W Bulkowie #jestnaswiecej: weź udział w happeningu!

mat. partnera/ Fundacja Orange
Już 13 grudnia od godziny 10:00, wraz z uczniami klasy VB ze Szkoły Podstawowej, mieszkańcy Bulkowa będą mieli okazję wziąć udział w happeningu organizowanym przez Pracownię Orange, która została wyróżniona w konkursie na jedną z najciekawszych inicjatyw promujących walkę z hejtem w Internecie. Hejterów w sieci nie jest najwięcej, ale są bardzo głośni. Ambasadorką Pracowni Orange jest Anna Guzik.

Do wyzwania rzuconego przez Fundację Orange przystąpiły Pracownie z całej Polski. Ich zadaniem było opracowanie pomysłu na lokalną akcję lub happening zwracający uwagę na walkę z hejtem i z wykorzystaniem symbolu akcji – wielkiej pomarańczowej sznurówki. W efekcie wyróżniono 13 placówek, które przy wsparciu Fundacji Orange zorganizują w swoich miejscowościach zaplanowane wydarzenia.

– Hejt w Internecie to dziś niestety powszechne zjawisko i nie tylko najmłodsi nie wiedzą, jak skutecznie sobie z nim poradzić. Negatywne komentarze i opinie mogą dotknąć każdego z nas, dlatego w ramach akcji #jestnaswiecej uświadamiamy o jego konsekwencjach i uczymy jak nie dopuścić do rozprzestrzeniania się tego zjawiska – mówi Anna Guzik, ambasadorka Pracowni Orange.

Wydarzenie w Bulkowie zaczyna się już o 10:00, a zaplanowane aktywności będą odbywały się w Szkole Podstawowej pod przewodnictwem klasy VB, która jest lokalnym ambasadorem akcji. Uczniowie przygotowali wiele atrakcji dla uczestników, którzy obejrzą przedstawienie składające się z krótkich scenek, wysłuchają prezentacji, a także będą mieli okazję wziąć udział w interaktywnym quizie o hejcie. Oczywiście nie zabraknie symbolu przedsięwzięcia – pomarańczowej sznurówki. To jednak nie wszystko, co będzie się działo w Bulkowie pod hasłem #jestnaswiecej, ale żeby dowiedzieć się więcej trzeba odwiedzić Szkołę Podstawową w dniu 13 grudnia.

– W Bulkowie trwają przygotowania do wydarzenia, które odbędzie się w Szkole Podstawowej. Wspólnie z klasą VB – lokalnymi ambasadorami akcji zostaną przygotowane krótkie scenki, prezentacja, interaktywny quiz o hejcie, ścianka oraz żywy napis. Na zakończenie uczniowie niosąc sznurówkę, będą informować o idei akcji „Bulkowo hejtowi mówi noł” to ważna inicjatywa, na którą serdecznie zapraszamy – mówi Natalia Maćkiewicz, liderka Pracowni Orange w Bulkowie.

Przeciwko hejtowi w sieci
Pracownie Orange to program społeczny Fundacji Orange, w ramach którego zakładane są multimedialne świetlice w małych miastach i wsiach. Celem inicjatywy jest zapewnienie mieszkańcom lepszego dostępu do technologii, wzmocnienie ich cyfrowych kompetencji i stworzenie przestrzeni wspólnych działań. Powstało ich aż 100 w całej Polsce, każda wyposażona w sprzęt i regularnie wspierana warsztatami i innymi działaniami edukacyjnymi.

– W akcji #jestnaswiecej chcemy pokazać, że Internet może być przyjaznym miejscem dla wszystkich użytkowników – zwłaszcza dzieci i młodzieży. Dlatego uczymy, jak radzić sobie z hejtem w sieci i jak reagować na to zjawisko, by powstrzymać jego rozprzestrzenianie się – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange. – Zależy nam na integracji lokalnych społeczności, stąd cieszą nas zaangażowanie i kreatywność, z jaką Pracownie przystąpiły do naszego wyzwania. Pojawiło się mnóstwo ciekawych pomysłów, które będziemy wspólnie realizować – podsumowuje.

Fundacja Orange uczy, jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii. Prowadzi autorskie projekty edukacyjne, w których dba o cyfrowe kompetencje dzieci, młodzieży i nauczycieli. Uczy programowania, podstaw edukacji medialnej, a w 100 małych miejscowościach otworzyła multimedialne Pracownie Orange wyposażone w darmowy internet i sprzęt. Współprowadzi warszawski FabLab powered by Orange. Koordynuje największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce. Jest jedyną fundacją korporacyjną wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Więcej informacji: www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie