W Unii Europejskiej zarejestrowano więcej samochodów elektrycznych niż diesli w 2023 roku

OPRAC.:
Damian Kelman
Damian Kelman
Wideo
od 16 lat
2023 rok jest przełomowy dla rynku motoryzacyjnego w Unii Europejskiej. Zgodnie ze statystykami, po raz pierwszy w historii zarejestrowanych zostało tu więcej samochodów elektrycznych niż diesli.

Przełomowy rok dla motoryzacji

- W tym roku po raz pierwszy w krajach Unii Europejskiej zarejestrowano więcej nowych samochodów elektrycznych niż tych z silnikiem diesla

- informuje we wtorek Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).

W okresie od stycznia do października bieżącego roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 1,23 mln samochodów w pełni elektrycznych, w porównaniu do 1,22 mln samochodów z silnikiem diesla, informuje ACEA.

Z danych organizacji wynika, iż udział samochodów elektrycznych w europejskim rynku wynosi obecnie 14 procent. W samym październiku osiągnął 14,2 proc. W analogicznym okresie rok wcześniej było to 12 procent.

Drugie miejsce w zestawieniu należy do samochodów hybrydowo-elektrycznych, które zapewniły prawie 29 procent udziału w rynku. Liderem pozostają jednak samochody benzynowe, chociaż w październiku ich procentowy wynik udziału w rynku spadł do 33,4 proc.

Poprawa sytuacji na rynku samochodowym

Jednocześnie w październiku tego roku sytuacja na rynku samochodowym w Unii Europejskiej poprawiła się. Wzrost odnotowywany jest przez piętnasty miesiąc z rzędu.

Zarejestrowano 855 484 nowe samochody, co oznacza wzrost o 14,6 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Dwucyfrowy wzrost zanotowano na trzech największych rynkach:

  • Francji (21,9 proc.),
  • Włoszech (20 proc.),
  • Hiszpanii (18,1 proc.).

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Gorzej wygląda natomiast sytuacja na niemieckim rynku. Tam odnotowano skromniejszy wzrost rok do roku, wynoszący 4,9 procent.

Rejestracje samochodów elektrycznych w UE wzrosły w październiku o 36,3 proc., co przekłada się na 121 808 sztuk tych pojazdów. Największe wzrosty zanotowano w Belgii (147,3 proc.) oraz Danii (100,7 proc.).

Jeśli chodzi o cały 2023 rok, liczba rejestracji nowych samochodów wzrosła o 16,7 proc., osiągając łącznie prawie dziewięć milionów sztuk pojazdów. Jedynym rynkiem, który nie odnotował wzrostu, były Węgry.

jg

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zb
21 listopada, 20:42, Paweł:

Media tłumacza elektryk jest ekologiczny tylko czy przejedzie on 300 tys lub więcej jak diesel? Dlaczego produkuje się sprzet agd którego naprawa jest nieopłacalna lub niemożliwa, dlaczego świat nie produkuje szklanych opakowań zwrotnych, w PRL produkowano trwałe rzeczy które służą do dziś oraz wiele produktów w szklanych opakowaniach. Na dodatek ciągła wycinka lasów zamiast sadzic nowe, wiadomo drzewa pochłaniają dwutlenek ale ekolodzy o tym nie wiedzą.

21 listopada, 21:39, Bryk:

To są pojazdy ciężkie jak czołgi, ich opony najszybciej sie zużywają i śmiecą środowisko, nie mogą wjeżdżać do piętrowych parkingów, na promy ich nie wpuszczają, do gaszenia potrzebują potężnyuch cystern z wodą. Ich utylizacja itd, itp

21 listopada, 21:54, Strażak z OSP:

Nie gasi się elektryka wodą!!!

A to ma jakieś znaczenie, kiedy żeby go zgasić to trzeba wpakować do "pudełka "? Pokaż mi państwo które wyposaży wszystkie jednostki straży pożarnej w takie kontenery do gaszenia elektryków.

z
zb
To jest koniec motoryzacji, a nie nowa era.
K
K
21 listopada, 20:41, W samo sedno:

Już lepszy byłby samochód, który by jechał na zwykłą wodę z kranu, albo jeszcze lepiej: na MOCZ, naturalne paliwo własnej produkcji

Już był taki jeden co wymyślił silnik na wodę, ale dziwnym trafem niezyje. Poczytać z historii trzeba

M
Marcin
Narzucanie elektryków nie jest konieczne, z czasem będą bardziej opłacalne. Na ten moment wygrywają w klasie samochodów sportowych (lepsze osiągi przy niższej cenie) i w ruchu miejskim na dziennych przebiegach 150-400km zależnie od pojemności akumulatorów, gdy jest możliwość ładowania z własnego stanowiska/garażu w nocnej taryfie.
S
Strażak z OSP
21 listopada, 20:42, Paweł:

