YouTube wydłuży reklamy. Szykuje się udręka dla użytkowników?

Damian Kelman
Damian Kelman
Wideo
od 16 lat
YouTube ogłosił zmiany, które czekają niebawem na użytkowników platformy. Jeśli nie posiadacie wersji premium serwisu, będziecie zmuszeni do oglądania znacznie dłuższych reklam. To pewien "kompromis" w zamian za rzadsze występowanie spotów promocyjnych.

YouTube wydłuży reklamy

YouTube od dawna walczy z programami, które blokują reklamy w internecie. Tym razem właściciele jednego z największych serwisów streamingowych na świecie zdecydowali się na konkretny krok w trosce o "lepsze wrażenia z transmisji strumieniowej".

YouTube ogłosił, że zamierza zmniejszyć liczbę reklam wyświetlanych na telewizorze, ale będą one znacznie dłuższe.

W ogłoszeniu Google, będącego właścicielem YouTube, czytamy, że umieszczanie mniejszej liczby reklam w filmach ma zwiększyć jakość transmisji dla użytkowników korzystających z platformy w aplikacji telewizyjnej, niezależnie czy odbywa się to za pośrednictwem Google TV, telewizorów smart TV czy innych możliwych dróg.

W zamian za to reklamy będą wydłużone i to znacznie. Gdy obecnie możemy je pominąć po 5-10 sekundach, w nowej odsłonie, mogą one trwać nawet minutę.

Dodatkowo na telewizorach reklamy na YouTube zaczną się wyświetlać także w YouTube Shorts. Dotychczas w tym przypadku wyświetlały się one jedynie w urządzeniach mobilnych i w internecie, na telewizorach nie obowiązywały. Reklamy będą wyświetlane pomiędzy shortsami.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Zmiana wybrana przez użytkowników?

Zdaniem władz portalu, wprowadzone zmiany nastąpią w oparciu o ankietę, którą przeprowadzono wśród użytkowników YouTube'a. Mieli oni stwierdzić, że wolieliby właśnie reklamy pogrupowane razem, a nie rozdzielone przez cały film.

Test nowej formuły rozpoczął się we wrześniu.

"W oparciu o tę preferencję oceniliśmy, że wprowadzimy mniej długich przerw na reklamy, aby zapewnić płynniejsze oglądanie na dużym ekranie. We wczesnych testach mniejszej liczby dłuższych przerw na reklamę na telewizorach Smart TV ponad połowa streamerów CTV w YouTube doświadczyła o 29 procent dłuższych sesji oglądania przed następną przerwą na reklamę" - napisano.

źródło: 9to5google

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

U
USS wojtuś
Nie o to chodzi, żeby oglądać film tylko nagrać
Wróć na i.pl Portal i.pl