Wódka Żytnia reklamowała się zdjęciem z tragicznej demonstracji w Lubinie. Z podpisem "Kac Vegas"

Malwina Gadawa
screen z facebook.com/ZytniaExtra
"KacVegas? Scenariusz pisany przez Żytnią" - to napis na zdjęciu umieszczonym na facebookowym profilu wódki Żytniej Ekstra. Pod zdjęciem zdanie: "Gdy wieczór kawalerski wymknie się spod kontroli. Wina Żytniej?". Zdjęcie miało przedstawiać bohaterów dobrej zabawy. Problem w tym, że autor tej reklamy wykorzystał fotografię nie pijanych mężczyzn, tylko śmiertelnie postrzelonego mężczyzny, podczas demonstracji w 1982 roku w Lubinie. Producenci wódki już przeprosili, tłumacząc, że publikacja zdjęcia była efektem ich "nieświadomości".

Autorzy reklamy Żytniej chcieli przedstawić dobrze bawiące się osoby. Opublikowali zdjęcie, jak grupa mężczyzn trzyma za ręce i nogi kolegę. Wybór zdjęcia okazał się bardzo niefortunny, ponieważ zdjęcie zostało zrobione 31 sierpnia 1982 roku w Lubinie, podczas demonstracji zorganizowanej przez "Solidarność" w rocznicę podpisania porozumień sierpniowych. Od milicyjnych kul zginęli wtedy Mieczysław Poźniak, Andrzej Trajkowski i Michał Adamowicz. Na zdjęciu, które wykorzystała Żytnia Ekstra koledzy niosą śmiertelnie rannego Michała Adamowicza.

Po krytyce internautów, fotografia bardzo szybko zniknęła z profilu Żytniej, pojawiły się też przeprosiny. Oto ich treść: "W imieniu zespołu Extra Żytniej najmocniej przepraszamy wszystkich, których uraziliśmy naszą publikacją. Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości. Popełniliśmy błąd i teraz za niego przepraszamy.
Dopełnimy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła. - Zespół Extra Żytniej."

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wódka Żytnia reklamowała się zdjęciem z tragicznej demonstracji w Lubinie. Z podpisem "Kac Vegas" - Gazeta Wrocławska

Komentarze 48

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
po kłamstwach propagandowych wisły kraków to jest kolejny krok
Z
Znick
to prawda, wyjątkowe łajdactwo, zdjęcie jest ikoną działań ZOMO i reżimu Jaruzelskiego przeciw Solidarności i raczej nie da się go nie znać jeśli jest się grafikiem. "przepraszamy wszystkich, których uraziliśmy naszą publikacją" - czy to znaczy że oni sugerują że byli jacyś ktorzy nie zostali urażeni? ohyda.
n
neron13
Ale życie nie tylko śmieszne jest. Ale za to hipokryzja zawsze mnie wku...rza do pasji. Więc wszystkich z nagła święto...hutliwych pozdrawiam, jako polskim odpowiedniku "strażników rewolucji"
t
tt
To nie głupota a kur..syński cynizm. Bydlak, który to zrobił nie mógł nie wiedzieć co to za zdjęcie - prawa autorskie.

"przeprosiny" jedynie potwierdzają niewiarygodne zbydlęcenie tych "markieterów".
Nikt przyzwoity nie kupi już żytniej.
Z
Zdzisław
Jak można coś takiego opublikować... z drugiej strony to przeprosili, a nie wszystkich w sieci stać na przeprosiny..
j
ju
Szef zapewne taki sam jak grafik.
P
Ppp
...
z
ziomek
Przecież jest jeszcze coś takiego jak znajomości. Zobacz ile lat mają doradcy marszałka. W czym może doradzać 23 latek ?
g
gość
Spoko - smartfon albo facebook wskaże godzinę. 2+2 już liczą na kalkulatorze.
W
Wacek
Bardziej poniżające dla ofiar tamtych czasów były pogrzeby oprawcó z państwpowymi i wojskowymi honorami oraz brak konsekwencji dla nich
B
Brawo !
Autor, autor, autor.......:(
J
Ja
Sądząc po komentarzach to raczej siebie i cały swój marketingowy szajs.
z
zxc
j.w.
Reformujcie tak dalej system edukacji a niedługo młodzież nie będzie wiedziała ile godzin ma doba.
t
truel
Kompletna porażka. Niedouczony autor "na zbity pysk".
r
ręce i nogi opadają
jeśli producent uważa, że "dobra" zabawa z użyciem jego produktu ma kończyć się utratą świadomości czy poniewieraniem czyjejś godności....
Wróć na i.pl Portal i.pl