Wstępne wyniki sekcji zwłok Bartosza S., który zmarł po interwencji policji w Lubinie

Nadia Szagdaj
Nadia Szagdaj
W świetle prawa sekcję zwłok, mającą na celu wyjaśnienie przyczyny zgonu zleca prokuratura i to do niej należą wyniki badań.
W świetle prawa sekcję zwłok, mającą na celu wyjaśnienie przyczyny zgonu zleca prokuratura i to do niej należą wyniki badań. kard z filmu dostępnego na youtube
Są już wstępne wyniki sekcji zwłok Bartosza S., który zmarł po interwencji policji w Lubinie. Rodzina i pełnomocnicy wciąż ich jednak nie widzieli. Dr Wojciech Kasprzyk, adwokat rodziny, mówi jednak, że doszło do złamania krtani, podczas gdy Prokuratura Okręgowa w Legnicy poinformowała niedawno, że sekcja zwłok nie wykazała znamion nacisku na krtań zmarłego.

Policja twierdzi, że gdy pogotowie zabierało Bartosza S., ten wciąż żył. - Oddychał i miał tętno - mówił podczas konferencji prasowej Wojciech Jabłoński, oficer prasowy policji dolnośląskiej.

Prokuratura, która zleciła sekcję zwłok, przeprowadzoną dzisiaj (10 sierpnia), zasłaniając się dobrem śledztwa nie ujawniła jej wyników. Nie zobaczyli ich także rodzice zmarłego, ani jej pełnomocnicy. Podczas konferencji prasowej prokuratura okręgowa w Legnicy poinformowała, że sekcja nie wykazała, iż zatrzymany był duszony.

- Sekcja nie wykazała obrażeń spowodowanych duszeniem - mówi prokurator zastępca prokuratora okręgowego w Legnicy, Arkadiusz Kulik. - Do ustalenia przyczyny zgonu potrzebujemy jeszcze wnikliwych badań toksykologicznych i histopatologicznych. Dlatego podczas sekcji lekarze pobrali z ciała zmarłego wycinki, które zostaną przebadane.

Na pytanie ile będziemy musieli poczekać na wyniki dodatkowych badań zleconych przez prokuratorów z Lubina, Arkadiusz Kulik informuje. - W takich przypadkach jak ten, zlecamy badania ośrodkom, które reprezentują nie tylko najwyższy standard procedur, ale wykonują owe badania w możliwie jak najkrótszym czasie.

Dr Wojciech Kasprzyk twierdzi jednak, że podczas zatrzymania doszło do złamania krtani. - Dr Kasprzyk wie o tym ze źródeł, których nie możemy na razie ujawnić - mówi drugi adwokat rodziny, Renata Kolerska.

- Moje źródła się boją, dlatego ich nie ujawniam - potwierdza dr Kasprzyk. - Od osób związanych ze szpitalem wiem, że doszło do złamania krtani u Bartosza. Gdyby został zaintubowany, wciąż by żył.

Pełnomocnicy rodziny wnoszą o ponowną sekcję oraz zmianę prokuratury. - Chcemy aby sekcję zwłok przeprowadził instytut w Poznaniu - informuje dr Kasprzyk. - Prokuratura potwierdziła, że sprawa zostanie przeniesiona. Do tej pory jednak nie powiedziano mi gdzie wyląduje sprawa. Prokuratura twierdzi, że przekaże mi tę informację w ostatniej chwili.

Do zatrzymania Bartosza S. doszło 6 sierpnia w godzinach porannych. Wówczas internet obiegło nagranie, na którym widać interwencję policji, po której mężczyzna zmarł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wstępne wyniki sekcji zwłok Bartosza S., który zmarł po interwencji policji w Lubinie - Gazeta Wrocławska

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

V
Veri Tas
Wiecie co jest straszne? To, że lepiej aby w razìe czego, bliską wam osobę zabili bandyci. Choćby na waszych oczach. Wtedy wasz ból może być lagodzony myslą o karze którą otrzymają mordercy. Jeśli jednak zabójstwa bo tak to można nazwać dokonają chcący czy niechcący policjanci wtedy wasz ból będzie wiele razy większy. Bo od lat chyba tylko policjant który zabił w 98 roku Przemka Czaję poszedl siedzieć. Wizerunek formacji ważniejszy od prawa i co raz więcej psycholi idzie tam z tego korzystać. Bezkarność.... Nie jeden się zachlysnal i tu jest różnica. Bandyci myślą że są bezkarni A policjanci naprawdę są.
G
Gość
Policja nie ma prawa mordować ludzi. Wbijcie to sobie w te przeżarte wódą łby!
G
Gość
10 sierpnia, 19:15, Asia:

Zwykły patol taki sam jak Stachowiak z Wrocławia . Najpierw starzy hodują taką kanalie która im póżniej życie zatruwa i proszę policję o pomoc a później płaczą przed kamerą że to taki porządny chłopak był . Dzień Dobry wszystkim mówił ... Jasne . Zwykła patola , żadna strata dla społeczeństwa

Nieważne. Policja nie ma prawa mordować ludzi.

