Wstrząsające wrażenia z jazdy drogą S5. Jest też znak ograniczający szybkość do 80 km/h

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Lucyna Talaśka - Klich
- Podczas jazdy nowo oddanym do użytku odcinku trasy S5 między Aleksandrowem a Tryszczynem wyraźnie wyczuwa się drgania. Szczególnie na pasie przed wjazdem na most nad Brdą. Coś jest nie tak!

Do redakcji trafiło także kilka innych głosów kierowców o dziwnych draniach w jakie wpadają samochody na tym odcinku drogi i to przy prędkości zaledwie 80 km na godzinę, bo takie właśnie znaki ustawili drogowcy. Tymczasowo, do zakończenia prac wykończeniowych na drodze. Później będzie można mknąć nawet 120 km na godz.

Masz informacje? Redakcja Gazety Pomorskiej czeka na #SYGNAŁ

Wspomniany przez pana Adama odcinek drogi ekspresowej S5 ma prawie 15 km i stanowi północno-zachodni fragment obwodnicy Bydgoszczy. Na wysokości Aleksandrowa znajduje się węzeł Bydgoszcz Północ, zaś pod Tryszczynem węzeł Bydgoszcz Opławiec.
Drogę wykonano w technologii betonowej. Jest to pierwszy betonowy odcinek w województwie kujawsko-pomorskim.

S5 w Tryszczynie. Można jeździć, ale prace wciąż trwają [zdjęcia]

- Odczucia kierowców w przejeździe są różne na drogach z nawierzchnią bitumiczną i betonową - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy oddziałów gdańskiego i bydgoskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Odczucia z jazdy nawierzchnią betonową wynikają z jej sztywnej konstrukcji oraz nadanej na powierzchni makrotekstury. Oddany do ruchu odcinek charakteryzuje się zwiększonym współczynnikiem tarcia, co z jednej strony przyczynia się do większego bezpieczeństwa użytkowników, ale z drugiej jest odczuwalne w trakcie jazdy.

Zobacz także:

Rzecznik dodaje, że droga była poddawana kontroli laboratorium GDDKiA i jej parametry są w normie.

Adam Wełna zauważa również, że na nowej drodze ustawiono znaki ograniczające szybkość do 80 km na godz.

- Zastanawiam się kto na tak szerokiej drodze pojedzie z taką prędkością? Chyba celowo robi się takie rzeczy, aby policja mogła przystąpić do żniw. I przystąpiła, bo widuję radiowozy na tej trasie - zapewnia pan Adam.

- Naszym zadaniem jest nadzór nad użytkownikami dróg, a zatem także tej nowej - mówi kom. Robert Jakubas z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji. - Grupa „Speed” już pilnuje tam bezpieczeństwa. Kierowcy nie mogą się dziwić, że są dyscyplinowani za przekroczenie dozwolonej prędkości. Te znaki naprawdę nie zostały ustawione bez powodu.

Złodzieje zmieniają taktykę. Częściej kradną luksusowe auta.

Wideo

Materiał oryginalny: Wstrząsające wrażenia z jazdy drogą S5. Jest też znak ograniczający szybkość do 80 km/h - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 34

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
były policjant

Imo, do jazdy po drogach betonowych trzeba się trochę przyzwyczaić - choćby po dylatacjach. Ale dzięki temu droga ma być w bardzo dobrym stanie nawet i 40 lat. Warto.

G
Gość

Przecież to jest artykuł z przed paru tygodni wklejony ponownie.

G
Gość
16 stycznia, 9:10, dożynek:

Spokojnie, przecież dopiero co ją udostępnili, nie bez powodu ograniczono ruch do 80km/h. Jeśli wyjdą jakieś niedoskonałości, będą poprawki, dziś "na oko" ekspresówek się nie robi. Dla mnie droga jest okej, w wiele lepsza przyczepność no i bezpieczniej się czuje na jasnym betonie.

