Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

UOKiK: 40 mln zł kary dla Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, za wprowadzanie w błąd

sier, źródło UOKiK
Ukarane podmioty mogą się odwołać
Ukarane podmioty mogą się odwołać 123rf
Kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące oferty smartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd - uznali urzędnicy i nałożyli ogromną karę.

40 mln zł - to kara ogromna nawet dla tak dużych graczy jak Cyfrowy Polsat i Polkomtel...

smartDOM i Power LTE

Jak czytamy na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do urzędników napływały skargi konsumentów dotyczące dwóch kampanii reklamowych ofert smartDOM i Power LTE.

UOKiK nałożył kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel

Jest to pakiet usług Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu. Skargi dotyczyły reklam prezentowanych latem 2014 roku w prasie, mediach elektronicznych i na bilboardach hasłem Power LTE - Internet LTE bez limitu danych.

Następnie, przed Bożym Narodzeniem, spółki emitowały reklamy telewizyjne, które sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie.

UOKiK sprawdził Cyfrowy Polsat i Polkomtel

Klienci skarżyli się do UOKiK, że zostali wprowadzeni w błąd. Mniej więcej po miesiącu użytkowania internetu okazało się, że posiada on limity danych po przekroczeniu których internet znacząco spowalnia. Za tablet i telewizor trzeba było natomiast dodatkowo (i to dużo płacić). Tymczasem hasło w telewizji wskazywało, że za konkretną kwotę jest wszystko...

Urzędnicy przyjrzeli się sprawie i potwierdzili zgłoszenia klientów. Za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo, internet spowalniał po wykorzystaniu limitu...

UOKiK nałożył 40 mln zł kary

- Zakwestionowaliśmy wprowadzanie w błąd w reklamie usług telekomunikacyjnych i sprzętu elektronicznego. Praktyki obu spółek mogły spowodować straty finansowe u tych konsumentów, którzy zdecydowali się zawrzeć umowę w ramach promocji smartDOM i Power LTE. Nasze postępowania wykazały, że rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach. Oczywiście, reklama może przybierać różne konwencje, m.in. uproszczenia czy żarty. Nie może jednak wprowadzać w błąd co do oferty przedsiębiorcy – wyjaśnia Marek Niechciał, Prezes UOKiK.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył kary finansowe w łącznej wysokości 40,4 mln zł (30,7 mln zł na Polkomtel i 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat).

Ukarani będą musieli zamieścić też ogłoszenia o tym, że wprowadzali konsumentów w błąd.

Ukarane podmioty mogą się odwołać do sądu.

Polub "Express" na Facebooku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera