W-Z sparaliżuje miasto

Grzegorz BruszewskiZaktualizowano 
Blokady na drogach, pilnujący ruchu policjanci, tramwaje jeżdżące objazdami i pełne autobusy - tak do jesieni wyglądać będą Śródmieście i Praga-Północ po zamknięciu Trasy W-Z, gdzie w niedzielę rozpocznie się remont torowiska

Razem z nią z tego samego powodu odcięta zostanie ul. Młynarska, która dostarczy dodatkowych powodów do zmartwień mieszkańcom Woli i Bemowa. Za dwa tygodnie, pomimo niedzieli, może stanąć cała Warszawa, bo urzędnicy na drogi, którymi wieść mają objazdy, skierowali trasę półmaratonu.

W nocy z soboty na niedzielę, ok. godz. 0.30 dla samochodów i tramwajów zamknięty zostanie odcinek W-Z od pl. Bankowego do Jagiellońskiej, a więc też most Śląsko-Dąbrowski. Rano wejdą tam pierwsi robotnicy. Rozpocznie się największy tegoroczny remont i niemałe uciążliwości dla warszawiaków.

- W niedzielę tramwaje będą kończyły trasę tuż przy Metrze Ratusz - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Uruchomiona zostanie wówczas zawrotka, z której korzystać będą jadące z Woli składy linii 23 i 36. Pozostałe kursujące tamtędy do tej pory tramwaje pojadą przez most Gdański. Wszystkie w dni powszednie kursować będą częściej, bo co 10 minut.

Tramwaj lekiem na całe zło
Jak poradzą sobie pasażerowie, którzy podczas remontu "wuzetki" będą chcieli dotrzeć na drugi brzeg Wisły z Pragi lub Śródmieścia?

- Najszybciej dostaną się z Pragi do centrum tramwajem - nie traci optymizmu Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Podróż z Dworca Wileńskiego mostem Poniatowskiego zajmie ok. 16 minut. To dwie minuty mniej niż ... przejazd przez Trasę W-Z z pl. Bankowego do Jagiellońskiej autobusem. Tym bardziej że jedynie linie autobusowe, które kursować będą podczas remontu mostem Śląsko-Dąbrowskim, a więc 190, 390, Z-1 i Z-2, będą zjeżdżać z niego Nowym Zjazdem, a wjeżdżać Grodzką. Poza tym, jak wylicza Krajnow, tramwaje przewożą więcej, bo ok. 11 tys. pasażerów na godzinę, a normą dla autobusów jest ok. 5 tys.

Kierowcy na inne mosty
Ci, którzy do tej pory pokonywali Śląsko-Dabrowski autami, muszą wybrać inne mosty. - Ciężko dziś przewidzieć, o ile wydłuży się przejazd. Okaże się dopiero w poniedziałek - mówi Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora inwestycji i remontów. Łatwo się jednak domyślić, że droga zajmie co najmniej dwa razy więcej czasu.
Jak jechać? Po praskiej stronie z al. Solidarności powinniśmy skręcić w Targową lub Jagiellońską i przeprawić się mostem Gdańskim. Targową i Zieleniecką można dojechać do mostu Poniatowskiego. Al. Solidarności można pojechać też prosto i, skręcając w Zamoyskiego i Sokolą, przedostać się mostem Świętokrzyskim na Powiśle.

Kłopot nr 2, czyli Młynarska
Mieszkańcy Woli i Bemowa ucierpią dodatkowo przez ruszający jednocześnie remont torowiska na ul. Młynarskiej. Miejskie autobusy pojadą objazdem Płocką i Wolską lub przez Leszno i Górczewską. Zawieszone zostanie też kursowanie tramwajów linii 2 i 32. Ułatwieniem dla kierowców będzie natomiast tymczasowa jezdnia, która jest przedłużeniem ul. Płockiej. Dzięki temu samochodem będzie można pojechać prosto i, skręcając w Obozową, pojechać w kierunku al. Prymasa Tysiąclecia.

ZTM i inżynier na pomoc
W opanowaniu chaosu w mieście pomagać mają od środy pracownicy ZTM. Będą podpowiadać na przystankach, jak dojechać w wybrane miejsce. Przydatne informacje, m.in. o objazdach, znaleźć można też na www.ztm.waw.pl/wz.

Na nieszczęście warszawiaków remonty W-Z nakładają się z uciążliwymi objazdami zamkniętego wiaduktu na Andersa. W poniedziałek olbrzymie korki mogą więc opanować całe miasto. Prawdziwy test na cierpliwość czeka kierowców jednak 29 marca, kiedy odbyć się ma IV Półmaraton Warszawski. Trasa wiedzie m.in. Wisłostradą oraz mostami Gdańskim i Świętokrzyskim, czyli objazdami zamkniętej "wuzetki".

- Trasa wybrana została przez urzędników dość niefortunnie - przyznaje Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. Zatwierdzić ją jednak musi miejski inżynier ruchu. Według Sobieraja w poniedziałek na 95 proc. odrzuci on proponowaną trasę. - Inaczej kierowców trafi szlag - stwierdza.

polecane: FLESZ: 10 matek, które zmieniły świat

Wideo

Materiał oryginalny: W-Z sparaliżuje miasto - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
D
Dorota

Skąd pan przyjechał, że pisze pan takie bzdury. Warszawa ma 30 km z północy na południe i 20 z zachodu na wschód. Ma dwa mosty kolejowe i siedem drogowych z tym, że po trzech (teraz dwóch) kursują tramwaje. I co z powodu remontu jednego mostu stanie miasto?
Niech pan zachęci ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej w tym SKM i KM i stwierdzi, że dobrze, że remontuje się papyziają infrastrukturę miasta.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3