Włoszczowska firma ZPUE wzięła w leasing luksusowy jacht za 37 milionów złotych! Jest sensacja na całą Polskę [ZDJĘCIA]

Marek Piórecki
Marek Piórecki
Według informacji brytyjskiego producenta, jacht Princess 30M028 to jedna z najbardziej luksusowych jednostek w ofercie stoczni.
Według informacji brytyjskiego producenta, jacht Princess 30M028 to jedna z najbardziej luksusowych jednostek w ofercie stoczni. Materiały prasowe
Włoszczowska spółka giełdowa ZPUE, zajmująca się produkcją urządzeń dla energetyki, zawarła umowę leasingu dotyczącą jachtu o wartości 37 milionów złotych. Wiadomość o tym wzbudziła w całej Polsce i nie tylko wielką sensację. Zapraszamy do oglądania zdjęć jachtu - z zewnątrz i z wewnątrz.

W piątek po południu zarząd ZPUE poinformował o podpisaniu umowy leasingowej z firmą mLeasing na jacht Princess 30M028 o wartości 37 milionów złotych. Według informacji brytyjskiego producenta, to jedna z najbardziej luksusowych jednostek w ofercie stoczni. Jacht ma 30,45 metrów długości i 7,05 metra szerokości. Umowa zawarta została na 69 miesięcy, a jej zabezpieczenie stanowią weksel własny in blanco oraz 7 milionów złotych kaucji.

Jak podaje portal bankier.pl, prezes firmy Bogusław Wypychewicz posiada 55,44 procent udziałów w ZPUE, które dają mu 65,36 procent głosów na walnym zgromadzeniu. W akcjonariacie spółki są też między innymi fundusze: MetLife OFE (17,71 procent udziałów), Aviva Investors Poland TFI (9,79 procent udziałów) oraz PKO BP Bankowy OFE (7,10 procent udziałów). W 2019 roku ZPUE odnotowała 47 milionów złotych zysku netto przy 687 milionach złotych przychodów. Zgodnie z rekomendacją zarządu, cały zysk trafił na kapitał zapasowy. Uzasadniono to "zaistniałą sytuacją spowodowaną pandemią SARS CoV-2 oraz związaną z nią niepewnością w zakresie realizacji inwestycji przez krajową zawodową energetykę w sektorze dystrybucji energii elektrycznej oraz inwestycji w branży budowlanej, będących głównymi odbiorcami wyrobów spółki". Pierwszy kwartał 2020 roku spółka zakończyła natomiast sprzedażą na poziomie 168,9 miliona złotych, co dało skok rok do roku aż o 23 procent.

Wzięcie jachtu w leasing wywołało spore emocje wśród akcjonariuszy ZPUE.

- "Jako świeży inwestor z kilkoma procentami portfelu akcji ulokowanego w ZPUE jestem oburzony takim posunięciem ze strony Prezesa. Świetny kwartał, pomimo średniego portfela zamówień, a o dywidendzie nic nie słychać. Tłumaczenie się niepewnością na rynku w związku z pandemią koronawirusa przy jednoczesnym zakupie (w leasing) jachtu jest żartem z akcjonariuszy i pracowników" – napisał na forum Bankier.pl użytkownik o nicku Świeży.

- Jeśli jest to tylko kaprys to nie widzę tu perspektywy do wzrostu. Jeśli spółka ma jednak plan jak zarobkowo wykorzystać jacht, to może być to ciekawe – na forum Bankier.pl dodał Inwestor.

W poniedziałek zarząd ZPUE wydał raport, w którym tłumaczy zasadność leasingu jachtu między innymi „wzmocnieniem rozpoznawalności marki” w krajach basenu Morza Śródziemnego czy „wywarciem na kontrahentach zagranicznych wrażenia pewności i stabilności”. Przytaczamy jego obszerne fragmenty.

"(...) Biorąc pod uwagę udział Spółki na wybranych rynkach europejskich zauważono, że potencjał ZPUE nie jest w pełni wykorzystany w krajach basenu Morza Śródziemnego, w tym głównie w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Turcji, Grecji i Chorwacji. Z tego powodu, Zarząd Spółki zdecydował o podjęciu starań przejawiających się wzmocnieniem rozpoznawalności marki, wywarciu na kontrahentach zagranicznych wrażenia pewności i stabilności relacji z partnerem, któremu bliskie są nawyki zaczerpnięte z kultury śródziemnomorskiej. Ponadto, jak pokazują obserwacje, wymieniony obszar geograficzny jest także doskonałym miejscem do nawiązywania współpracy z przedstawicielami biznesu wschodnioeuropejskiego.

Wieloletnie doświadczenia ZPUE w zakresie działań marketingowych w krajach Europy Zachodniej, gdzie sześcioletni budżet kampanii reklamowych, zakładający uzyskanie wyżej opisanego celu wiązałby się z wielomilionowymi nakładami finansowymi, wskazują, że efektywność takich wydatków może znacznie przewyższać wartość kosztów wynajęcia mobilnego biura, hotelu, i nośnika reklamowego w jednym. Jak wynika z dotychczasowych doświadczeń ZPUE, zadowalające efekty przynosi strategia organizacji spotkań z zagranicznymi kontrahentami w miejscach nietypowych i zapadających w pamięć, które sprzyjają budowaniu zaufania, wizerunku Spółki oraz atmosfery do prowadzenia negocjacji, a odważne i oryginalne podejście wielokrotnie pomagało zbudować trwałe więzi biznesowe (...)

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, Zarząd Spółki zdecydował o wyleasingowaniu jachtu, który nie tylko udało się okazyjnie kupić, ale i specjalnie dostosować do pełnienia zarówno funkcji mobilnego biura, z dostępem do najnowocześniejszych narzędzi biurowo informatycznych, jak i miejsca zakwaterowania pracowników firmy wyjeżdżających na spotkania handlowe, negocjacje umów, targi, konferencje, szkolenia, czy stacjonarne eventy dla większych grup kontrahentów, powiązane z możliwością zwiedzania okolicy jachtem. Dbając o jak najefektywniejsze wykorzystanie jachtu, Spółka założyła także możliwość odpłatnego udostępniania go w okresach niehandlowych. W umowie zapewniono także możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy na wypadek osiągnięcia powyższych celów przed upływem sześcioletniego okresu leasingu. Ponadto, biorąc pod uwagę powyższe argumenty, jak i fakt, że szacowana wartość rynkowa jachtu, który Spółka będzie mogła sprzedać po okresie leasingu, bliska będzie 60% jego wartości początkowej, Zarząd Spółki uważa, że opisana strategia ekspansji na rynkach Europy Zachodniej i Wschodniej jest najbardziej efektywnym i dobrze rokującym rozwiązaniem."

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Włoszczowska firma ZPUE wzięła w leasing luksusowy jacht za 37 milionów złotych! Jest sensacja na całą Polskę [ZDJĘCIA] - Echo Dnia Świętokrzyskie

Wróć na i.pl Portal i.pl