Władysław Frasyniuk o sprawie ks. Gulbinowicza: "Dokumentu z Watykanu nie można traktować poważnie!"

Katarzyna Zimna
Katarzyna Zimna
Władysław Frasyniuk
Władysław Frasyniuk Karolina Misztal/archiwum Polska Press
Kilka dni temu do nuncjusza apostolskiego w Polsce dotarł list podpisany przez kilkudziesięciu opozycjonistów z czasów PRL, którzy stają w obronie kard. Henryka Gulbinowicza. Wśród nich jest Władysław Frasyniuk, który w rozmowie z Interią podważył dokumenty, które dostarczyli kardynałowi wysłannicy z Watykanu. Przeczytajcie poniżej.

Władysław Frasyniuk w rozmowie z Interią odniósł się do współpracy ks. Henryka Gulbinowicza z SB oraz jego kontaktów seksualnych.

Jeśli spojrzeć na komunikat Nuncjatury Apostolskiej, w oczy rzuca się, że jest niepodpisany. To pierwszy taki dokument urzędników Kościoła bez podpisu. Jest tylko pieczęć. Pośpiech, bałagan? A może nie powinniśmy tego traktować jako coś poważnego? - powiedział Frasyniuk. - W sprawie kard. Henryka Gulbinowicza nie ma żadnego poważnego dokumentu, który byłby podstawą do jego ukarania.

Przypomnijmy, Władysław Frasyniuk jest jednym z sygnatariuszy listu, który dotarł do nuncjusza apostolskiego w Polsce. Podpisało się pod nim jeszcze 50 innych osób m.in. Bogdan Zdrojewski, Rafał Dutkiewicz i siostra premiera Anna Morawiecka.

„Na Księdza Kardynała nałożone zostały surowe, bezprecedensowe kary. Sformułowano też niezwykle ciężkie oskarżenia o czyny niegodne i o współpracę z byłą Służbą Bezpieczeństwa. Stwierdzenie o współpracy z SB jest kłamliwym nonsensem"

– czytamy w liście.

Zakwestionowano w nim też zarzuty „o charakterze obyczajowym”: molestowanie i homoseksualizm. Stwierdzając, że nie ma jakichkolwiek konkretów „poza jednostkowym świadectwem o wątpliwej wiarygodności”. Chodzi o poetę Karola Chuma, którego relacja i zeznanie złożone we wrocławskiej kurii, spowodowało wszczęcie dochodzenia przez Watykan i surowe kary kościelne, nałożone na kardynała na kilka dni przed śmiercią.
Źródło: interia.pl

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Władysław Frasyniuk o sprawie ks. Gulbinowicza: "Dokumentu z Watykanu nie można traktować poważnie!" - Gazeta Wrocławska

Komentarze 48

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
29 listopada, 09:38, Gość:

Frasyniuk nie kompromituj się bo bronisz pedofila i poniżasz poszkodowanego

Jak Frasyniuk broni pedofila to równie dobrze można powiedzieć, że twoja matka była koorvą ale to nie najgorze bo gorsze jest że wychowała ciebie na idiotę, który nie rozumie o co idzie gra w tej wojnie

G
Gość
28 listopada, 9:41, Rozbawiona:

Watykan jest suwerennym państwem, w przeciwieństwie do żałosnej er pe nr 3, i nie musi się nikomu i z niczego tłumaczyć. A ten cwaniaczek doskonale wie, że przecież normalni i porządni ludzie trzymali się od tzw. solidarności z daleka. Dlatego dzieciofil wśród zapijaczonych nierobów, złodziejaszków i sprzedajnych meneli w tej antypolskiej organizacji nie powinien nikogo dziwić. A tak poza tym, to za bawienie się przyrodzeniem nieletniego, czy nawet jego anusem, a już za współpracę z legalnymi służbami legalnego państwa z uznaniem międzynarodowym, jaką była Polska Ludowa, nikt jeszcze nie stracił kardynalskiej, ani innej w tej firmie, posady.

Watykan to zło

G
Gość

Pseudo wyzwoleńcy Polski...gdzie jest 80 baniek oddanych do kurii? Komuniści, którzy skryli pod osłoną demokracji...Magdalenka i okrągły stół się kręci...Bolki, Kaczki, Tłuski...macie narodzie pozory demokracji i kapitalizmu...otworzycie oczy, jak wam zabraknie piwka i kiełbaski na grilla...

G
Gość

Frasyniuk nie kompromituj się bo bronisz pedofila i poniżasz poszkodowanego

G
Gość
28 listopada, 22:25, cat brand:

Zaszczuli kardynala, ktory kuz nie potrafil sie bronić. Ten artysta w ogole nie byl wiarygodny... Modne jest oskarzanie księzy o [obraźliwe] ale więcej [obraźliwe]stwa jest gdzie indziej...

A kardynał zaszczuł kiedyś młodego chłopaka.....,który też się nie mógł bronić...

G
Gość

Zgadzam się z Włodkiem.Żydzi z komunistami zaszczuli kardynała.

P
Pxxxska
28 listopada, 07:12, Gość:

To jest takie myślenie typu jak prawda jest niewygodna to się jej nie akceptuje niepotrzebnie się odzywa milczenie tu było.by złotem. Watykan to.ostatjoa instytucja która by sama na siebie doniosła jeśli nie było by to konieczne . Także skoro taka decyzja zapadła to z pewnością były poważne powody a Frasyniuk to prosty facet widać to było.wieke razu i robi krecia robotę watykanowi jakby ujawnili materiały to byłby dopiero szok

Zgadzam się.

w
wroclauer

Jan Józef Grzyb powinien w tej sprawie zachować milczenie.

