Wizz Air: koniec darmowego bagażu podręcznego. Od jesieni na pokładzie tylko duży za pieniądze

DN
Od jesieni tanie linie zmieniają zasady. Za darmo na pokład nie weźmiemy już nawet małego plecaczka. Chyba że... Jak zwykle w tanich liniach, diabeł tkwi w szczegółach.

Jak podał 5 lipca portal Flyy4free, o zmianach Wizz Air miał poinformować pracowników linii lotniczej we wtorek 4 lipca. Nowa polityka bagażowa ma dotyczyć transakcji dokonywanych od 19 lipca 2017 r., ale dotyczyć ma lotów od 29 października, czyli startu zimowego rozkładu lotów.

Jakie wymiary będą obowiązujące dla bagażu podręcznego w Wizz Air od 29 października? Nie wiadomo. Możliwe, jak podaje Fly4free, że „nowy" bagaż będzie miał wymiary większe niż obecny mały, a mniejsze niż duży.

Oznacza to jednak, że od jesieni 2017 r. będzie tylko jeden wymiar bagażu podręcznego. Zniknie podział na mały (bezpłatny) i duży (płatny) bagaż podręczny. Obecnie mały bagaż podręczny, jakie możemy wnieść na pokład, może mieć wymiary 42 na 32 na 25 cm. I to jest bagaż podręczny. Duży bagaż podręczny, już płatny, ma wymiary 56 na 45 na 25 cm.

Jak to będzie działać? Krótko mówiąc: jest duża szansa na to, że nasz plecak, walizka czy torba polecą w luku bagażowym, a nie z nami na pokładzie. Co w przypadku, gdy naszym bagażem podręcznym jest mała torebka? Też może trafić do luku.

- W przypadku lotów Airbusami A320 pierwsze 80 osób, które opłaci bagaż podręczny, będzie mogło zabrać go na pokład. Z kolei w przypadku modelu A321 gwarancję zabrania swojej walizki będzie miało pierwsze 90 osób. Pasażerowie, którzy nie zdecydują się na opłacenie bagażu podręcznego, nie mają takiej gwarancji i najpewniej ich bagaż podręczny trafi do luku - podaje Fly4Free. Czy to oznacza, że ci, którzy zapłacą, ale nie załapią się do puli, i tak będą mieć bagaż w luku? Na pewno oznacza, że do odprawy znów zaczną ustawiać się kolejki.

Portal podaje też, że zmiany, dotyczące bagażu podręcznego to dopiero początek zmian bagażowych tych tanich linii. Ma się zmniejszyć także dopuszczalna waga bagażu rejestrowanego (walizka - z 23 na 20 kg).

Przypomnijmy, że Wizz Air to największy przewoźnik na lotnisku w Pyrzowicach. W 2016 roku z ich lotów skorzystało 1,5 mln osób. Na razie latają u nas tylko A320. A321 mają się pojawić wiosną 2018 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Wizz Air: koniec darmowego bagażu podręcznego. Od jesieni na pokładzie tylko duży za pieniądze - Dziennik Zachodni

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

F
Flyer
Mój pierwszy lot, dlatego nie wpadło mi do głowy, by zaprzątać sobie głowę wielkością walizek, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Gdziekolwiek człowiek jechał, autokarem, czy pociągiem, nikt człowieka nie ogranicza tak, jak linie lotnicze. Rozumiem, że pasażerów jest dużo, że każdy bagaż swoje waży, ale... 5 kg dla bagażu podręcznego to gruba przesada. Każda średniego rozmiaru walizka waży plus minus 3 kg, zwłaszcza stelaż. Do tego ubranie, które zabieramy w porze jesienno zimowej, obuwie i szybko uzbiera się 2 kilo. Taka polityka nie jest przyjazna. Jadąc na wycieczkę z biura podróży nie mamy wpływu na przewoźnika, który czarterowany jest przez biuro.
B
B
Jak wyżej. Nowy wymiar bagażu jest w cenie biletu a nie płatny. Może lepiej sprawdzić zamiast pisać głupoty. Kolejki do odprawy się nie zwiększa bo niby dlaczego? Jedyny problem to najmniejszy wymiar tego bagaży mało która torba/walizka ma 23 cm szerokości...
m
myszka
To znaczy, że nawet za laptop trzeba będzie płacić (jako podręczny)?
r
re
Za muziny jest dopłata
g
gość
Wsiądź sobie do dużej linii rejsowej, to zobaczysz różnicę nawet w klasie ekonomicznej
B
Bob
Jebać łizer
Pieprzyć stiuardesy
a
ark
dopłaty dla otyłych czy opłaty za toaletę nie przeszły a miejsca stojące to chyba był fake news, można się ewentualnie zgodzić na dopłaty dla niedomytych.
p
przesada
Mieszkam obok Lublinka więc latam Ryanerem. Od 10 lat.
Jakoś nigdy nie czułam się jak bydło.
Y
Yvette
A niby od kiedy?! Za niemowlę opłata wynosi 25£ chyba, że najtańszy bilet na lot jest tańszy. Nawet jeśli wybierasz opcje biletu droższego z bagażem rejestrowanym w cenie za niemowlę płacisz tyle co za najtańszy bilet na dany lot.
O
Ona
Emiratess do Polski ? aa wez sie jebnij w łeb.
r
robo
Niestety, w międzyczasie tzw. tradycyjne linie się upodobniły do low-costów i teraz nawet już w Lufthansie bagaż rejestrowany nie jest wliczony w bilet przy najtańszej taryfie. W wielu "tradycyjnych" liniach kanapki są płatne w podstawowej klasie econo, a i overbooking staje się coraz bardziej popularny...
r
robo
Fakt, ludzie zapominają, że "low-cost" nie oznacza "tanie", tylko "niskokosztowe"... Ale co do lotnisk, to akurat bywa ich zaletą, bo LOT lata prawie wyłącznie do Wawy. Więc jak ktoś mieszka na Pomorzu, czy na Śląsku, to będzie wolał dojechać na ten Luton czy inne Charleroi, ale potem wylądować w Gdańsku czy Katowicach, zamiast tłuc się z Wawki przez pół Polski...
d
do was dziady
I tak powoli ceną zbliżą się do np. LOTu, a on nie startuje z lotnisk na zadupiach, więc....
a
aa
to lataj emirates
w
witold
Diabeł tkwi w szczegółach - a jak policzycie wszystkie opłaty taniej okaże się kupić bilet w jednej z tradycyjnej linii lotniczej. Dodatkowym plusem będzie punktualność
Wróć na i.pl Portal i.pl