Ursus Bus wygrał największy przetarg na autobusy elektryczne w Europie!

oprac. Maja Piotrowska AIP
ursus bus
Udostępnij:
Ursus Bus wygrał przetarg na dostawę elektronicznych autobusów niskopodłogowych dla miasta Zielona Góra. Kontrakt obejmuje m. in dostarczenie 47 nowych autobusów miejskich o długości 12 metrów. Dostawy będą realizowane w 2018 roku. To największy taki przetarg w Europie-

Ursus bus wygrał w największym przetargu na autobusy elektryczne w Polsce, a zarazem tez w Europie. Dostawy powinny odbyć się pomiędzy 1 lipca 2018 r, a 30 listopada 2018 r.

Model Ursus City Smile jest w pełni napędzany energią elektryczną. Od pojazdów spalinowych, czy hybrydowych (są także wyposażone w mały silnik diesla) są całkowicie bezemisyjne. Podczas ruszania autobusy wytwarzają też czterokrotnie mniej hałasu niż pojazdy z napędem diesla, czy hybdrydowym.

– Problemy miast ze smogiem, wymuszają na samorządach szukanie rozwiązań, które będą w stanie w znaczący sposób zminimalizować niekorzystny wpływ komunikacji na środowisko. Jednym z nich jest bezemisyjna komunikacja publiczna. Dlatego cieszy nas fakt, że aż 47 elektrycznych autobusów Ursus City Smile, które w ogóle nie emitują spalin, będzie mogło jeździć po ulicach Zielonej Góry – mówi Tomasz Nita, prezes Ursus Bus S.A.

Ursus Bus SA od dłuższego czasu intensywnie inwestuje w elektromobilność, jeden z najszybciej rozwijających się segmentów transportu publicznego. W czerwcu tego roku spółka powołała konsorcjum „Polski E-BUS”. Celem inicjatywy jest stworzenie projektu nowego, całkowicie polskiego autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego. Obecnie w ofercie Ursus Bus znajdują się również autobusy trzeciej generacji o napędzie alternatywnym, które posiadają silnik elektryczny z ogniwami wodorowymi. Premierowy model został po raz pierwszy zaprezentowany szerszej publiczności w marcu tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jb
Zapasy sie wyczerpaly trzeba przejsc na elektryke
o
ok
żeby tylko się udało zrealizować bez problemów. Do etiopii wysłali podobno z nieco różniącą się specyfikacją niż w zamówieniu i traktorki toną w błocie. Ciekawe czy zapłacą
l
lbn
a czy maja az tylu pracownikow i moxe w hali by robic tyle autobusów?
s
skory
Zabłysnąłeś! Gdzie takie mądrości wyczytałeś? Na "fejsie"?
Wolisz stać na przystanku i wdychać spaliny z rury wydechowej Jelcza czy wdychać mimo wszystko czyste powietrze (w miarę możliwości oczywiście) Przecież elektrownie, porównując ilość spalin wydalanych do atmosfery, aby otrzymać 1 (jeden) Watt wydalają znacznie mniej sadzy i innych szkodliwych substancji niż wymieniony wcześniej Jelcz czy każdy inny diesel. No ale skąd możesz to wiedzieć, dziecko facebooka?
n
nicki
Najważniejsze że produkcja i myśl konstrukcyjna będą zlokalizowane w Lulinie a więc i miejsca pracy. Tak trzymać bo stać nas na to by powrócić i mieć swoją motoryzację w świecie i europie bo mądrej kadry nam nie brakuje tylko trzeba dać im szansę i możliwości . Nie takie projekty są realizowane przez nich tylko że za granicą w ich biurach konstrukcyjnych.
M
Mietek
Przecież chodzi o niekopcenie w mieście, gdzie nie ma elektrowni.
K
Karol
Od kiedy w Polsce samochody na prąd są bezemisyjne? Kopcą i to mocno, tyle, że inną rurą! Prąd w Polsce jest z brudnego węgla. Znowu wciska się kit ludziom
ż
że co?
to elektryczne czy elektroniczne? oO
W
Wujek
Koledzy z Chin nie chcą wysyłać?
b
bolek
i po huj takie głupie komentarze??
.
Największy przetarg w europie ?? Jakim cudem ta firma funkcjonuje, skoro nie zna nawet rynku zbytu ?
s
solar IS
bo ciekawe z czego je wyprodukują? Makieta wystawowa nie wystarczy.
s
sed
Ursus powinien zainwestować w badania, rozwinąć produkcję autobusu naprawde inowacyjnego, dopracowanego z bajerami, takiego aby sie wyróżniał na tle konkurencji. Do tego powinni rozwinąć ideę produkcji elektrycznych dostawczaków, też w jakiś sposób nowatorskich i konkurencyjnych cenowo. Marzy mi się aby Ursus stał się pierwszą firmą produkującą od początku do końca polskie pojazdy. Warto by też pomyśleć o dobrym marketingu, ekologia, nowatorskie rozwiązania, styl życia, tak hasłowo, ala Apple ale w motoryzacji.
c
czytacz
elektroniczny to ma rozum autorka tego artykuliku
A
Adam B.
Brawo dla Ursusa. Bardzo się cieszę, że w Lublinie rozwija się taki producent. Myślę, że nie małą rolę mają w tym również włodarze miasta. Brawo Lublin!
Więcej informacji na stronie głównej PolskaTimes
Dodaj ogłoszenie