16 stycznia, 9:20, Seba1978:

Na betonowej ciężko jest dokonac poprawek....jako zawodowy kierowca niestety potwierdzam ta betonowka jest źle wykonana tak jak ktoś tu pisał identycznie jest na odcinku obwodnicy łodzi.smiesza mnie niedzielni kierowcy którzy piszą że jest ok i nie na się co czepiać. Widać że nie jedziecie i nie macie pojęcia jak są wykonane betonowki w Niemczech

16 stycznia, 10:24, Omen:

Panie zawowody kierowco... drogi w Polsce i Niemczech wykonane są w innej technologii, tak nawet te betonowe! Domyślam się, że i tak wie Pan lepiej dlatego tylko informuję, a nie przekonuję. Co do samej nawierzchni, różni się ona od asfaltowej, parametry tarcia, toczenia, ścieralności itd. są zupełnie inne, ale Pan zawodowy kierowca przecież jechał Niemiecką leciwą, wyjeżdżoną autostradą i wie lepiej. Może warto sprawdzić zawieszenie i koła (opony felgi) w aucie? To, że na stacji diagnostycznej otrzymujemy informację, że amortyzatory mają 70% tłumienia wcale nie oznacza, że są ok... ale chwila... to przecież droga jest zła.

16 stycznia, 21:03, Seba1978:

Właśnie wczoraj miałem przegląd auta...fabryczny bo moje mondeo ma dwa lata więc drgania nie były spowodowane stanem zawieszenia.. ale mała poprawka dziś znowu jechałem ta obwodnica, ale nie hak za pierwszym razem koło 80tki gdzie po prostu oglądałem ta drogę, a jechałem koło 140 i faktycznie drgania były na szczęście dużo mniejsze. Ps do tych co skrytykują moja prędkość... Ok zrozumiem i przyjmę krytyke aczkolwiek przyznam że i tak będę jeździł 140.

@Omen, za przeproszeniem g... wiesz o technologii, tak samo jak ci, którzy tą drogę w tej technologii kładli po raz pierwszy w życiu i uczyli się za publiczne pieniądze jak to robić. Szkoda, że naszym kosztem. Jeżdżę tą drogą dwa razy dziennie i takich wibracji nie ma nigdzie. Można to porównać, choć w mniejszym stopniu do komunistycznej betonówki w kierunku Solca. Tyle, że tam były wyraźne dylatacje i ograniczenie prędkości. Cóż ograniczenie na s-ce już mamy, a dylatacje pewnie niedługo same się zrobią.

G
Gość

Drgania muszą być, bo Podobno tak mieli wPiSane w kontrakcie POdobno makaroniarze.

S
Seba1978
16 stycznia, 9:10, dożynek:

Spokojnie, przecież dopiero co ją udostępnili, nie bez powodu ograniczono ruch do 80km/h. Jeśli wyjdą jakieś niedoskonałości, będą poprawki, dziś "na oko" ekspresówek się nie robi. Dla mnie droga jest okej, w wiele lepsza przyczepność no i bezpieczniej się czuje na jasnym betonie.

16 stycznia, 9:20, Seba1978:

Na betonowej ciężko jest dokonac poprawek....jako zawodowy kierowca niestety potwierdzam ta betonowka jest źle wykonana tak jak ktoś tu pisał identycznie jest na odcinku obwodnicy łodzi.smiesza mnie niedzielni kierowcy którzy piszą że jest ok i nie na się co czepiać. Widać że nie jedziecie i nie macie pojęcia jak są wykonane betonowki w Niemczech

16 stycznia, 10:24, Omen:

Panie zawowody kierowco... drogi w Polsce i Niemczech wykonane są w innej technologii, tak nawet te betonowe! Domyślam się, że i tak wie Pan lepiej dlatego tylko informuję, a nie przekonuję. Co do samej nawierzchni, różni się ona od asfaltowej, parametry tarcia, toczenia, ścieralności itd. są zupełnie inne, ale Pan zawodowy kierowca przecież jechał Niemiecką leciwą, wyjeżdżoną autostradą i wie lepiej. Może warto sprawdzić zawieszenie i koła (opony felgi) w aucie? To, że na stacji diagnostycznej otrzymujemy informację, że amortyzatory mają 70% tłumienia wcale nie oznacza, że są ok... ale chwila... to przecież droga jest zła.

