszedł na wakacje? Nie POkaże oświadczenia majątkowego, nie dowiemy się czy się nagle nie wzbogacił? Wstyd mieszkać w mieście posługującym się skradzionym logiem, gdzie prezydent działa na szkodę mieszkańców, łamiąc prawo, za to na korzyść np. swojego pracodawcy Uniwersytetu w Białymstoku czy firm budowlanych wywłaszczając mieszkańców, nieudane absurdalne inwestycje pseudo "obwodnice" przez miasto zamiast poza miastem, nieprawdziwe „lotnisko” bez regularnych połączeń, przekręty jak spalarnia śmie(rc)i i rekordowy smog, krematorium, brak kolei miejskiej, rowery miejskie po 15 000 zł sztuka (droższe niż samochody), „obwodnice” w mieście zamiast poza miastem, kompromitujące gejhomologo, utrata szansy na status metropolii, rekordowe zadłużenie i bezrobocie, korupcja, nepotyzm. Olsztyn zrezygnował ze spalarni w zamian ma kasę na budowę tramwajów.

Tallin, stolica Estonii, miasto podobnej wielkości jak Białystok, ma darmową komunikacje zbiorową: autobusy, trolejbusy i tramwaje. Roczny koszt funkcjonowania to w przeliczeniu z euro 50 mln zł, Białystok jak duża wieś ma tylko autobusy, które kosztują nas prawie 2,5 raza więcej, bo 130 mln zł rocznie. Szczytem arogancji i łamania prawa jest blokowanie rejestracji stowarzyszenia osób poszkodowanych przez prezydenta Białegostoku Tadeusza Truskolaskiego bo powinien się wyłączyć z tej sprawy z powodu braku bezstronności. Trzeba natychmiast wyłączyć spalarnię śmieci! Spalając rocznie 100 000 ton nieposortowanych skutecznie śmieci szkodzi bardziej niż kilka tysięcy domowych pieców! W Białymstoku pogorszenie jakości powietrza nastąpiło po uruchomieniu spalarni śmieci na Andersa ze specjalnie niskim kominem by rakotwórcze dioksyny spadały na Białystok i okoliczne lasy oraz ujęcie wody pitnej dla Białegostoku w Wasilkowie, a nie na odległą o 10 km strefę uzdrowiska Supraśl. Czy Białystok czeka epidemia raka?
w
www.Koncerty.Bialystok.pl
Budimex=przekręty? Rakotwórcza spalarnia śmie(r)ci, pseudoobwodnice Białegostoku, Augustowa, skansen na dworcu PKP, umieralnia na ul. Wołodyjowskiego

Budimex asfaltuje przy wilgoci i przymrozkach, by pękający asfalt wymagał remontów? https://youtu.be/lq1bX0sp-Lw

17.02.2019 Białystok budowa Trasy Niepodległości węzeł drogowy ul. Armii Krajowej osiedle Leśna Dolina: sobota godz. 2 w nocy: Prognoza pogody na sobotę/niedzielę 16-17 luty 2019: „pojawi się słaby mróz - ok. -3; -1 stopni”

„Polski asfalt, pod względem używanych materiałów, w żadnym przypadku nie różni się od stosowanego na Zachodzie - twierdzi na łamach dziennika "Metro" dr. inż. Paweł Mieczkowski z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Według niego dziurom na naszych drogach winny jest... kalendarz. „Problem nie w tym, co się na drogi kładzie, ale kiedy - wyjaśnia naukowiec. - Z grubsza polski kalendarz robót drogowych wygląda tak: wiosną rozpoczyna się procedurę przetargową, która kończy się późnym latem. Zleceniodawca naciska na firmę, by roboty rozpoczęła jak najszybciej, więc prace ruszają jesienią, zaś warstwę ścieralną asfaltu kończy się kłaść przy pierwszych mrozach. I to jest właśnie przepis na dziury. Warstwa ścieralna asfaltu powinna być kładziona wiosną lub latem, bezwzględnie przy dodatnich temperaturach i przy bezwietrznej i bezdeszczowej pogodzie - mówi Mieczkowski.” https://moto.wp.pl/wine-za-dziurawe-drogi-ponosi-kalendarz-6066975503832193a
Wróć na i.pl Portal i.pl