X Corp Elona Muska pozwane przez X Social Media. Firma zarzuciła gigantowi mediów społecznościowych naruszenie znaku towarowego

Małgorzata Puzyr
Małgorzata Puzyr
X pozwane za naruszenie znaku towarowego. Elon Musk ma się czego obawiać?
X pozwane za naruszenie znaku towarowego. Elon Musk ma się czego obawiać? fot. unsplash
Serwis X Corp Elona Muska (dawniej Twitter) musi zmierzyć się z pozwem dotyczącym znaku towarowego. Agencja marketingowa X Social Media oskarża giganta mediów społecznościowych o naruszenie jej znaku towarowego, zawierającego literę "X".

Pozew przeciwko X Elona Muska. Prawnik ostrzegał go wcześniej

Kiedy tego lata Elon Musk zmienił nazwę Twittera na X, pojawiły się obawy, że nowej firmie mogą grozić procesy sądowe dotyczące znaków towarowych, ponieważ, według komentarzy prawnika ds. znaków towarowych Josha Gerbena, w USA było prawie 900 aktywnych rejestracji znaków towarowych obejmujących literę i markę „X” w różnych branżach.

Teraz kancelaria prawnika reprezentuje prawdopodobnie pierwszego klienta, który pozwał X w związku z jego znakiem towarowym - agencję reklamową X Social Media z siedzibą na Florydzie, która zapewnia klientom z branży prawniczej możliwości promowania się na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram.

Skargę złożono w amerykańskim Sądzie Okręgowym dla Środkowego Okręgu Florydy. W dokumencie stwierdzono, że ​​spółka X Social Media "nieprzerwanie korzysta ze znaku X Social Media w handlu co najmniej od początku 2016 r." i poczyniła znaczne inwestycje w zwiększanie świadomości rynkowej, co obejmowało opracowanie charakterystycznego znaku „X” powiązanego z jej reklamami w mediach społecznościowych.

"W krótkim czasie firma X Corp wykorzystała swoją siłę w mediach społecznościowych, zasoby marketingowe i ogólną sławę w kraju, aby zdominować postrzeganie przez konsumentów swojego znaku X" - stwierdzono w pozwie.

Jakie są podstawy pozwu? Musk ma się czego obawiać?

„X”, o które toczy się spór, w niczym nie przypomina „X” Muska. Niemniej jednak, w skardze podnosi się, że zmiana marki Twittera na „X” narusza znak towarowy oraz, że „niedawna próba rejestracji znaku towarowego w powiązaniu z mediami społecznościowymi, danymi biznesowymi, promocją i reklamą, doradztwem biznesowym, usługami badań rynku i reklamą usług wymaga takiego działania”, ponieważ powoduje „poważną, nieodwracalną szkodę” dla X Social Media.

Ponadto X Corp zarzuca się, że marketing i świadomość zbudowane wokół zmiany marki Twittera na X, jako wizję Muska mającą na celu przekształcenie firmy w „aplikację do wszystkiego”, spowodowały dezorientację konsumentów, ponieważ ludzie mogą wierzyć, że usługi reklamowe X Social Media są wykorzystywane oferowane przez firmę X lub z nią powiązane.

X Social Media zajmuje obecnie także niższą pozycję w wynikach wyszukiwania własnej nazwy, ponieważ Google jako najlepszy wynik wskazuje wpis X Corp. na Wikipedii.

mm

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gates
szansa dla splajtowanego kaczana: zaskarzyc Muska o wykorzystanie "xpis" (nowa nazwa pis) i zarzydac "trylionow".
Wróć na i.pl Portal i.pl