Większa moc i odświeżona stylistyka, czyli nowa twarz Hondy Jazz Crosstar e:HEV

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
Nowa wersja Hondy Jazz wejdzie niebawem na nasz rynek.
Nowa wersja Hondy Jazz wejdzie niebawem na nasz rynek. FOT: Materiały prasowe
Honda Jazz Crosstar e:HEV to nowa odsłona znanego już modelu. Unowocześniona i lepsza. Czy przypadnie klientom do gustu?

Stary, a jednak jakby całkiem nowy. Mowa o Hondzie Jazz Crosstar e:HEV, w którym zmiany obejmują odświeżenie stylistyki nadwozia, nowe wzory felg aluminiowych i modernizacje wnętrza.

Zmodyfikowany układ napędowy oferuje lepsze właściwości jezdne i większą moc, zachowując wysoką wydajność. Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do salonów późną wiosną 2023 roku.

Crosstar to bardziej surowa, przypominająca SUV-a odmiana modelu Jazz, oferuje m. in. wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i czarne, off-roadowe nakładki zewnętrzne. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającemu się w oczy czarnemu wykończeniu nadkoli oraz stylowym progom. Charakterystyczne dla Crosstara, 16-calowe felgi aluminiowe zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny efekt wizualny.

Zmiany nadwozia i wnętrza

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV doczekał się zmian w wyglądzie zewnętrznym. Bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu uzupełnia zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz korespondujące z nimi nowe listwy boczne. Dopełnieniem jest nowe wykończenie felg aluminiowych oraz wprowadzenie nowego niebieskiego lakieru nadwozia: Fjord Mist.

Nowa tapicerka i inna deska rozdzielcza

We wnętrzu pojawi się nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy.

Zwiększona oszczędność hybrydy e:HEV

Jazz Crosstar e:HEV jest napędzany zaawansowanym, dynamicznym i oszczędnym zespołem hybrydowym Hondy. Najnowsza generacja układu napędowego e:HEV wykorzystuje dwa silniki elektryczne, oszczędny silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną. System oferuje wybór trzech inteligentnych trybów jazdy, zapewniając wysoki poziom sprawności i kultury pracy w realnych warunkach eksploatacji.

Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono oszczędność, osiągi i moc modelu. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 10 kW (13 KM), do 90 kW (122 KM), a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał 7 kW, osiągając 79 kW (107 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm.  Oszczędny system hybrydowy Hondy osiąga emisję CO2 na poziomie 109 g/km i spalanie 4,8 l/100 km (WLTP, wartości uśrednione). Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na wysokim poziomie 253 Nm.

O Hondzie głośno też było na CES 2023. Bezsprzecznie za jedną z najbardziej wyczekiwanych premier na tych targach uznano pomysł Hondy i Sony, które przedstawiły wspólnie opracowany samochód elektryczny. Będzie sprzedawany pod nową marką – Afeela. Składanie na niego zamówień planowane jest na pierwszą połowę 2025 roku, sprzedaż ruszy do końca tego roku. Pierwsze dostawy w USA będą miały miejsce wiosną 2026 roku.

Sam samochód prezentuje opływowy, minimalistyczny design z zakrzywionym przodem. Zawiera jedną z zewnętrznych atrakcji, tak zwany pasek multimedialny, który umożliwia pasa-żerom interakcję z innymi użytkownikami drogi i wymianę in-formacji. Pod względem gabarytów prototyp jest nieco mniejszy od Mercedesa EQE.

Wewnątrz, zaawansowany technologicznie motyw kontynuuje duży wyświetlacz z przodu, który rozciąga się na całą szerokość kabiny, oraz system rozrywki z dwoma ekranami dla pasażerów z tyłu. Nie zaoferowano specyfikacji dla układu napędowego, choć w przypadku napędu na wszystkie koła prawdopodobna jest konfiguracja z dwoma silnikami. Samochód będzie produkowany w zakładach Hondy w Ohio

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl