Ustawa medialna. Prezydent Duda podjął decyzję

OPRAC.:
Hubert Rabiega
Hubert Rabiega
Prezydent Andrzej Duda.
Prezydent Andrzej Duda. fot. adam jankowski / polska press
Prezydent Andrzej Duda poinformował w poniedziałek, że w sprawie ustawy medialnej podjął decyzję o jej zawetowaniu.

W poniedziałek prezydent Andrzej Duda poinformował, że wetuje ustawę medialną.

Prezydent podkreślił, że w tej sprawie dyskutowano w ostatnim czasie "bardzo żarliwie", także w Pałacu Prezydenckim. - Jest to dla mnie ważne, by usłyszeć głos rodaków, prawdziwy głos - mówił Duda. Prezydent przypomniał, że 15 sierpnia w przemówieniu na placu Piłsudskiego podkreślał, że umów należy dotrzymywać. - Rozważałem dwa scenariusze: odmówienie podpisania ustawy i skierowania do ponownego rozpatrzenia przez Sejm albo skierowanie do Trybunału Konstytucyjnego - mówił prezydent.

- Jednym z argumentów, które były przeze mnie rozważane, był traktat polsko-amerykański o wzajemnych stosunkach gospodarczych i handlowych - mówił prezydent. - Jest tam klauzula o ochronie inwestycji, także przyszłych inwestycji - wskazał Duda. - Jak państwo wiedzą, chodzi o duży podmiot amerykański, który jest właścicielem polskiego podmiotu medialnego - mówił prezydent. Duda podkreślił, że rozważał przy podejmowaniu tej decyzji szereg aspektów, w tym kwestie konstytucyjne.

Prezydent Duda wskazał, że okres 6 miesięcy de facto nie pozwala na uczciwe potraktowanie właściciela (amerykańskiego Discovery), który musi zbyć udziały nadmiarowe ponad limit dozwolonych 49 proc. w bardzo szybkim tempie, bez możliwości uzyskania odpowiedniej ceny. Prezydent rozważał także inne kwestie, m.in. dotyczące konstytucyjnej ochrony swobody działalności gospodarczej.

- Z większości moich rozmów z rodakami wynikało jedno: zaniepokojenie - mówił prezydent. Duda wskazał, że przyjęcie ustawy oznaczałoby nowy konflikt i spore koszty idące w miliardy. - Podzieliłem zdanie większości moich rodaków - mówił Duda. - Ograniczenie możliwości udziału kapitału zagranicznego w mediach jest generalnie sensowne - zaznaczył prezydent. Takie przepisy funkcjonują w wielu krajach, także w Stanach Zjednoczonych - mówił prezydent. - Takie przepisy należy wprowadzić, ale na przyszłość - powiedział.

Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji w kształcie uchwalonym przez Sejm ma wprowadzić do polskich przepisów zakaz posiadania kontrolnych (większościowych) pakietów akcji w polskich spółkach medialnych przez firmy zagraniczne spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Nowe przepisy dotyczą między innymi stacji TVN, należącej do amerykańskiego koncernu Discovery. Nowelizację ustawy medialnej Sejm przyjął jeszcze w sierpniu. We wrześniu ustawę odrzucił Senat. Uchwała Senatu o odrzuceniu nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji została 17 grudnia odrzucona przez Sejm bezwzględną większością głosów.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 391

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
29 grudnia, 16:29, AB:

Amerykańska parówa wypełniona Izraelską treścią

Chyba nikt myślący nie spodziewał się innego rozwiązania tej sprawy, to jest tzw. "TEATR DLA GOJÓW"

Czyli rację miał klasyk Sienkiewicz mówiąc: ch., dupa i kamieni kupa

29 grudnia, 23:22, Piotr:

Abbadon, zawsze twierdziłem że jesteś idiotą

EEE tam . Abadonna to postać z Bułhakowa . Abbadon z literatury i filmu . Abaddon biblijna . Ale ten o kim napisałeś to zwykła jeABana łukaszenkowa onuca .

A
AB
29 grudnia, 16:29, AB:

Amerykańska parówa wypełniona Izraelską treścią

Chyba nikt myślący nie spodziewał się innego rozwiązania tej sprawy, to jest tzw. "TEATR DLA GOJÓW"

Czyli rację miał klasyk Sienkiewicz mówiąc: ch., dupa i kamieni kupa

29 grudnia, 22:54, Gość:

Zastanawiam się jak prołukaszenkowe zyeby wyrabiają sobie opinię o TVN . Chyba nie oglądając tych parów ? Może mają w d@@pie radyjko , gdzie prosto z Mińska płynie łagodny powiew swojskiego kołchozu . Prosto do uszu . To musi być to , z d@@py do uszu .

Maja rozmach …. chazary ,w których nie ma podstępu- ze śmiechu wszystkie psy w Polin mogły zabić się o budę.

P
Piotr
29 grudnia, 16:29, AB:

Amerykańska parówa wypełniona Izraelską treścią

Chyba nikt myślący nie spodziewał się innego rozwiązania tej sprawy, to jest tzw. "TEATR DLA GOJÓW"

Czyli rację miał klasyk Sienkiewicz mówiąc: ch., dupa i kamieni kupa

Abbadon, zawsze twierdziłem że jesteś idiotą

G
Gość
29 grudnia, 16:29, AB:

Amerykańska parówa wypełniona Izraelską treścią

Chyba nikt myślący nie spodziewał się innego rozwiązania tej sprawy, to jest tzw. "TEATR DLA GOJÓW"

Czyli rację miał klasyk Sienkiewicz mówiąc: ch., dupa i kamieni kupa

Zastanawiam się jak prołukaszenkowe zyeby wyrabiają sobie opinię o TVN . Chyba nie oglądając tych parów ? Może mają w d@@pie radyjko , gdzie prosto z Mińska płynie łagodny powiew swojskiego kołchozu . Prosto do uszu . To musi być to , z d@@py do uszu .

G
Gość
27 grudnia, 21:07, Kłamstwa tvn:

TVN TO NIE SĄ WOLNE MEDIA ! TVN TO NIE SĄ NIEZALEŻNE MEDIA !

TVN służy jednemu środowisku - lewcko-liberalnemu antypolskiemu motłochowi

G
Gość
28 grudnia, 6:20, Rafał:

TVN to telewizja od poczatku nastawiona na mało inteligentnego odbiorcę , łatwego do mnipulacji , a także wulgarnego i chamskiego prymitywa , o czym swiadczą choćby poniższe wpisy .

Niestety....

A
AB
Amerykańska parówa wypełniona Izraelską treścią

Chyba nikt myślący nie spodziewał się innego rozwiązania tej sprawy, to jest tzw. "TEATR DLA GOJÓW"

Czyli rację miał klasyk Sienkiewicz mówiąc: ch., dupa i kamieni kupa
G
Gość
28 grudnia, 6:20, Rafał:

TVN to telewizja od poczatku nastawiona na mało inteligentnego odbiorcę , łatwego do mnipulacji , a także wulgarnego i chamskiego prymitywa , o czym swiadczą choćby poniższe wpisy .

29 grudnia, 11:42, Gość:

Zgadzam się w pełni

Śledzie po białostocku

1. Śledzie płuczemy w TVPiS i zapluwamy homofobiczną flegmą na ok 30 minut. Cebulę kroimy w piórka "dobrej zmiany". Śledzie ponownie płuczemy,tym razem w niezaleznaodrozumu.pl i kroimy na kawałki. Mieszamy dokładnie z pieprzeniem "przez osiem lat Peło", goryczą Mejzy i ce"bul"ą . Do słoika wciskamy śledzie tak , jak Pisiorg wciska kit dla Polaków . Całość zalewamy wielokrotnie używanym populistycznym olejem ... i czekamy na wybory

G
Gość
28 grudnia, 6:20, Rafał:

TVN to telewizja od poczatku nastawiona na mało inteligentnego odbiorcę , łatwego do mnipulacji , a także wulgarnego i chamskiego prymitywa , o czym swiadczą choćby poniższe wpisy .

Zgadzam się w pełni

G
Gość
29 grudnia, 08:39, Gość:

TVN dalej bezkarnie będzie karmił swoich mało inteligentnych widzów kłamstwami

"Nie wierzę w triumf sprawiedliwości, bo życie jest chaosem, tym niemniej wbrew rozumowi mam nadzieję, że spotka was za to, tępe sk***y, godziwa odpłata." Twardoch

G
Gość
TVN dalej bezkarnie będzie karmił swoich mało inteligentnych widzów kłamstwami
P
Pegasus
Bomba atomowa - ujawnienie przez USA smiercionośnej rozmowy smoleńskiej brata do brata - była już bardzo blisko.
G
Gość
28 grudnia, 6:20, Rafał:

TVN to telewizja od poczatku nastawiona na mało inteligentnego odbiorcę , łatwego do mnipulacji , a także wulgarnego i chamskiego prymitywa , o czym swiadczą choćby poniższe wpisy .

