Wypadek Pendolino z Wrocławia do Warszawy. Wiele osób rannych

sz, AJ, GM (nto.pl)
Wypadek pociągu Pendolino relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia. Pociąg zderzył się z ciężarówką pod Opolem. Wiele osób jest poszkodowanych, w tym siedem ciężko.

Do wypadku doszło po godzinie 15 na przejeździe bez rogatek, ale z sygnalizacją świetlną i dźwiękową w miejscowości Schodnia pod Ozimkiem na Opolszczyźnie.

CZYTAJ: Wypadek Pendolino. Kierowca ciężarówki z zarzutami spowodowania katastrofy lądowej

Pociąg wjechał w ciężarówkę, która stała na przejeździe kolejowym. Na naczepie przewoziła samochód ciężarowy. W momencie uderzenia, kierowca przebywał już poza pojazdem, a tir został dosłownie rozerwany na pół. Na razie nie wiadomo dlaczego zatrzymał się na przejeździe.

W Pendolino znajdowało się około 250 osób. Jak poinformował portal nto.pl kpt. Łukasz Olejnik, rzecznik PSP Opole, poszkodowanych zostało 18 osób. Z tego siedem jest w stanie ciężkim. Dwie z nich do szpitala zabrał helikopter Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, a pięć zostało odwiezionych karetkami. Pozostałych 11 poszkodowanych nie odniosło poważnych obrażeń, ich również do szpitali zabrały karetki pogotowia. Na miejscu było 13 jednostek straży pożarnej oraz policja.

Komisja ustali szczegółowe okoliczności zdarzenia i wyjaśni obecność samochodu na przejeździe. Wstępnie PLK informują, że urządzenia na przejeździe działały prawidłowo. Według policji na drodze prowadzącej do przejazdu ustawiony jest znak zakazujący wjazdu samochodom ciężarowym.

- Pociągiem nagle zatrzęsło, zobaczyliśmy kurz, ale początkowo nie wiedzieliśmy, co się stało - opowiada portalowi nto.pl Tomasz Wróbel, prezes AZS Opole.

Mężczyzna siedział w trzecim wagonie od lokomotywy. - Mnie nic się nie stało, ale wiem, że w pierwszym wagonie kilka osób odniosło obrażenia. Jednej pani cała szyba posypała się na głowę.

- Wiele osób było w szoku, w momencie uderzenia obawialiśmy się, że dojdzie do wykolejenia pociągu - opowiada Wróbel. - Nie mieści mi się w głowie, że ten przejazd był pozbawiony rogatek, choć tędy jeździ tak szybkie Pendolino.

Do soboty (8 kwietnia) do godziny 11.00, pod nr tel. 77 45 24 715 pracownicy Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego będą udzielać informacji na temat aktualnego miejsca pobytu poszkodowanych w wypadku. Pod tym numerem nie będą jednak udzielane informacje o stanie zdrowia danej osoby - informuje rzecznik prasowy wojewody opolskiego

W piątek ok. godz. 20 służby techniczne PLK przystąpiły do usuwania uszkodzonego składu z torów. Wstępnie określono również, że naprawy wymaga 450 podkładów, słup sieci trakcyjnej, potrzebna będzie również regulacja toru. Naprawa uszkodzonego torowiska planowana jest do środy 12.04.2017 r. Prace będą trwały non stop.

Pociągi dalekobieżne na trasie Świnoujście – Przemyśl, Warszawa – Wrocław i do Jeleniej Góry kierowane są zmienioną trasą przez Strzelce Opolskie. Taka sytuacja dotyczy 28 pociągów PKP IC w dobie. Za pociągi regionalne obowiązuje komunikacja autobusowa na odcinku Fosowskie – Opole Główne. Autobusy zastąpią 22 pociągi Przewozów Regionalnych w dobie. Podróżni na stacjach i w pociągach są na bieżąco informowani o organizacji ruchu.

