Warszawski transport lepszy niż w Madrycie i Lizbonie

Radosław WojnowskiZaktualizowano 
Niemiecki ranking komunikacji miejskiej ADAC docenił transport publiczny w Warszawie. W analizie opublikowanej przez ekspertów Warszawa zajęła wysokie 14 miejsce. Wyprzedziła takie miasta jak Madryt czy Lizbona.

Niemcy porównali komunikację publiczną w 23 największych miastach Europy. Na miejsce w rankingu składały się cztery czynniki: czas przejazdu, możliwości przesiadek, ceny biletów oraz szeroko pojęta informacja pasażerów.

W pierwszym podpunkcie brano pod uwagę czas przejazdu przez stolicę. Miejska komunikacja uzyskała tu niestety słabą notę - "poniżej oczekiwań". Trochę lepiej Warszawa wypadła pod względem organizacji węzłów przesiadkowych. Tu przyznana została już wyższa ocena. Ekspertów zawiódł niestety poziom informacji przekazywanej pasażerom. Oceniono go znowu na "poniżej oczekiwań". Na najwyższą możliwą ocenę zasłużyła natomiast cena biletów, która według ekspertów jest bardzo atrakcyjna.

Docenili oni też nowe maszyny do kupowania biletów i dostępność punktów, w których można kupić kartę miejską. Fachowcom podoba się też wprowadzenie biletów czasowych. Bardzo pozytywnie został oceniony jeden bilet na wszystkie środki transportu. Interesujący jest też nowy projekt inter_netowy www.jakdojade.pl, który ułatwia wyszukiwanie najszybszych połączeń, wykorzystując wszystkie środki komunikacji publicznej.

Najlepszy transport publiczny w rankingu niemieckiej firmy ma Monachium. Dalej plasują się Helsinki, Wiedeń i Praga. Dziwi daleka, 19. pozycja Londynu. Jednak tutaj ogromne znaczenie mają bardzo wysokie ceny biletów.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Wideo

Materiał oryginalny: Warszawski transport lepszy niż w Madrycie i Lizbonie - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
r
robertcb

Oraz okrężne i zygzakowate wytyczanie tras - to zmory autobusów w Warszawie.
Często przy korzystaniu z autobusów rzeczywista prędkość komunikacyjna jest mniejsza niż gdybyśmy ją pokonali najkrótszą drogą już nie tylko rowerem, ale nawet pieszo! (czyli np od drzwi domu do drzwi zakładu pracy) uwzględniając czas potrzebny na dojście na przystanek, poczekanie na autobus, odstanie przezeń w korkach i na światłach, ewentualną przesiadkę, i dojście z przystanku do zakładu pracy)

zgłoś
k
kowalski

Jeżeli cenę biletu odniesiemy do kursu euro, to być może są tanie. Ale przeciętny Kowalski zarabia kilkakrotnie mniej niż obywatele innych krajów.

zgłoś
a
adel

14 miejsce na 23 to wysoko?! Ponadto poza tanimi biletami wszystko jest do bani, więc co jest takiego cudownego. Kolejny tendencyjny artykuł

zgłoś
r
r47

DO pracy mam 8 km - dojazd ZTM i dużymi odcinkami pieszo zajmuje mi godzinę , samochodem 30-50 min. Kiedyś jeżdziłem rowerem ( 25 min ), ale stan nawierzchni w tunelu Dźwigowej i chamstwo kierowców mnie zniechęciły.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3