MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ważny komunikat dla klientów Biedronki. Ci klienci dostaną voucher o wartości 150 zł - oto zasady

Małgorzata Stempinska
Małgorzata Stempinska
Wideo
od 16 lat
Wziąłeś udział w promocji "Magia rabatów", żeby taniej kupić świąteczne prezenty? Prezes UOKIK uznał, że zasady tej promocji były niejasne i nakazał Jeronimo Martins przekazanie dla poszkodowanych klientów voucherów o wartości 150 zł.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, związane z akcją promocyjną „Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 1 do 3 grudnia 2022 roku".

Dlaczego promocja "Magia rabatów" była niejasna?

Posiadacze aplikacji lub karty Moja Biedronka byli zachęcani przez sieć do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/ lub zabawki, a połowę kwoty wydanej na te produkty mieli otrzymać w formie vouchera wydrukowanego na paragonie. Voucher można było przeznaczyć na kolejne zakupy. W reklamach zamieszczonych w sklepach brakowało jednak dokładnej listy produktów, które można było kupić. Materiały marketingowe opatrzone były gwiazdką, przy której mniejszym drukiem informowano o ograniczeniach promocji, która miała obowiązywać tylko na wybrane artykuły przemysłowe lub tekstylia. Ze skarg, które otrzymywał Urząd wynikało, że konsumenci byli zaskoczeni tym, że nie mogą zapłacić voucherem za istotną część produktów powszechnie przypisanych do tych kategorii.

Co istotne, informacja o części artykułów niewchodzących w zakres promocji, takich jak chemia gospodarcza, kosmetyki, środki czystości czy odświeżacze powietrza, była przedstawiana klientom dopiero po zakupie – wydrukowaniu paragonu z voucherem. Szczegółowa informacja dostępna była jedynie na stronie internetowej sieci handlowej, mimo że konsumenci dokonywali zakupów w sklepie stacjonarnym. Regulamin promocji nie był dostępny w sklepie w taki sposób, aby klienci mogliby bez problemu zapoznać się z jego treścią przed skorzystaniem z promocji.

- Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek, wyjątków zapisanych małą czcionką. Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów. Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Ci klienci Biedronki dostaną voucher o wartości 150 zł

W ramach zobowiązania do zmiany praktyk Jeronimo Martins Polska dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych klientów o wartości 150 zł.

Benefity dotyczą klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów” w okresie 1-3 grudnia 2022 roku, otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci. Osoby spełniające te kryteria automatycznie otrzymają od spółki bon o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher, który będzie:

  • przyznany automatycznie na kartę Moja Biedronka w ciągu 14 dni od dnia uprawomocnienia się decyzji;
  • można nim będzie zapłacić za wszystkie produkty oferowane w sklepach sieci Biedronka (z wyłączeniem napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów początkowego żywienia niemowląt oraz wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów i kart podarunkowych) w ramach jednorazowych zakupów;
  • nie będzie podlegał wymianie na gotówkę;
  • będzie ważny rok od dnia jego wydania.

Czy osoby, które nie są już członkami Moja Biedronka też otrzymają voucher?

Konsumentom, którzy po przeprowadzeniu akcji zrezygnowali z udziału w programie lojalnościowym Moja Biedronka i nie są jego członkami, Jeronimo Martins przyzna e-kod o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany voucher.

Aby go otrzymać, należy zwrócić się do Biura Obsługi Klienta Biedronki mailowo [email protected] lub telefonicznie 800 080 010 lub 22 205 33 00.

Nie przegap

Takie sztuczki stosują teraz supermarkety. Tak sklepy oszukują klientów, by kupowali więcej - zobacz koniecznie:

Supermarkety stosują liczne sztuczki psychologiczne, żeby klienci kupowali więcej i chętniej a dzięki temu żeby zostawiali w sklepach więcej pieniędzy.Jakie triki marketingowe stosują sklepy? Oto lista najczęściej wykorzystywanych sztuczek w sklepach. Poznaj je teraz w naszej galerii >>>>>

Takie sztuczki stosują teraz supermarkety. Tak sklepy oszuku...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska