Vozilla znika z Wrocławia. Miejska Wypożyczalnia Aut kończy działalność. Co z samochodami?

Andrzej Zwoliński
Vozilla - Miejska Wypożyczalnia Samochodów Elektrycznych kończy działalność we Wrocławiu. Operator wypożyczalni Vozilla ogłosił, że nie widzi sensu kontynuacji swojej działalności w stolicy Dolnego Śląska. Już za kilka dni zacznie wycofywać swoje auta z Wrocławia. Ostatecznie wypożyczalnia przestanie działać 30 kwietnia. Auta wrócą do banku, który udzielił na nie leasingu.

- Auta Vozilli już niebawem zaczną znikać z wrocławskich ulic – poinformował Miłosz Franaszek, szef projektu Vozilla. 15 stycznia firma Enigma Systemy Ochrony Informacji Sp. z o.o, operator wypożyczalni, podpisała z miastem aneks do umowy, który skraca okres działalności wypożyczalni do 30 kwietnia 2020 roku – czytamy w przesłanym do nas komunikacie.

„W konsekwencji dynamicznych zmian otoczenia oraz sytuacji na rynku projekt w obecnej formie stracił sens swojej kontynuacji. Brak przykładów podobnych wypożyczalni funkcjonujących w zbliżonych uwarunkowaniach sprawia, że MWSE Vozilla można traktować jako eksperyment, z którego zebrana wiedza posłuży całej branży i pozwoli dalej rozwijać ideę „sharing economy” w Polsce” - wyjaśnia w Miłosz Franaszek, szef projektu Vozilla. Czekamy jeszcze na dodatkowe wyjaśnienia z jego strony.

Samochody Vozilli nie znikną z ulic Wrocławia od razu. W najbliższych dniach rozpocznie się proces wycofywania pojazdów wypożyczalni, który trwać będzie do trzech miesięcy.

- Na sytuację Vozilli ma wpływ wiele czynników, które sprawiają, że projekt ten nie ma perspektywy satysfakcjonującego rozwoju. Warunki i otoczenie nie zmienia się w tak szybkim tempie, jak początkowo zakładaliśmy - mówi portalowi GazetaWroclawska.pl szef Vozilli.

Co z kopertami Vozilli?

- Ceny samochodów elektrycznych utrzymują się na bardzo wysokim poziomie, a niejednokrotnie rosną. Często jest to nawet 200 procent ceny samochodu spalinowego o podobnej klasie, a dopłaty do tego typu pojazdów, choć zaczynają się pojawiać, nie niwelują tej różnicy - tłumaczy. - Dodatkowo infrastruktura ładowania nie rozwija się tak szybko, by rozwiązać problemy logistyczne, a ceny prądu wciąż rosną. Efektem tego są niesprzyjające warunki funkcjonowania, które nie dają nadziei na rentowność. Nie widać też szansy w najbliższych latach na znaczące zmiany w tym zakresie - mówi Miłosz Franaszek. Nie chce jednak ujawnić, jak duże straty spółka poniosła.

Co stanie się z autami wycofywanymi z wrocławskich ulic? - Auta zostaną zwrócone leasingodawcy - odpowiada Franaszek.

Po dwóch latach w systemie Vozilli zarejestrowanych jest ponad 60 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli samochody blisko 600 tys. razy. Firma dysponuje flotą 240 aut

Szef Vozilli potwierdził też, że skutery Blinkee by Vozilla będą funkcjonować bez zmian, ale tylko do końca 2020. Co dalej? Na to pytanie też póki co nie chciał odpowiedzieć.

Zobacz także

Te miejsca zna doskonale każdy wrocławianin. Ale z pewnością ci, którzy nie mieszkali tutaj przed 30 laty będą mieli problem, by je rozpoznać. Zobaczcie jak na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku wyglądało centrum Wrocławia. Aż się nie chce wierzyć!Na zdjęciu ulica Wita Stwosza - rok 1990.Zobacz kolejne miejsca na następnych slajdach - posługuj się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.

Centrum Wrocławia 30 lat temu. Szok! Co to za miasto?