28 grudnia, 18:48, Piotr:

No teraz to mnie roz yeb aleś. TVPiS, to dopiero telewizja dla intelektualistow. Takie tępaki jak ty, są tego najlepszym przykładem.. PropagandaTV dla ciemnego luda.

Dlaczego ?

P
Piotr
28 grudnia, 6:20, Rafał:

TVN to telewizja od poczatku nastawiona na mało inteligentnego odbiorcę , łatwego do mnipulacji , a także wulgarnego i chamskiego prymitywa , o czym swiadczą choćby poniższe wpisy .

No teraz to mnie roz yeb aleś. TVPiS, to dopiero telewizja dla intelektualistow. Takie tępaki jak ty, są tego najlepszym przykładem.. PropagandaTV dla ciemnego luda.

G
Gość
28 grudnia, 10:34, AB:

Jarosław Kurski od 2007r. pierwszy zastępca redaktora naczelnego Gazety Wyborczej, A.Michnika – czołowej gazety IIIRP. W 2013r. otrzymał Krzyż Kawalerski francuskiego Orderu Legii Honorowej. W 2014r. za wybitne zasługi w budowaniu niezależnej prasy w Polsce, za pielęgnowanie wartości, jakie legły u podstaw polskich przemian demokratycznych, za wkład w rozwój nowoczesnej publicystyki i przestrzeganie wysokich standardów w pracy dziennikarskiej, redakcyjnej i menadżerskiej, został odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Jacek Kurski od maja 2020 prezes TVP – głównej tv IIIRP. Krytyk środowisk postrzeganych przez niego jako postkomunistyczne czy liberalne (dawniej KLD i UW, a następnie PO). W wypowiedziach publicznych wielokrotnie sprzeciwiał się zawieraniu przez PiS jakiejkolwiek koalicji z PO. Krytykował również środowisko „Gazety Wyborczej”, w której zatrudniony został jego starszy brat.

Jarosław i Jacek wychowali się w patriotycznej rodzinie, w duchu walki z komunizmem. Dzisiaj stoją po dwóch stronach ideowej barykady. Są liderami swoich politycznych „plemion”. – Pisze M.Pieczyński w wolnej i niezależnej „Do Rzeczy” (https://dorzeczy.pl/tygodnik/99933/bracia-kurscy-czyli-podzielona-polska.html)

Ich matka pochodziła z rodziny ziemiańskiej, a babka ze strony matki była córką Józefa Bernsteina vel Niemirowskiego – pochodziła z rodziny żydowskich kupców. Jej bratem był Lewis Bernstein Namier – tak, tak, to ten sam specjalista od spraw polskich w brytyjskim MSZ, który wschodnią granicę Polski w obecnym jej kształcie zaproponował już w 1918r. w Wersalu (bardzo nie lubił R.Dmowskiego, a J.Piłsudskiego przeciwnie – wspierał). I właśnie tę granicę przyjęli alianci w 1944r. i 45r. – https://pl.wikipedia.org/wiki/Anna_Kurska ; https://pl.wikipedia.org/wiki/Lewis_Bernstein_Namier

I czyż nie można różnić się pięknie? Jedna rodzina, dwaj rodzeni braci i inne spojrzenia na politykę IIIRP – oto właściwy dla Polakatolika przykład i z niego winien właśnie czerpać, a potem wybierać, PiS albo PO – to w końcu jedna wielka rodzina, bo gdzie by nie rzucił kamieniem zawsze trafi w antypolski, syjonistyczny, żydowski łeb.

Jedyna mądrość jaka z tego płynie, to ta, że Polakatolik nie ma innej możliwości tak medialnego, jak i politycznego wyboru, ale ponieważ jest Polakatolikiem, to nie może tego zrozumieć, a jeśli zrozumie, to i tak nie pojmie.

"bo gdzie by nie rzucił kamieniem zawsze trafi w antypolski, syjonistyczny, żydowski łeb." I jak pośród tego wygląda jeABany łukaszenkowy psychopata ? Jak g@wno w trawie .

Wróć na i.pl Portal i.pl