N
Nadeje
28 listopada, 09:41, Rozbawiona:

Watykan jest suwerennym państwem, w przeciwieństwie do żałosnej er pe nr 3, i nie musi się nikomu i z niczego tłumaczyć. A ten cwaniaczek doskonale wie, że przecież normalni i porządni ludzie trzymali się od tzw. solidarności z daleka. Dlatego dzieciofil wśród zapijaczonych nierobów, złodziejaszków i sprzedajnych meneli w tej antypolskiej organizacji nie powinien nikogo dziwić. A tak poza tym, to za bawienie się przyrodzeniem nieletniego, czy nawet jego anusem, a już za współpracę z legalnymi służbami legalnego państwa z uznaniem międzynarodowym, jaką była Polska Ludowa, nikt jeszcze nie stracił kardynalskiej, ani innej w tej firmie, posady.

UB,SB z rana ??

G
Gość

Normalny Duce....

R
Rozbawiona

Watykan jest suwerennym państwem, w przeciwieństwie do żałosnej er pe nr 3, i nie musi się nikomu i z niczego tłumaczyć. A ten cwaniaczek doskonale wie, że przecież normalni i porządni ludzie trzymali się od tzw. solidarności z daleka. Dlatego dzieciofil wśród zapijaczonych nierobów, złodziejaszków i sprzedajnych meneli w tej antypolskiej organizacji nie powinien nikogo dziwić. A tak poza tym, to za bawienie się przyrodzeniem nieletniego, czy nawet jego anusem, a już za współpracę z legalnymi służbami legalnego państwa z uznaniem międzynarodowym, jaką była Polska Ludowa, nikt jeszcze nie stracił kardynalskiej, ani innej w tej firmie, posady.

N
N

Ciebie [obraźliwe] nikt nie słucha. Uważaj bo mój teściu soe szykuje na ciebie.

G
Gość
27 listopada, 22:39, dsf:

A kim jest frasyniuk, by oceniac ktory dokument z Watykanu mozna traktowac powaznie, a jaki nie? Jaki bedzie kolejny krok? Podwazanie encyklik Franciszka bo są niepodpisane i niezgodne z 'naukami' Wojtyly?

Szanowalem kiedys tego faceta, teraz mi przeszlo.

28 listopada, 1:11, Gość:

No patrz. Lewemu lewy podpadł. Widać nie rozumiesz TW akcji "podwójne sedno", tylko walisz przekazem z NVT, a wytyczne się zmieniły?

Hehe, jesteś niezłym mentalnym zjepem jak tak postrzegasz świat. Nie mierz ludzi swoją miarą,większość ludzi nie potrafi samodzielnie myśleć, czego jesteś przykładem, ale część umie krytycznie postrzegać świat, ale tacy jak ty tego nie rozumieją. Można podważać to co się w swojej banieczce informacyjnej przeczyrslo i zobaczylo, ale nie dotyczy to wyborców pis, nawet konfederaci są bardziej ogarnięci

G
Gość
27 listopada, 20:52, Gość:

Najzabawniejsze jest to, że ktoś kto wierzy w tzw. boga domaga się twardych dowodów. Żart jakiś.

27 listopada, 22:47, Gość:

Fakt komuchy nie wierzą w boga i inne fakry jak to że np żył Chrystus albo ze świat został stworzonyz niczego i ciągle się rozszerza tzn za krańcem wszechświata nie ma niczego.

Natomiat w pomówienia i kalumnie że Gulbinowicz zrobił coś niegodnego to wierzą bez próby zrozumienia w co wierzą.

Na tym zasadza się lewacka logika.

Kwestionować wszystko co dobre to może ludzie nie będą identyfikować lewactwa ze wszystkim co najgorsze

To w końcu przestałem rozumieć. Od kiedy w mediach komuch i lewak jest pojęciem tożsamym? W latach osiemdziesiątych, kiedy członków PZPR było 3 miliony a do kościoła chodziło i uprawiało tę religię prawie 90% społeczeństwa bynajmniej nie z powodu lęku o przyszłość. I teraz, w świadomości społecznej szmata pisząca o jakiejś sprawie nie docieka prawdy tylko epatuje się rewelacjami dziennikarzy. A tłuszcza szukająca ofiary nakręca się pomawiając innych o czyny, czy intencje niegodne. Nawet wtedy, kiedy Chrystus namawiał do rzucenia kamienia dawał szansę na zastanowienie się nad sobą. Używając tej logiki, mamy w naszym narodzie mesjaszów Europy same niewinne leluje, które nie używają kamieni, one zagryzają i wysysają krew aby zaspokoić swoją żądzę ukamienowania wszystkich, którzy chociaż o przecinek mają inne poglądy. I rzygać się chce, że kiedy ktoś zwraca uwagę na wątpliwości, do których ma prawo, jest od razu obrzucany błotem. A może po prostu jesteśmy społeczeństwem skur...synów i pede...rastów, które usilnie chce wmówić sobie, że to nie my, że to oni.

G
Gość

To jest takie myślenie typu jak prawda jest niewygodna to się jej nie akceptuje niepotrzebnie się odzywa milczenie tu było.by złotem. Watykan to.ostatjoa instytucja która by sama na siebie doniosła jeśli nie było by to konieczne . Także skoro taka decyzja zapadła to z pewnością były poważne powody a Frasyniuk to prosty facet widać to było.wieke razu i robi krecia robotę watykanowi jakby ujawnili materiały to byłby dopiero szok

Wróć na i.pl Portal i.pl