Unijne przepisy uderzają w polski transport międzynarodowy

    Unijne przepisy uderzają w polski transport międzynarodowy

    Leszek Rudziński

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Po kilkunastogodzinnych negocjacjach Rada Unii Europejskiej uzgodniła wspólne stanowisko dotyczące zaostrzenia przepisów w transporcie międzynarodowym.

    Po kilkunastogodzinnych negocjacjach Rada Unii Europejskiej uzgodniła wspólne stanowisko dotyczące zaostrzenia przepisów w transporcie międzynarodowym. Nowe prawo dotyczące przewozów towarów mocno uderzy w nasze firmy transportowe. ©Jaroslaw Jakubczak / Polska Press

    Po kilkunastogodzinnych negocjacjach Rada Unii Europejskiej uzgodniła wspólne stanowisko dotyczące zaostrzenia przepisów w transporcie międzynarodowym. Nowe prawo dotyczące przewozów towarów mocno uderzy w nasze firmy transportowe.
    Po kilkunastogodzinnych negocjacjach Rada Unii Europejskiej uzgodniła wspólne stanowisko dotyczące zaostrzenia przepisów w transporcie międzynarodowym.

    Po kilkunastogodzinnych negocjacjach Rada Unii Europejskiej uzgodniła wspólne stanowisko dotyczące zaostrzenia przepisów w transporcie międzynarodowym. Nowe prawo dotyczące przewozów towarów mocno uderzy w nasze firmy transportowe. ©Jaroslaw Jakubczak / Polska Press

    Zmiany dotychczasowych przepisów nie chciało dziewięć krajów Wspólnoty, w tym Polska. Ostatecznie jednak przegłosowano nowe rozwiązania dotyczące delegowania pracowników transportu do innych krajów UE.

    Po zakończeniu negocjacji, biorący w nich udział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oznajmił, że nowe przepisy „są nie do przyjęcia”. - Nie możemy poprzeć przede wszystkim rozwiązań, które zamiast prawdziwego kompromisu, zamiast zrównoważonych rozwiązań, zamiast przyczynić się do dobrego funkcjonowania jednolitego rynku, zakładają restrykcyjne, nieproporcjonalne, protekcjonistyczne środki - mówił.


    Nowe prawo zakłada, że kierowca przewożący towar z własnego kraju do kraju docelowego, po kilku dniach pobytu w tym drugim będzie podlegał jego prawu. Przysługiwać mu będzie tamtejsza płaca i uprawnienia socjalne, co w przypadku Polski oznacza zdecydowany wzrost kosztów oraz zmniejszenie konkurencyjności rodzimych firm transportowych.

    Szczególnie niekorzystne dla naszych przewoźników są zapisy dotyczące kabotażu. Mamy z nim do czynienia wówczas, gdy firma transportowa świadczy usługę transportu drogowego, nie mając jednocześnie siedziby w danym kraju, np. przewoźnik z firmą zarejestrowaną w Polsce, realizuje zlecenie transportu na terenie innych państw Unii - przykładowo z Berlina do Paryża.

    Kraje członkowskie utrzymały obecną zasadę dopuszczającą maksymalnie trzy operacje kabotażu w ciągu siedmiu dni.

    Jednak chcąc „zapobiec systematycznemu kabotażowi” , wprowadziły pięciodniowy okres „zamrożenia”, zanim kolejne przewozy kabotażowe będą mogły być przeprowadzone w tym samym kraju i tym samym pojazdem.

    Teraz unijne kraje rozpoczną negocjacje z Parlamentem Europejskim w sprawie ostatecznego kształtu przepisów.

    POLECAMY:


    Czytaj treści premium w Polsce Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (14)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A gdzie ta władza !!!!!!!!!

    kemor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Pytam dzisiaj "żundzących" po co wy jesteście ?????? To wasz psi obowiązek, żeby negocjować a nie ryja piłować, że ktoś źle robi ! Z kretynem i bałwanem nikt nie chce rozmawiać bo kto ma czas na...rozwiń całość

    Pytam dzisiaj "żundzących" po co wy jesteście ?????? To wasz psi obowiązek, żeby negocjować a nie ryja piłować, że ktoś źle robi ! Z kretynem i bałwanem nikt nie chce rozmawiać bo kto ma czas na bajdużenie z tumanami sekty pislam ! Moskwa i Mińsk ! No może jeszcze buda bez peszta i Ankara! Ale u siebie i ze swoimi !zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zasypać Odre, na złość Niemcom

    (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    odra

    normals (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    to nasza odwieczna granica naturalna. lepiej nie zasypywać ;)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PO to ZUO

    ~~ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    A kto się "pomylił i głosował aby te przepisy weszły? Szmalcowniczki i przekrętasy z PełO!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ty bydlaku wiesz kto "żundzi"

    i raz i dwa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    ten zidiociały bydlak z -POto ZUO - odleciał całkowicie po lekcjach bandy sekty pislam ! ty wiesz kto tej Kraj niszczy - to twoja banda bolszewicko-lewacka z pod berła kaczora ! Ni epotrafią nawet...rozwiń całość

    ten zidiociały bydlak z -POto ZUO - odleciał całkowicie po lekcjach bandy sekty pislam ! ty wiesz kto tej Kraj niszczy - to twoja banda bolszewicko-lewacka z pod berła kaczora ! Ni epotrafią nawet rozmawiać pustaki a ty szukasz głupszego od siebie ! Nie jesteś zwykła kanalia !zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    UE to protekcjonizm

    drajver (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Warunki socjalne powinny byc takie same dla kierowcow w UE,ale placa niekoniecznie bo o zabije konkurencje w UE

