Zapadła się autostrada A4, uszkodzone auta. Będzie wymiana betonowych płyt (ZDJĘCIA)

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Zniszczenia autostrady z piątku - 21 sierpnia 2020 GDDKiA/Dawid Kuczabski
Dolnośląski odcinek autostrady A4 od Wrocławia do węzła Krzyżowa jest w coraz gorszym stanie. Przed ostatnim weekendem doszło tam do samoistnego zniszczenia nawierzchni z płyt betonowych. Płyty zaczęły "pracować" i pękać, kilka samochodów zostało poważnie uszkodzonych, na szczęście obeszło się bez poważniejszego wypadku i osób rannych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad doraźnie naprawiła nawierzchnię, ale wkrótce płyty będą jeszcze wymieniane. Drogowcy przypominają, że właśnie trwa analiza dotycząca tego odcinka A4. Ma on być kompleksowo przebudowany lub zbudowany od nowa.

Do uszkodzenia betonowych płyt na autostradzie A4 doszło na odcinku pomiędzy węzłami Krzyżowa i LSSE Obszar Krzywa, na jezdni w kierunku Zgorzelca. To fragment poniemieckiej autostrady powstałej w latach 30-tych XX wieku, przebudowanej później w latach 1994-1996. Niestety z powodu ogromnego ruchu na tym odcinku, po ponad 20-latach od ostatniego remontu, potrzebne są kolejne decyzje, bo droga nie jest w stanie sprostać aktualnym wymaganiom i natężeniu ruchu.

GDDKiA informuje, że po wypiętrzeniu się betonowych płyt względem siebie, od razu podjęto decyzję o doraźnej naprawie z wykorzystaniem szybkich metod naprawczych. Już w niedzielę udrożnione zostały oba pasy autostrady A4 w kierunku zachodnim. Wprowadzono czasowe ograniczenie prędkości przejazdu do 40 km/h. - W najbliższym czasie planowana jest wymiana uszkodzonych płyt nawierzchni betonowej przy użyciu technologii betonu szybkosprawnego. Ruch jezdnią w kierunku Wrocławia odbywa się cały czas bez utrudnień - informują drogowcy.

Być może, po wymianie płyt, w tym miejscu nie wydarzy się szybko podobna historia. Jednak prawda jest taka, że cały odcinek od Wrocławia do Krzyżowej wymaga pilnej przebudowy. Od kilku miesięcy trwają już prace i analizy nad wariantami przebiegu autostrady A4 na tym odcinku. Przygotowano kilka tzw. kombinacji, które mają pomóc ustalić przebieg nowej A4 w połączeniu z projektowanymi również drogami S5 i S8 na południe i południowy-zachód od Wrocławia. Przebudowana (lub zbudowana od podstaw) A4 ma mieć nową nawierzchnię i po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.

OTO NAJNOWSZE ANALIZOWANE KOMBINACJE PRZEBIEGU A4 W POŁĄCZENIU Z DROGAMI S5 i S8 pod Wrocławiem:

Przebieg nowej A4 i S5 na Dolnym Śląsku. Wiemy już więcej (A...

ZOBACZ TAKŻE:

86 lat temu rozpoczęto budowę A4 pod Wrocławiem. Tak powstaw...

Wsparcie emocjonalne przyszłych rodziców, czyli kim jest doula?

Wideo

Materiał oryginalny: Zapadła się autostrada A4, uszkodzone auta. Będzie wymiana betonowych płyt (ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
A4
27 sierpnia, 16:46, Igma:

Cytat:

"Płyty zaczęły "pracować" i pękać, kilka samochodów zostało poważnie uszkodzonych,"

Kto zapłaci za naprawę samochodów?

Kto zapłaci za naprawę samochodów?

No kto.

Nikt nie wie?

J
Jakis absurd

Ta autostrada nie da sie juz normalnie jezdzić - wypadek za wypakiem i wieczny korek. A GDDKIA mówi o terminie przebudowy za 10 lat!!!!! Za 10 lat to juz cała ta droga bedzie stała. Pytanie dlaczego nikomu nie zalezy na przyspieszeniu prac zwiazanych z przebudową!!!!!!!!

G
Gość
27 sierpnia, 14:33, Gość:

Niestety w ramach oszczędności realizowano tylko wymianę nawierzchni z podłożem oraz budowa nowych mostków . Dawniej budowano drogi bez dyplomów i przetrwały setki lat - teraz - w latach 2004-2006 etapowo remontowano autostradę o długości ok. 92 km na odcinku od Krzywej do Bielan Wrocławskich.

Domumentacja została wykonanna na 2 i 3 pasy - wybrano najtańsze rozwiązanie 2-pasy . I teraz tylko pozostaje budowa nowej A4 BIS - nie wybrano jeszcze wariantu trasy

To nie ten odcinek ... ten opisywany to był w latach 80 próbnie remontowany. Chyba ta próba miała kiepskie wyniki ... bo nic poza tym odcinkiem nie ruszyli .

To w 1996 roku był jak pamiętam jedyny odcinek który był równy.

Ludzie mówią że ta niemiecka autostrada przed stanem wojennym była prosta ... to czołgi ją zmniszczyły co wyjechały z koszar w stronę wrocławia.

G
Gość
27 sierpnia, 16:40, Gość:

Czy to nie przypadkiem w tamtym rejonie operują ubóstwiana przez pislamistów wojska amerykańskie swoimi pojazdami wojskowymi których nikt nie wazy?

Widać, że nie byłeś w wojsku i nie kapujesz jaki nacisk na drogę mają pojazdy wojskowe . Do woja marsz.

b
byr

Przez ostatnich 6 lat ...

b
byr

Przez ostatnich 6 lat ... ;-)

I
Igma

Cytat:

"Płyty zaczęły "pracować" i pękać, kilka samochodów zostało poważnie uszkodzonych,"

Kto zapłaci za naprawę samochodów?

U
Uncle Heinrich

Polaczken wszystko zniszczą. Nawet porządną niemiecką autobahne po której ruskie czołgi jechały na Berlin.

C
Cycu
27 sierpnia, 14:02, kolasa:

Rower zawsze LEPSZY! Żadne autostrady blachosmrody! Tylko ROWER!

27 sierpnia, 15:59, Cycu:

To co ty chłopie jeszcze robisz [obraźliwe]uj i nie udzielaj się na forum jak ciebie to nie dotyczy

Ludzie w jakich czasach żyjemy napisałem grzecznie do kolegi ped ał uj i zostało to uznane jako wulgaryzm chyba ten z Olą tęcza w mózg wyprała

C
Cycu
27 sierpnia, 14:02, kolasa:

Rower zawsze LEPSZY! Żadne autostrady blachosmrody! Tylko ROWER!

To co ty chłopie jeszcze robisz [obraźliwe]uj i nie udzielaj się na forum jak ciebie to nie dotyczy

Z
Zdziwiony wielce

Jak to się zapada przecież Donald Tusk obiecał że się nie będzie zapadać że wszystkie drogi będą twarzy niż te niemieckie

G
Gość

Niestety w ramach oszczędności realizowano tylko wymianę nawierzchni z podłożem oraz budowa nowych mostków . Dawniej budowano drogi bez dyplomów i przetrwały setki lat - teraz - w latach 2004-2006 etapowo remontowano autostradę o długości ok. 92 km na odcinku od Krzywej do Bielan Wrocławskich.

Domumentacja została wykonanna na 2 i 3 pasy - wybrano najtańsze rozwiązanie 2-pasy . I teraz tylko pozostaje budowa nowej A4 BIS - nie wybrano jeszcze wariantu trasy

e
ewaa

Przede wszystkim powinna być wybudowana nowa autostrada TYLKO dla pojazdów ciężarowych - odpowiednio zaprojektowana pod ogromne obciążenia. Obecna droga wyremontowana przeznaczona TYLKO dla aut osobowych. Dosyć już zmiażdżonych aut przez TIRY i niepotrzebnych śmierci!!!!!! Usprawni i upłynni to ruch.

Dodaj ogłoszenie