Walentynki 2019. Czy Polacy obchodzą walentynki? Pomysły na prezent walentynkowy. Ile wydajemy na walentynki?

Newbridge

,

kj

  • Polska
Walentynki 2019. Święto zakochanych 14.02 Czy Polacy obchodzą walentynki? Pomysły na prezent walentynkowy. Ile wydajemy na walentynki? Okazuje się, że młodzi ludzie uwielbiają dzień zakochanych i nie mają problemu z wydawaniem 14 lutego coraz większych kwot.

WALENTYNKI W POLSCE

Choć wciąż pokutuje opinia, że walentynki to święto komercyjne, wielu Polaków pokochało ten dzień. Badania pokazują jednoznacznie, że coraz chętniej dajemy się ponieść walentynkowej gorączce mimo świadomości, że głównym cele tego święta jest nakłonienie nas na sięgnięcie głęboko do portfeli. Około 60 proc. Polaków deklaruje, że 14 lutego obchodzi walentynki. To więcej niż np. w Wielkiej Brytanii (57 proc.).

ILE WYDAJEMY NA WALENTYNKI

Wydatki na walentynki rosną z roku na rok i na tę chwilę wynoszą ponad 1,5 mld złotych! Według badań Prezentmarzeń już 32% Polaków zakłada na ten dzień budżet od 100 do 300 zł, czyli porównywalny z tym, jaki przeznacza się na prezent gwiazdkowy. Co czwarta osoba (25%) wydaje na upominki i randkowanie od 50 do 100 zł.

W rankingu świąt okazuje się, walentynki dogoniły mikołajki i już niedługo mogą zrównać się z... Bożym Narodzeniem!

Według specjalistów za coraz większym sukcesem komercyjnym walentynek stoją millenialsi. Jak podaje brytyjski serwis Finder, ponad 68% millenialsów obchodzi walentynki - i co najważniejsze, wydaje w tym czasie krocie. National Retail Federation wskazuje nawet konkretniej na osoby pomiędzy 25. a 34. rokiem życia jako grupę, która najwięcej pieniędzy przeznacza na świętowanie miłości.

- Wpływ millenialsów na handel jest ogromny. Szacuje się, że dziś nawet co czwarty Polak jest przedstawicielem „pokolenia awokado”. Pokolenie to decyduje dziś praktycznie o każdym trendzie konsumenckim i o zmianach, jakie zachodzą np. na rynku retail czy w kanałach sprzedaży – mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w firmie Newbridge Poland, właściciela 3 parków handlowych oraz 3 centrów handlowych w Polsce.

Millenialsi, zwani także "pokoleniem awokado", równie chętnie kupują prezenty w internecie jak i w sklepach stacjonarnych. – Od kilku lat millennialsi nakręcają sprzedaż w okresie walentynkowym i dotyczy to w równej mierze sprzedaży on-line, co sprzedaży stacjonarnej. To klient, który nie tylko poszukuje jednego prezentu, ale także doświadczenia i wrażenia, które może „kolekcjonować” i za które chce zapłacić – mówi Drzewiecka.

- W efekcie, sięga on po ofertę nie tylko jednego sklepu, ale korzysta z cały zasobów, jakie daje mu np. centrum handlowe. Co więcej, millennials nie ogranicza się wyłącznie do zakupów dla ukochanej czy ukochanego. To pokolenie chętnie kupuje prezenty walentynkowe swoim rodzicom, dzieciom, przyjaciołom, a nawet współpracownikom. Dostaje się także coś kotom i psom – dodaje ekspertka Newbridge.

POMYSŁ NA PREZENT WALENTYNKOWY

Walentynki już dawno przestały kojarzyć się tylko z czerwonymi serduszkami, słodkimi czekoladkami i pluszowymi misiami. Coraz większą popularnością cieszą się te nieco mniej romantyczne podarunki. – Jeszcze do niedawna promocje walentynkowe można było znaleźć tylko w sklepach z bielizną, czekoladkami, kwiatami lub u jubilera, czyli miejscach, które wpisywały się tzw. „romantic retail”. Dziś pojawiają się one w miejscach dotąd nie kojarzących się z ze świętem zakochanych, czyli np. w sklepach zoologicznych, z elektroniką, wyposażeniem wnętrz czy w studiach fitness. Z jednej strony jest to oczywiście „chwyt” marketingowy, z drugiej jednak takie działania dyktuje markom sam rynek i zmieniające się oczekiwania konsumenta, zwłaszcza co do tego, czym dziś jest prezent walentynkowy. A może nim być nawet ekspres do kawy czy gryzak dla psa – dodaje Drzewiecka.

Młodzi Polacy coraz chętniej sięgają po prezenty z kategorii "przeżycia". Niemal co czwarty kupujący decyduje się właśnie na tego typu prezent. - Ten ostatni element staje się coraz bardziej zauważalny. Walentynki muszą bowiem mieć otoczkę – np. wizytę w restauracji, kawiarni czy zagraniczny wyjazd, a nawet domówkę ze znajomymi. Tutaj także handlowcy nie przysypiają. Większość biur podróży ma dziś w swoich ofertach walentynkowe wyjazdy, także kawiarnie są przygotowane na walentynkowych gości. Uaktywniają się także markety spożywcze – podaje National Retail Federation.

POLECAMY:

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3