Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie dzieli się na cztery podstrefy: A, B, C i D, ale po zmianie (od 11 lutego 2024 r.) podstrefy będą trzy, bo C wchłonie D stając się tym samym największą podstrefą. W związku z tym, obszarem tej podstrefy będą ulice: Tysiąclecia do Podzamcze, Podzamcze, Unicka, Obywatelska, Jaczewskiego, Prusa, Solidarności (od Prusa do Lubartowskiej), Tysiąclecia – bez tej ulicy (od Lubartowskiej do pl. Zamkowego), pl. Zamkowy - bez tego placu, Podwale - bez tej ulicy, Wyszyńskiego – bez tej ulicy, Bernardyńska - bez tej ulicy, pl. Wolności - bez tego placu, Dolna Panny Marii - bez tej ulicy (od pl. Wolności do Piłsudskiego).
W listopadzie ratusz zapowiedział, że zarządzanie nad wszystkimi podstrefami płatnego parkowania przejmie miejska
spółka - MPK Lublin. Teraz trzema z nich (A, B i C) administruje spółka City Parking Group z Grudziądza, a lubelskie MPK zarządza tylko podstrefą D. Umowy z operatorami wygasają 10 lutego. Od następnego dnia pieczę nad trzema podstrefami sprawować ma tylko MPK. Zapytaliśmy w ratuszu na jakim etapie znajdują się negocjacje nad kontraktem?
- Przejęcie SPP w trybie in house (bez przeprowadzenia klasycznej procedury przetargowej - dop. red.) przez miejską spółką MPK Lublin będzie możliwe po zakończeniu procedury formalnej, którą sfinalizuje podpisanie umowy. W niej również zostanie określony termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego operatora - tłumaczy Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
I dodaje, że do momentu przejęcia Strefy Płatnego Parkowania będzie ona obsługiwana przez jej dotychczasowych operatorów.
Dlaczego Lublin zdecydował się na przekazanie w ręce MPK całej strefy?
- Miejska spółka posiada już doświadczenie w tym zakresie oraz możliwości w postaci zasobów kadrowych i organizacyjnych. Powierzenie prowadzenia SPP w całości MPK Lublin, pozwoli na pozostawianie dochodów z tego tytułu w strukturze finansów miasta. Miejska spółka spełnia wszystkie przesłanki określone w ustawie Prawo zamówień publicznych, która określa komu może zostać udzielone zamówienie w tzw. trybie „in-house” – tłumaczyła na początku listopada zasadność takiego rozwiązania Justyna
Góźdź.
Przypomnijmy, że w grudniu 2023 r. MPK unieważnił przetarg na dzierżawę parkomatów oraz dostawę do systemu obsługi Strefy Płatnego Parkowania.
W lubelskiej SPP wydzielono ok. 2740 miejsc postojowych. Godzina parkowania - w zależności od strefy - kosztuje od 2,30 do 4,50 zł. Płatność w strefach obowiązuje od poniedziałku do piątku w godz. 8-18. Od 1 stycznia 2024 r. wzrosła - i to o 100 proc. - opłata dodatkowa za brak biletu parkingowego. I tak: od początku roku za brak biletu płacimy 200 zł, a nie 100 zł jak wcześniej. To nie koniec podwyżek. Jeśli przekroczymy opłacony czas postoju to z naszego portfela będziemy musieli wyciągnąć 100 zł, a nie 50, jak przed zmianami.
W 2023 r. wpływy ze strefy płatnego parkowania wyniosły 13,1 mln zł.
- Światowy Dzień Walki z Depresją. Psycholodzy na NFZ w Lublinie [LISTA]
- Maturzyści ze "Staszica" bawili się na studniówce [ZDJĘCIA]
- Lubelski dworzec autobusowy PKS na archiwalnych zdjęciach
- Wierni pożegnali biskupa Ryszarda Karpińskiego. Zdjęcia
- Za nami studniówka VII LO w Lublinie. Zdjęcia
- Dworzec Lublin oficjalnie otwarty. Dokąd z niego pojedziemy? [ZDJĘCIA]
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?