W związku z wypadkiem wstrzymano ruch pociągów. Następujące pociągi PKP Intercity zostaną skierowane drogą okrężną:

  • IC 8302 MATEJKO relacji Świnoujście – Przemyśl Główny od Opola przez Strzelce Opolskie, Pyskowice, Jawornica
  • EIC 1623 ŁUŻYCE relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny od Lublińca przez Krupski Młyn, Pyskowice
  • IC 3604 MEHOFFER relacji Przemyśl Główny – Jelenia Góra od Lublińca przez Krupski Młyn, Pyskowice
  • EIC 6120 ODRA relacji Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia od Opola przez Strzelce Opolskie, Pyskowice, Lubliniec
  • IC 8314.CHEŁMOŃSKI relacji Wrocław Główny - Przemyśl Główny od Opola Do Lublińca przez Pyskowice
  • IC 6306 KOSSAK relacji Wrocław Główny - Przemyśl Główny od Opola do Lublińca przez Pyskowice
  • IC 6110 FREDRO relacji Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia od Opola do Lublińca przez Pyskowice
  • EIP 1605 relacji Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra od Lublińca do Opola przez Pyskowice
  • IC 3602 WYSPIAŃSKI relacji Przemyśł Główny Wrocław Główny od Lublińca do Opola przez Pyskowice
  • IC 16110 ŚLĘŻA relacji Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny od Lublińca do Opola przez Pyskowice
  • EIP 1608 relacji Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny od Lublińca do Opola przez Pyskowice
  • IC 3600 BOZNAŃSKA relacji Przemyśl Główny - Wrocław Główny od Lublińca do Opola przez Pyskowice

ZMIANY W KURSOWANIU POCIĄGÓW PO WYPADKU

Po zdarzeniu na przejeździe w okolicy miejscowości Schodnia PLK wspólnie z przewoźnikami opracowały zmiany w komunikacji. Od 8 do 12 kwietnia pociągi Intercity kursujące na trasie Świnoujście – Przemyśl, Warszawa – Wrocław i do Jeleniej Góry kierowane będą zmienioną trasą przez Strzelce Opolskie, z pominięciem stacji Lubliniec i dodatkowym postojem na stacji Kochanowice. Na odcinku Kochanowice – Lubliniec uruchomiona jest zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje o organizacji ruchu wygłaszane są na stacjach i w pociągach, a także można je uzyskać dzwoniąc pod numer infolinii 19 757 lub na stronie www.intercity.pl

Za pociągi regionalne obowiązuje komunikacja autobusowa na odcinku Fosowskie – Opole Główne. Autobusy zastąpią 22 pociągi Przewozów Regionalnych w dobie. Podróżni na stacjach i w pociągach są na bieżąco informowani o organizacji ruchu.

Trwają prace nad przywróceniem ruchu na jednotorowym szlaku Chrząstowice – Ozimek. Służby techniczne PLK pracowały na miejscu całą noc. Uszkodzony pociąg został zabrany już z miejsca zdarzenia. Rozpoczynają się prace naprawcze. Wstępnie określono, że naprawy wymaga 450 podkładów, słup sieci trakcyjnej, potrzebna będzie również regulacja toru. Naprawa uszkodzonego torowiska planowana jest do środy (12 kwietnia). Prace będą trwały non stop.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wypadek Pendolino z Wrocławia do Warszawy. Wiele osób rannych - Gazeta Wrocławska

Komentarze 67

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dsjhajkdhl
XDDDDDD
M
Mp
Na filmie w ostatniej sekundzie spada dron. Ciekawe kto pozwolil tam latac...
e
ergo
Sam piszesz, że duże pojazdy nie zatrzymują się w miejscu. Żeby skrócić drogę hamowania oraz zmniejszyć ewentualne skutki uderzenia, powinny tym bardziej zwalniać zbliżając się do skrzyżowania.
W
Wow
Krajowe polaczenia z lotniskami, ktore nie cisna 200km/h tez nie maja. W sumie nawet glupie podstawowe polaczenia Amsterdam- Rotterdam tez nie ma krzyzowek z samochodami. Wiec mozna jak sie chce.
z
zibi
w Europie wymagane są wiadukty przy V> 160 km/h tam max V140 km/h. Jak chcesz zobaczyc ile przejazdów jest Warszawy Zachód do Wrocławia do obejrzyj sobie jadąc w kabinie pendolino i policz je.a szczególnie od Włoszczowej Północ do Wrocławia. jak będziesz to chciał oglądnąć w 3h to poinformuję żę maszynistę informuje o zbliżaniu się do przejazdu tzw wskaznik W11p pionowa pomarańczowa tarcza z jednym czarnym trójkątem to 200m od przejazdu a z dwoma to 400m od przejazdu po drodze maszynista mija urządzenie sygnalizacyjne które mówi mu Osp1 dwa pomarańczowe poziomo obok siebie przejazd przez przejazd V 20 km/h lub Osp2informujące że urządzenia sygnalizacyjne lub położone są półrogatki dwa
światła białe w pionie. A teraz przyjemnej jazdy w kabinie Cobriew ED250 pendolino Warszaw Zachodnia-Wrocław główny
a
abm
A już osądzacie wyroki. Rogatki i stop był więc nie mówcie, że idiota.
j
jaroooo
KDP nie może mieć skrzyżowań torów z innymi drogami. Takie przepisy są i u nas, i na zachodzie.
C
Cogito
Pozdro dla normalnych ludzi -tj. szanujących życie i zdrowie ludzi niezależnie czy jadą rowerem, samochodem osobowym, czy ciężarowym,
t
tęca ytbe
informatyk sprawzi ajaknie tojest grozny internetowy psestępca i muj kanaŁ po dobroći oddaj mi lep i fejzbuka i tŁitera te reste***
t
tęca ytbe - szepty
Kontroluje mi internet i faluje mi klawiatura i śię zawiesa mi klawiatura a paluchy maca ftym Grzybek i zawiesa on mi internet .
w
wow
Nie wiem jakiego typu pociagi sa w Czechach, ale te tzw ekspresowe w Europie nie maja krzyzowek z takimi przejazdami. Czesto korzystam z Thalys (Niemcy, Francja, Holnadia) i czegos takiego nie widzialem, sorry. Ahh no i oczywiscie krajowe pociagi w Holandii np polaczenie z lotniskami, tez nie spotykaja sie na trasie z zadnymi przejazdami. Bezpieczenstwo i dobre imie firmy, czego w Polsce brak i totalna olewka w tym temacie.
q
qwerty
Moze w 2099 Polska dojdze do etapu, w ktorym tory kolejowe nie krzyzuja sie z drogami dla samochodow, lub cos 10x wiekszego niz szlabany, bo i te nie sa w stanie powstrzymac niektorych. Ile jeszcze wypadkow trzeba zeby cos zmienic w tym systemie, ktory nie dziala.
k
kunegunda
Przypuszczam, że ta ciężarówka wioząca ciężarówkę musiała się chyba zepsuć akurat na przejeździe. Zamach terrorystyczny chyba należy wykluczyć. Terroryści nasz kraj omijają póki co.
P
Pejotpe
wielu z tych, którzy jeżdżą po Polsce myślą, że nadal powożą swoim BMW, a nie kilkudziesięciotonowym składem...
d
dr Kaftan
Podbnie jak auto, TIR , autobus, Tramwaj - NIE Może Zatrzymać się w miejscu przed rowerzystą , pieszym, który NAGLE , z boku wjedzie na przejście..
Tylko Pieszy może zatrzymać sięw miejscu Nawet na Lodzie. Rowerzysta powinien zwolnić, tak by był widoczny dla auta, by miało ono szanse wyhamować.
Wróć na i.pl Portal i.pl