Warszawa będzie miała nowe tramwaje Hyundai Rotem! [ZDJĘCIA] Gdzie będą jeździć? Dlaczego Pesa przegrała przetarg?

Martyna Konieczek
Warszawa będzie miała nowe tramwaje Hyundai Rotem!
Warszawa będzie miała nowe tramwaje Hyundai Rotem! materiały Hyundai Rotem
Po Warszawie już wkrótce będzie jeździć 213 nowych tramwajów Hyundai Rotem. Zobaczymy je na trasach do Wilanowa, na Gocław i Białołękę, chociaż wybrane w przetargu wagony będzie można spotkać także na istniejących trasach. Wszystkie nowe pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring oraz w system informacji pasażerskiej.

Do Wilanowa, na Gocław i na Białołękę. Wszędzie tam pojadą nowe tramwaje firmy Hyundai Rotem Company. Wagony wybrane w przetargu będzie można spotkać także na istniejących trasach. W sumie do stolicy w ciągu czterech lat dotrze 213 nowoczesnych tramwajów.

Tramwaje Warszawskie wybrały wagony o dwóch długościach, w wersji jedno- i dwukierunkowej, po to, aby dostosować je do specyfiki różnych linii. Wszystkie będą niskopodłogowe, czyli przyjazne niepełnosprawnym i opiekunom z dziećmi w wózkach, klimatyzowane, wyposażone w monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Koreańskie przedsiębiorstwo zaproponowało dostawę za 1 mld 852 mln zł netto. Zakup będzie dofinansowany z funduszy europejskich.

Dostawy wagonów rozpoczną się w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy. Pierwsze tramwaje Hyundai powinien dostarczyć do Warszawy do końca października 2022 roku, a całość do 2023 roku.

Dlaczego koreański koncern, a nie bydgoska Pesa?

Okazało się, że stolicy nie stać na producenta z Polski, którego oferta przekraczała budżet o pół miliarda złotych. Ponadto jak możemy przeczytać na stronie transport-publiczny.pl, oferta koreańskiej firmy okazała się korzystniejsza nie tylko pod względem ceny, ale także otrzymała więcej punktów w ocenie technicznej: Pesa otrzymała więcej punktów w kryterium odległości pomiędzy pierwszymi drzwiami a czołem wagonu, jednak w pozostałych kryteriach - albo mniej, albo tyle samo punktów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
EX

Warszawka zapłaci ostatecznie za te koreańskue nieistniejące jeszcze buble 2 razy wiecej niż mówi. Przedewszystkim serwis, dostępność części jak i podatki, cła i zmienność cen, za chwilę zadecydują, że tramwaje są dużo droższe. A wiecie, że te tramwaje hyundaia sprzedała ta sama osoba co wcześniej sprzedawała tramwaje Pesa?

G
Gość
A kto cło i VAT za te tramwaje teraz zapłaci?
Dostawy komputerów do szkół zwolnione z VATu to był taki sam przekręt, Kluskę i Optimusa pamiętacie?
Wróć na i.pl Portal i.pl