Zakupy online zrewolucjonizują polski rynek? Artykuły spożywcze z dostawą do domu

Maja Piotrowska AIP
Damian Kujawa
Innowacyjne platformy e-commerence oferują dostarczenie zakupów już w godzinę pod drzwi wybranego domu.

Jak podają badania blisko 40 proc. Polaków zna rozwiązania oferowane przez sharing economy, z czego 26 proc. aktywnie z nich korzysta. W ten nurt wpisują się działania grupy szopi.pl. Platforma jest już dostępna w Warszawie i Krakowie, ale to nie koniec jej działań. Firma planuje rozbudowę swojej działalności na inne polskie miasta. Za pomocą serwisu można zamówić artykuły spożywcze, drogeryjne oraz z szeregu lokalnych sklepów. – Dostawy tego samego dnia były zawsze pewnym ideałem – prawie nie do osiągnięcia w handlu internetowym. Alternatywą są dostawy w modelu na żądanie (on demand), który można nazwać ”Uberem” dla zakupów spożywczych. Zamówienie klienta jest podejmowane przez „szopera”, który robi zakupy w sklepie w tej samej dzielnicy miasta i od razu dowozi towar klientowi pod drzwi. – komentuje Zbigniew Płuciennik, ekspert szopi.pl.

Czytaj też:
Płatności zbliżeniowe to już standard. Są wygodne, ale trzeba też zadbać o bezpieczeństwo. Sprawdź, że nie jest to trudne

Serwisy takie jak Instacart działają podobnie do sławnego Ubera – na zasadzie „sharing company” – korzystają z wykonawców, którzy odbierają zlecenia za pomocą smartfonów. Mogą oni zacząć i zakończyć swoją „dyżur” w dowolnej chwili praz używać swoich własnych aut jako środka transportu. – Największą i najbardziej znaną firmą działającą w ten sposób jest amerykański Instacart – od startu w 2012 roku dostarcza zakupy już w 35 największych miastach USA i właśnie pozyskał w marcu kolejne dofinansowanie zwiększając zainwestowany do tej pory kapitał z około 400m USD o kolejne 400 m USD. Ten model rozwija się bardzo dobrze w Azji a w Europie jest obecny w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i ostatnio również w Polsce – dodaje Zbigniew Płuciennik.

Dowodem na to, że zakupy on demand są coraz bardziej popularne w Polsce jest to, że że Carrefour Polska zamierza w II kwartale tego roku udostępnić internetową platformę sprzedaży Marketplace, łączącą zewnętrznych sprzedających z klientami oraz programem z zakresu tzw. ekonomii współpracy (collaborative economy), w którym klienci będą mogli zlecać innym osobom robienie i dostarczanie zakupów ze sklepów Carrefour.

Już blisko 50 proc. Polaków robi zakupy przez internet. Wartość rynku e-commerence jest w Polsce wyceniona jest na ponad 36 mld, a eksperci mówią, że do roku 2020 sięgnie ona 60 mld. Według badań co trzeci Polak chciałby zaoszczędzić czas przeznaczony na zakupy.

Obejrzyj wideo:

60sekundBIZNESU - o zakazie handlu w niedzielę

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
ksiakkk
No proszę już nawet tak sie zaczyna robić :) ale to dobrze, aj sie przekonałam ostatnio przez jadezabiore do sharing economy :D zamiast stać w kolejce na poczcie, umówiłam sie wysłałam, zapłaciłam i tyle :) szybciej i sprawniej jest naprawdę
Dodaj ogłoszenie