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bez

    gota (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    to lepiej zeby polski dziadtrans polskiego kierowce przez 4 tygodnie w kabinie na parkingu na zachodzie trzymal? i zeby do butelk sikal w kabinie a defekowal pod naczepa? niech buczek pseudoprezes...rozwiń całość

    to lepiej zeby polski dziadtrans polskiego kierowce przez 4 tygodnie w kabinie na parkingu na zachodzie trzymal? i zeby do butelk sikal w kabinie a defekowal pod naczepa? niech buczek pseudoprezes od swoich 300 tirow bajek po telewizjach nie opowiada i sie za patologie w polsce wobec kierowcow wezmie.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    póki co

    normals (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    cały świat tak jeździ. Zastanawiasz się czasem nad tym, że właściciel polskiej firmy transportowej pod przymusem ustawy będzie się musiał dzielić zyskiem z miejscowymi hotelarzami, prawie że...rozwiń całość

    cały świat tak jeździ. Zastanawiasz się czasem nad tym, że właściciel polskiej firmy transportowej pod przymusem ustawy będzie się musiał dzielić zyskiem z miejscowymi hotelarzami, prawie że państwowymi?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czy europejskich szulerów martwi stan praworządności w Polsce?

    abcd (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    Czy europejskich szulerów martwi stan praworządności w Polsce? A może myślisz, że martwi ich los pracowników delegowanych? Co najwyżej o tyle, na ile przeszkadza w eksploatacji kolonialnej PRL-bis....rozwiń całość

    Czy europejskich szulerów martwi stan praworządności w Polsce? A może myślisz, że martwi ich los pracowników delegowanych? Co najwyżej o tyle, na ile przeszkadza w eksploatacji kolonialnej PRL-bis. Nie miejcie złudzeń. Swobodny przepływ ludzi, towarów i usług. Pamiętacie? Tak, o ile jest korzystny dla potęg starej unii. Teraz już wiecie do jakiego towarzystwa się zapisaliście? Można grać, jak się ma same blotki, ale nie z szulerami. Szulerzy zmieniają reguły gry w czasie gry i nigdy z szulerami nie wygracie. Gdy szulerzy załatwiali swoje interesy za poklepanie po plecach, to wszystko było OK.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dużo w tym prawdy

    normals (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Dużo racji niestety ale o Unię lepiej walczyć niż zrezygnować z niej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gospodarka

    normals (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    centralnie planowana raczej nie da rady w dzisiejszym świecie niezależnie od tego czy Unia będzie jednym państwem, federacją czy unią państw. Protekcjonizm ma być receptą na problemy państw Unii...rozwiń całość

    centralnie planowana raczej nie da rady w dzisiejszym świecie niezależnie od tego czy Unia będzie jednym państwem, federacją czy unią państw. Protekcjonizm ma być receptą na problemy państw Unii ale przyniesie degrengoladę w tkankach społecznych Unii różnych prędkości. Nie jestem znawcą ale kiedy każdy aspekt wolnorynkowy zniewolimy korpo-sowiecko-desperacką regulacją wytworzymy sytuację absurdalną.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dziwne pytanie -gospodarka-

    a kto ją tworzy ? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    'fajna" wypowiedź pana z -gospodarka- to brzmi jak slogan sekty pislam ! To przecież towarzyszu my tworzymy unię i my mamy o tym decydować ! Ale jak się szczeka, ujada, kłamie, fałszuje i judzi to...rozwiń całość

    'fajna" wypowiedź pana z -gospodarka- to brzmi jak slogan sekty pislam ! To przecież towarzyszu my tworzymy unię i my mamy o tym decydować ! Ale jak się szczeka, ujada, kłamie, fałszuje i judzi to kto z takim chce rozmawiać ! takich brak bo idiotę traktuje się jak klowna i z takim nie prowadzi się dyskusji tylko się go totalnie olewa ! dalej głosujcie na pislam a dowiecie się, że już jesteśmy poza unią a sekta powie, że to wina Tuska ! Opamiętania !zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ja nie o szczekaniu

    normals (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    ani ujadaniu. Ja o regulacjach, które nie są sprawiedliwe wobec Unii różnych prędkości. Wykorzystuje się w Unii na przykład dynamikę rozwoju jakiejś branży(polskie firmy transportowe zdobywają...rozwiń całość

    ani ujadaniu. Ja o regulacjach, które nie są sprawiedliwe wobec Unii różnych prędkości. Wykorzystuje się w Unii na przykład dynamikę rozwoju jakiejś branży(polskie firmy transportowe zdobywają rynek i gromadzą kapitał, od którego odprowadzają podatki w Polsce) aby dofinansować inne bogatsze regiony dynamiki owej już dawno pozbawione. Nie jest to niby głupie ale jest to centralne planowanie i może przynieść bardzo negatywne skutki. Ma Pan problem z rozróżnieniem zagadnień?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a szczekanie

    normals (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    owszem nie sprzyja naszym interesom ale dlatego, że rządzący mocarstwami cały czas kierują się ideologią stworzenia jednego państwa.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY