Zamiast kart wybieramy telefony: Komórki mogą wyprzeć plastikowy pieniądz

Romana Kot-Kret
Już niedługo za wiele usług będzie można zapłacić przy wykorzystaniu telefonu komórkowego
Już niedługo za wiele usług będzie można zapłacić przy wykorzystaniu telefonu komórkowego MALGORZATA GENCA / POLSKAPRESSE
Aż 52 proc. Polaków uważa, że płacenie za zakupy za pomocą telefonów komórkowych jest cool, a używanie telefonu zamiast karty kredytowej czy debetowej jest prostsze - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę First Data zaprezentowanych podczas II Forum Płatności zorganizowanego przez Związek Banków Polskich pod koniec ubiegłego tygodnia. Zdaniem specjalistów taka forma płatności będzie się w Polsce rozwijała najszybciej.

Naszym rodakom dość trudno jest się przekonać do mobilnych form płatności. Nadal wielu z nas woli zapłacić gotówką niż kartą. Uważamy, że ta metoda jest bezpieczniejsza i pozwala łatwiej kontrolować wydatki. Poza tym, obawiamy się, że podczas transakcji zostaniemy okradzeni. Co ciekawe, nie mamy takich oporów, żeby płacić za pomocą telefonu.

Czytaj też:Płatności mobilne przyszłością polskiego handlu. Kolejne firmy stawiają na NFC

Badania pokazują, że 46 proc. Polaków woli korzystać z kart kredytowych, 16 proc. ze zbliże-niowych, natomiast 38 proc. wybrałoby płacenie mobilne. Co drugi Polak twierdzi, że jest to rozwiązanie najprostsze. Zwła-szcza podczas dokonywania zakupów na stacjach benzynowych, w sklepach spożywczych i centrach handlowych.

Dla porównania, Brytyjczycy i Irlandczycy w większości - bo aż 75 proc. badanych - wybrało transakcje za pomocą kart kredytowych. Zaledwie 12 proc. wybrałoby karty zbliżeniowe, natomiast 13 proc. transakcje za pomocą telefonów. Dlaczego tak mało? Bo zaledwie 26 proc. badanych uważa, że to rozwiązanie najprostsze.

Jednak aby korzystać z płatności mobilnych, muszą zostać spełnione dwa warunki. Jednym z nich jest zamiana zwykłych telefonów komórkowych na smartfony, które gwarantują łatwiejszy dostęp do internetu. Z badań wynika, że obecnie zaledwie co trzeci Polak jest posiadaczem telefonu nowej generacji.

Czytaj też:Płatnicze karty zbliżeniowe wygodne, ale czy bezpieczne?

Smartfony jednak powoli stają się częścią naszego życia. Aż 66 proc. Polaków zamierza w najbliższym czasie wymienić na nie swój obecny telefon.

Ci jednak, którzy je mają, nie mogą się bez nich obejść. Aż 66 proc. posiadaczy smartfonów z nimi śpi, a co trzeci użytkownik sprawdza je nawet w kinie!

Ale sam telefon nie wystarczy. Aby zapłacić za pomocą komórki, trzeba także trafić na sprzedawcę, który taki system płatności aprobuje.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kielan

Słyszałem że mają wprowadzić płatności telefonem czy przez sms, poczekajmy i zobaczmy jak na razie prezentuje się świetnie.

o
ola

ja się tak nacięłam w jednym banku. na pocxatku wsszystko darmowe, az nagle zmiana regulaminu i tysiace oplat. zmienilam szybko, zeby nie tracic wlasnych pieniedzy. w getin ie na razie jest spoko i oby tak dalej. za nic nie place.

C
Cypis

Jeśli brać to tylko internetowe warto zwrócić uwagę na opłaty bo za to co na jednym koncie jest za darmo gdzie indziej trzeba słono płacić.

i
iza

konta sa darmowe jak sie ma w getin, internetowe i darmowe, bez zadnych dziwnych oplat

b
basia

Z tego właśnie powodu teraz chcę zmienić mój bank. Nie mogę się tylko zebrać do analizy tych wszystkich ofert.

M
Muka

Problem nie polega na tym że ludzie nie chcą płacić karta czy telefonem. Problem w tym że banki sobie słono liczą za takie różne dodatki. Niby konta darmowe a łupią cię na każdym kroku.

Dodaj ogłoszenie