G
Gość
10 sierpnia, 13:44, Cynik:

Sama mu się krtań złamała, policjanci są niewinni. Jak stróże prawa mogą być przestępcami? Dodatkowo sam się położył że 4 policjantów nie mogło go podnieść a społeczeństwo błędnie ocenia że go dusili.

10 sierpnia, 15:58, Sprawiedliwy:

Dokładnie tak, zgadzam się z tą opinią, nie róbmy z policji mordercow bo będą bali się interweniować, BRAVO policja jednego chwasta mniej

11 sierpnia, 9:05, Cynik:

Przeczytałeś podpis????

Nie wymagają wysiłku ponad stan

A
AlfaTango
Czterech policjantów- zwyrodnialców ZAMORDOWAŁO faceta (nie ważne jakiego!!) i nie zostali aresztowani. Każdy z tzw. normalnych obywateli zostałby aresztowany z uwagi na wysokość grożącego wyroku i obawę mataczenia.

Ręka rękę myje - mataczenie na całego!!
C
Cynik
10 sierpnia, 13:44, Cynik:

Sama mu się krtań złamała, policjanci są niewinni. Jak stróże prawa mogą być przestępcami? Dodatkowo sam się położył że 4 policjantów nie mogło go podnieść a społeczeństwo błędnie ocenia że go dusili.

10 sierpnia, 15:58, Sprawiedliwy:

Dokładnie tak, zgadzam się z tą opinią, nie róbmy z policji mordercow bo będą bali się interweniować, BRAVO policja jednego chwasta mniej

Przeczytałeś podpis????

G
Gość
11 sierpnia, 6:49, popcorn:

Czemu takie zadymy są zawsze z powodu jakiegoś ćpuna, narkomana czy inna patologię? Czemu z rąk policji nie ginie Kowalski czy Nowak, który zap..la cały dzień by wyżywić rodzine, czemu nie ginie Wiśniewska z trójką dzieci, która wypruwa flaki by latorośl mogła się cieszyć życiem? Czemu zawsze awantura jest o margines się pytam???

Tacy też giną, są pałowani. Ale ciężko o wszystkim powiedzieć i napisać a niektóre sprawy nie wychodzą na światło dzienne

p
popcorn
Czemu takie zadymy są zawsze z powodu jakiegoś ćpuna, narkomana czy inna patologię? Czemu z rąk policji nie ginie Kowalski czy Nowak, który zap..la cały dzień by wyżywić rodzine, czemu nie ginie Wiśniewska z trójką dzieci, która wypruwa flaki by latorośl mogła się cieszyć życiem? Czemu zawsze awantura jest o margines się pytam???
C
Czlowi3k
10 sierpnia, 19:15, Asia:

Zwykły patol taki sam jak Stachowiak z Wrocławia . Najpierw starzy hodują taką kanalie która im póżniej życie zatruwa i proszę policję o pomoc a później płaczą przed kamerą że to taki porządny chłopak był . Dzień Dobry wszystkim mówił ... Jasne . Zwykła patola , żadna strata dla społeczeństwa

Patol ćpun alkoholik...ale to nieupowaznia policję do zabicia człowieka..bo kim oni są żeby go dusić tak że zmiażdżyli mu krtań...ciekawe jakie byłoby twoje zdanie jakby dotyczyło się kogoś z twoje rodziny...policja uważa się teraz poza prawem że im wszystko wolno

O
Obywatel Polski
Teraz wychodzi jak nasza milicja jest szkolona...szkoda chlopaka mimo że był podwplywem jakiś substancji...które zapewne przyczyniły się do zmiażdżenia krtani...milicja uważa się za świętych nawet jak przekroczą swoje prawa to i tak winna będzie po stronie pokrzywdzonego a nie milicjanta...(specjalnie używam słowa milicja bo to samo się dzieje jak było za komuny)
Wróć na i.pl Portal i.pl