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Vozilla znika z Wrocławia. Miejska Wypożyczalnia Aut kończy działalność. Co z samochodami? - Gazeta Wrocławska

Komentarze 272

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Nigdy nie miałem okazji z tego skorzystać. Jak mam wybierać to wolę trzy środki do wyboru które były i są od zawsze, rower, MPK, taxi.

G
Gość
18 stycznia, 17:03, LG:

W tym kraju opłaca się tylko sprzedawać alkohol, żarcie, leki, paliwa, naciągnąć ludzi na ceny prądu, gazu i drobne używki. Tak jest, było i będzie.

Tak jest w każdym kraju.

G
Gość
18 stycznia, 17:57, Gość:

Co z danymi osobowymi ludzi którzy korzystali z usług vozilla???

Sie sprzeda. Będzie dodatkowa kasa dla Vozilli.

G
Gość

Co z danymi osobowymi ludzi którzy korzystali z usług vozilla???

R
Reset

To symbol rządów Sutryka! Wrocław znika.

M
Marcin

czyli wina leży po stronie złych i niedobrych kierowców którzy nie pozbywają się wspólnego pasa na wyłączność dla tych elitarnych pojazdów . Panie prezydencie Wrocławia , kiedy Pan w końcu zrozumie że jak zabierzemy jeden z dwóch pasów tym złym kierowcom , to elitarne pojazdy będą jeszcze mniej procentowo zanieczyszczać nasze unijne miasto w porównaniu do tych przestarzałych , nie godnych naszych ulic i stojących w dwa razy większych korkach środkach plebskiego transportu ? Chcemy być w Europie czy też nie ??

L
LG

W tym kraju opłaca się tylko sprzedawać alkohol, żarcie, leki, paliwa, naciągnąć ludzi na ceny prądu, gazu i drobne używki. Tak jest, było i będzie.

T
Tak jak w temacie

Smuteczek.

U
UPAINIEC

PANEK ROZWALIŁ KONKURENCJĘ. PRZYNAJMNIEJ JAK SIĘ WYPOŻYCZY PANAKA WE WROCŁAWIU TO MOŻNA ZOSTAWIĆ W INNYM MIEŚCIE GDZIE TEŻ DZIAŁAJĄ, JAK NP. WARSZAWA. NO I ZATANKOWAĆ NA STACJI MOŻNA, A TYM TO STRACH DALEJ WYJECHAĆ.

G
Gość

Poprosimy teraz o podsumowanie wydatków miasta na ten wspaniały pomysł inwestycyjny nikomu nie potrzebny. Również wydatki miasta na utrzymanie sieci wypożyczalni rowerów, która również upada

M
Mart.

Audi XYZ6000Tedei przed chaupo, z gazym bo taniej i szwagir je naprowio ( naprawio tyż traktór i motór) Polactwo cwaniactwo.

M
Mart.

Bieda kraj ta polandia. A najwięcej biedują ci co mają dużo kasy. Polacka mentalność , gó...no spod siebie zjeść, bo taniej.

G
Gość
18 stycznia, 10:31, Km:

To zaledwie pierwszy biznes który przejechał się na eko-sciemie. Samochody koszmarnie drogie, ich serwis tak samo. Prąd nam rząd załatwił na amen i jak dojdziemy do normalnej rynkowej ceny kilowata to nie tylko samochody przestaną się opłacać ale i kuchnie indukcyjne będą szukała punktu utylizacji. W eko-sciemie nikt nie mysli o srodowisku ale tylko o nabojaniu kasy nabijajac ludzi w bitelke.

Za dwa lata wchodzi nowy standard telewizji. Znowu będzie trzeba wymieniać odbiorniki. Miliony telewizorów trafią na śmietniki. Tak wygląda ekologia w służbie wielkich korporacji.

G
Gość

Jaki aneks a gdzie kara to jakiś przekręt

E
Edward

Moim zdaniem ta wypożyczalnia to był jakiś przekręt. Wiadomo, że się nie zwróci, dziwne poparcie ze strony władz miasta to tylko czubek góry lodowej. Wyłożono ogromną kasę na setki drogich aut. Inwestor oczywiście anonimowy. Dziwne prawda?

Wróć na i.pl Portal i.pl