Media tłumacza elektryk jest ekologiczny tylko czy przejedzie on 300 tys lub więcej jak diesel? Dlaczego produkuje się sprzet agd którego naprawa jest nieopłacalna lub niemożliwa, dlaczego świat nie produkuje szklanych opakowań zwrotnych, w PRL produkowano trwałe rzeczy które służą do dziś oraz wiele produktów w szklanych opakowaniach. Na dodatek ciągła wycinka lasów zamiast sadzic nowe, wiadomo drzewa pochłaniają dwutlenek ale ekolodzy o tym nie wiedzą.

21 listopada, 21:39, Bryk:

To są pojazdy ciężkie jak czołgi, ich opony najszybciej sie zużywają i śmiecą środowisko, nie mogą wjeżdżać do piętrowych parkingów, na promy ich nie wpuszczają, do gaszenia potrzebują potężnyuch cystern z wodą. Ich utylizacja itd, itp

Nie gasi się elektryka wodą!!!

W
Wyborca
21 listopada, 21:40, jak_zwykle_bez_hejtu:

Masz dom na wsi, fotovoltaike i dojezdzasz do pracy 20 km.... tutaj elektryk to rozwiazanie prawie idealne..... w każdym innym przypadku to k@@rva robienie ludzi w wała i wciskanie ekooszołomskiej ciemnoty.... spalinówki 4ever !

Dziękujemy europejskiej ciemnocie z Brukseli.

W
W samo sedno
Już lepszy byłby samochód, który by jechał na zwykłą wodę z kranu, albo jeszcze lepiej: na MOCZ, naturalne paliwo własnej produkcji
j
jak_zwykle_bez_hejtu
Masz dom na wsi, fotovoltaike i dojezdzasz do pracy 20 km.... tutaj elektryk to rozwiazanie prawie idealne..... w każdym innym przypadku to k@@rva robienie ludzi w wała i wciskanie ekooszołomskiej ciemnoty.... spalinówki 4ever !
B
Bryk
21 listopada, 20:42, Paweł:

Media tłumacza elektryk jest ekologiczny tylko czy przejedzie on 300 tys lub więcej jak diesel? Dlaczego produkuje się sprzet agd którego naprawa jest nieopłacalna lub niemożliwa, dlaczego świat nie produkuje szklanych opakowań zwrotnych, w PRL produkowano trwałe rzeczy które służą do dziś oraz wiele produktów w szklanych opakowaniach. Na dodatek ciągła wycinka lasów zamiast sadzic nowe, wiadomo drzewa pochłaniają dwutlenek ale ekolodzy o tym nie wiedzą.

To są pojazdy ciężkie jak czołgi, ich opony najszybciej sie zużywają i śmiecą środowisko, nie mogą wjeżdżać do piętrowych parkingów, na promy ich nie wpuszczają, do gaszenia potrzebują potężnyuch cystern z wodą. Ich utylizacja itd, itp

T
Tyle w temacie
Nwm dlaczego niektórzy się zachwycają tymi elektrykami.jeszcze większy szrot niż benzynioki. Jak sie zapali to ugaszeniue trwa kilkanascoie godzin. Ile to wody trzeba zużyć żeby to [wulgaryzm] ugasić? chociaż ostatnio jakas jednostka straży pożarnej dostala kontener do zanurzania tych badziewi jak sie zapalą. Elektryczne szajsy.
G
Gregorio
https://www.patrzymy.pl/plugi-elektryczne-nie-dojechaly-do-ladowarek-spektakularna-porazka-ekoszalenstwa/
G
Grzegorz
Najbardziej ekologiczny jest ten samochód (i sprzęt) który już masz (pomijając oczywiście skrajne przypadki).
C
Ciekawski
Tak się zastanawiam: kto i dlaczego kupuje te badziewia?
U
Ufo
Niezle kity elektryki
P
Paweł
Media tłumacza elektryk jest ekologiczny tylko czy przejedzie on 300 tys lub więcej jak diesel? Dlaczego produkuje się sprzet agd którego naprawa jest nieopłacalna lub niemożliwa, dlaczego świat nie produkuje szklanych opakowań zwrotnych, w PRL produkowano trwałe rzeczy które służą do dziś oraz wiele produktów w szklanych opakowaniach. Na dodatek ciągła wycinka lasów zamiast sadzic nowe, wiadomo drzewa pochłaniają dwutlenek ale ekolodzy o tym nie wiedzą.
Wróć na i.pl Portal i.pl