Właśnie wczoraj miałem przegląd auta...fabryczny bo moje mondeo ma dwa lata więc drgania nie były spowodowane stanem zawieszenia.. ale mała poprawka dziś znowu jechałem ta obwodnica, ale nie hak za pierwszym razem koło 80tki gdzie po prostu oglądałem ta drogę, a jechałem koło 140 i faktycznie drgania były na szczęście dużo mniejsze. Ps do tych co skrytykują moja prędkość... Ok zrozumiem i przyjmę krytyke aczkolwiek przyznam że i tak będę jeździł 140.

k
krak

Niezależna od GDDKiA organizacja powinna sprawdzić czy ta droga jest nierówna i po potwierdzeniu zarzutów odpowiedzialni za odebranie drogi w takim stanie powinni stracić pracę.

k
kierowca
15 stycznia, 23:37, Kierowca:

To samo jest na odcinku za Lisim Ogonem do Białych Błót Auto wpada w wibracje DROGA jest zwyczajnie NIERÓWNA!! A tu kit wciskają że to taka faktura Betonową eska w Wielkopolsce jedzie się bez takich atrakcji!!

16 stycznia, 0:17, Stefan:

W Wielkopolsce nie ma betonowej eski. Nawierzchnia jest równa. Beton nie wybacza kiepskich gum albo ich kiepskiego wyważenia, bo jest dużo sztywniejszy od asfaltu.

ok, ok, no to "gdzieś tam w okolicach" jechałem przez te rejony - może to była jakaś droga A .... ale betonowa na 100% NIE trzęsło ...

B
Brawo
15 stycznia, 7:26, Obywatel:

Grupa Speed - pogromcy piratów czytaj grupa wyłudzająca mandaty , królowie jednokierunkowych dwujezdniowych dróg z ograniczeniami 50-70 km/h , szczytem bezczelności polowanie przed stryszkiem ns skręcających na Poznań pasem awaryjnym, żeby nie stać 20 min w korku

15 stycznia, 10:17, Mazur Warmiński:

Ty naprawdę się taki głupi urodziłeś,czy przeżyłes jakąś traume w dzieciństwie?

15 stycznia, 20:27, Seba1978:

Jeśli ten komentujący jest głupi to Ty jesteś arcyglupi...zreszta wystarczy spojrzeć na Twój login...

BRAWO,jednak czy ten"fachman"od siedmiu bolesci zrozumie?

K
Ktos z zachodu
16 stycznia, 9:10, dożynek:

Spokojnie, przecież dopiero co ją udostępnili, nie bez powodu ograniczono ruch do 80km/h. Jeśli wyjdą jakieś niedoskonałości, będą poprawki, dziś "na oko" ekspresówek się nie robi. Dla mnie droga jest okej, w wiele lepsza przyczepność no i bezpieczniej się czuje na jasnym betonie.

16 stycznia, 9:20, Seba1978:

Na betonowej ciężko jest dokonac poprawek....jako zawodowy kierowca niestety potwierdzam ta betonowka jest źle wykonana tak jak ktoś tu pisał identycznie jest na odcinku obwodnicy łodzi.smiesza mnie niedzielni kierowcy którzy piszą że jest ok i nie na się co czepiać. Widać że nie jedziecie i nie macie pojęcia jak są wykonane betonowki w Niemczech

16 stycznia, 10:24, Omen:

Panie zawowody kierowco... drogi w Polsce i Niemczech wykonane są w innej technologii, tak nawet te betonowe! Domyślam się, że i tak wie Pan lepiej dlatego tylko informuję, a nie przekonuję. Co do samej nawierzchni, różni się ona od asfaltowej, parametry tarcia, toczenia, ścieralności itd. są zupełnie inne, ale Pan zawodowy kierowca przecież jechał Niemiecką leciwą, wyjeżdżoną autostradą i wie lepiej. Może warto sprawdzić zawieszenie i koła (opony felgi) w aucie? To, że na stacji diagnostycznej otrzymujemy informację, że amortyzatory mają 70% tłumienia wcale nie oznacza, że są ok... ale chwila... to przecież droga jest zła.

Kolego analfabeto"zawowody",NIE ma pan racji.Widocznie byl pan ostatnio w Niemczech za czasow DDRowskich.Na "betonowce" nie powinno odczuwac sie drgan.Zapraszam do Niemiec,pojezdzi pan troszeczke,moze wowczas pomysli i napisze komentarz a nie odwrotnie.

Pozdrawiam

O
Omen
16 stycznia, 9:10, dożynek:

Spokojnie, przecież dopiero co ją udostępnili, nie bez powodu ograniczono ruch do 80km/h. Jeśli wyjdą jakieś niedoskonałości, będą poprawki, dziś "na oko" ekspresówek się nie robi. Dla mnie droga jest okej, w wiele lepsza przyczepność no i bezpieczniej się czuje na jasnym betonie.

16 stycznia, 9:20, Seba1978:

Na betonowej ciężko jest dokonac poprawek....jako zawodowy kierowca niestety potwierdzam ta betonowka jest źle wykonana tak jak ktoś tu pisał identycznie jest na odcinku obwodnicy łodzi.smiesza mnie niedzielni kierowcy którzy piszą że jest ok i nie na się co czepiać. Widać że nie jedziecie i nie macie pojęcia jak są wykonane betonowki w Niemczech

Panie zawowody kierowco... drogi w Polsce i Niemczech wykonane są w innej technologii, tak nawet te betonowe! Domyślam się, że i tak wie Pan lepiej dlatego tylko informuję, a nie przekonuję. Co do samej nawierzchni, różni się ona od asfaltowej, parametry tarcia, toczenia, ścieralności itd. są zupełnie inne, ale Pan zawodowy kierowca przecież jechał Niemiecką leciwą, wyjeżdżoną autostradą i wie lepiej. Może warto sprawdzić zawieszenie i koła (opony felgi) w aucie? To, że na stacji diagnostycznej otrzymujemy informację, że amortyzatory mają 70% tłumienia wcale nie oznacza, że są ok... ale chwila... to przecież droga jest zła.

S
Seba1978
16 stycznia, 9:10, dożynek:

Spokojnie, przecież dopiero co ją udostępnili, nie bez powodu ograniczono ruch do 80km/h. Jeśli wyjdą jakieś niedoskonałości, będą poprawki, dziś "na oko" ekspresówek się nie robi. Dla mnie droga jest okej, w wiele lepsza przyczepność no i bezpieczniej się czuje na jasnym betonie.

Na betonowej ciężko jest dokonac poprawek....jako zawodowy kierowca niestety potwierdzam ta betonowka jest źle wykonana tak jak ktoś tu pisał identycznie jest na odcinku obwodnicy łodzi.smiesza mnie niedzielni kierowcy którzy piszą że jest ok i nie na się co czepiać. Widać że nie jedziecie i nie macie pojęcia jak są wykonane betonowki w Niemczech

G
Gość

Na betonowej autostradzie za Łódzią tak samo jest po prostu betonowe tak mają. Polak jak zwykle narzeka taka natura.

d
dożynek

Spokojnie, przecież dopiero co ją udostępnili, nie bez powodu ograniczono ruch do 80km/h. Jeśli wyjdą jakieś niedoskonałości, będą poprawki, dziś "na oko" ekspresówek się nie robi. Dla mnie droga jest okej, w wiele lepsza przyczepność no i bezpieczniej się czuje na jasnym betonie.

S
Stefan
15 stycznia, 23:37, Kierowca:

To samo jest na odcinku za Lisim Ogonem do Białych Błót Auto wpada w wibracje DROGA jest zwyczajnie NIERÓWNA!! A tu kit wciskają że to taka faktura Betonową eska w Wielkopolsce jedzie się bez takich atrakcji!!

W Wielkopolsce nie ma betonowej eski. Nawierzchnia jest równa. Beton nie wybacza kiepskich gum albo ich kiepskiego wyważenia, bo jest dużo sztywniejszy od asfaltu.

K
Kierowca

To samo jest na odcinku za Lisim Ogonem do Białych Błót Auto wpada w wibracje DROGA jest zwyczajnie NIERÓWNA!! A tu kit wciskają że to taka faktura Betonową eska w Wielkopolsce jedzie się bez takich atrakcji!!

Dodaj ogłoszenie