Ulica Jagiellońska w Szczecinie po remoncie - jej wady i zalety. Nasza subiektywna ocena [WIDEO]

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Nasi reporterzy przeprowadzili dzisiaj subiektywny przegląd tego, co zbudowano na ulicy Jagiellońskiej.

Jak wiadomo, od lat trwa poszukiwanie pomysłu na tę część centrum Szczecina. Z jednej strony chodzi oto, aby przywrócić jej handlowy charakter a z drugiej, aby było to miejsce przyjazne dla turystów i mieszkańców. Po dzisiejszej wizji lokalnej, nasze uczucia są mieszane. Przypomnijmy, że przebudowa pochłonęła prawie 6 mln zł.

Ale po kolei.

Remont (przedłużył się o ponad miesiąc) objął fragment ulicy Jagiellońskiej od skrzyżowania z aleją Wojska Polskiego wraz z modernizacją placu Zamenhofa i jeszcze kawałek ul. Jagiellońskiej za placem w kierunku pl. Lotników.

Słupki, słupki, słupki

Pierwsze co rzuca się w oczy to ogromna ilość metalowych słupków, które maja za zadanie uniemożliwić kierowcom parkowanie tam, gdzie nie wolno. Słupki są naprawdę wszędzie. Wkopano je nawet przy fontannie. Według nas to przesada. Lepiej sprawdziły się estetyczne donice, może jakieś rzeźby wykonane przez szczecińskich artystów.
Widać, że nie było pomysłu i wybrano najprostszy (co wcale nie oznacza, że najtańszy).

Chodniki bywają krzywe

Będzie, że się czepiamy, ale nich tam. W końcu po to jesteśmy, szczególnie, gdy wydawane są pieniądze mieszkańców. Mamy zastrzeżenia do ułożenia chodników w wielu miejscach. Płyty są nierówno położone, są duże szczeliny między nimi. Woda będzie miała gdzie zamarzać zimą. W kilku miejscach zauważyliśmy, że woda stoi przy krawężnikach i nie odpływa do studzienek.

Jest wąsko, trzeba uważać

Po remoncie jezdnia na ulicy Jagiellońskiej mocno się zawęziła, choć ruch odbywa się tylko w jedną stronę. Kierowcy muszą uważać, bo auta parkują po obu stronach i włączanie się do ruchu może nie być proste.

Piesi

Kierowcy muszą bardzo uważać także na pieszych. Budowa fontanny, likwidacja jezdni sąsiadującej z Deptakiem Bogusława i brak pasów powoduje, że piesi przechodzą przez jezdnię w każdym miejscu.
Być może sytuacja poprawi się, gdy zostaną wymalowane pasy, póki co należy bardzo uważać.

Rowerzyści

Wprowadzenie strefy 30 km/h spowodowało, że nie ma już pasa dla rowerzystów. Rowerzyści mogą jeździć w każdą stronę, więc kierowcy aut i piesi powinni uważać. Dzisiaj zauważyliśmy, że nie wszyscy kierowcy dostosowują prędkość do znaków.

Fontanna

O gustach się nie dyskutuje, więc opinię o wyglądzie fontanny zostawiamy czytelnikom.

Ze względu na porę roku fontanna zacznie działać od wiosny. Nas zdziwiły krzesełka, które przy niej ustawiono. Wyglądają jakby były przygotowane dla osób, które chcą patrzeć na fontannę z bardzo bliska.

I na koniec

Bez względu na to jak oceniamy przebudowę ulicy Jagiellońskiej, smutno patrzeć na nowe chodniki zapaskudzone już psimi odchodami i niedopałkami papierosów.

_________________________________________________________________________________________

Czytaj:

Koniec remontu na Jagiellońskiej. Powstał (prawie) deptak. D...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Ulica Jagiellońska w Szczecinie po remoncie - jej wady i zalety. Nasza subiektywna ocena [WIDEO] - Głos Szczeciński

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

h
hubert

Koszmar - ani to ulica ani deptak. Szkoda kasy na takie byle co.  Zachwycają się ulicą a nie widzą miasta jako całości. Oszołomstwo ma w planach  stopniowo krok po kroku zablokowanie w ten sposób wszystkich przylegających do Jagiellońskiej  bocznych ulic i stworzenie  jednego wielkiego deptaku Bogusława. Kolejne wyzwanie to zepsucie ul Wojska Polskiego. To dlatego tak zażarcie bronią się przed tramwajem, tak jak kiedyś  jeździł, bo w ten sposób pokrzyżowało by to ich plany. Miejmy nadzieję że obecna ekipa  polegnie w wyborach i tramwaj jednak będzie. Wszystkie te pomysły zmierzają do totalnego zakorkowania  miasta i z tego względu są godne napiętnowania.

M
Mira

W strefie ograniczonej predkosci piesi mogą przechodzić w każdym miejscu jeżdni dlatego kierowcy powinni jadąc max 30 na nich uważać i brac pod uwagę ze mogą się pokawić niemniej jednak piszy nie ma prawa wtargną c na jezdnię. Notomiast w strefie zamieszkania kierowca jest gościem na każdym metrze tej strefy i tam pierszeństwo włącznie  tzw jezdnią ma PIESZY i max predkośc to 20km i nie zapominajmy o dzieciach które w tej strefie mogą przebywać bez opieki dorosłych i o zakazie parkowania w całej strefie z wyj miejsc do tego wyznaczonych.

a wracając do tego remontu to parkowanie prostopadłe dalej powoduje że ulica wygląda źle bo wygląda jak PARKING

R
Rura

Oto jakieś zmiany w PoRD są.... No proszę... proszę... Bo w dotychczas obowiązującym nic nie ma na temat bezwzględnego pierwszeństwa pieszych czy tam kierujących rowerami nad resztą użytkowników... Ba mało tego nawet mało jest o TEMPO 30 ;).

Echhhh..

j
juzek

A Krycha kocha mię i tesz lubi budyn i bedzie sie kompac we fontanie

M
Mr. X

2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.  

3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.  

 

Prawo o ruchu drogowym

R
Robery

Strefa 30km/h to nie strefa zamieszkania .

Piesi mogą przechodzić poza przejściem w rejonie skrzyżowań lub jeśli do przejścia jest więcej niż 100m.

 

Może wypowiedziałby się ktoś kto zna dokładnie przepisy bo inaczej będzie tu wiele potrąceń

j
ja

nie będzie pasów bo jest strefa 30 i ludzie moga chodzić jak chcą... i to jest idiotyczne

P
Pan M

Na taki badziew poszło 6 mln?,za 0.5mln można zrobić więcej i ładniej,ta ulica to porażka i każda przebudowa to wyrzucanie pieniędzy w błoto,tam musi mieszkać ktoś z magistratu że miasto co "chwilę" ma nową koncepcje jak "polepszyć" to miejsce i uszczęśliwić mieszkańców.

M
Marta

To nie kafelki w domu tylko ogromne płyty granitowe!!!!!! ludzie włączcie myślenie!!!!!

M
Marta

mi się podoba. w końcu jest czysto i nowocześnie. A ludzie jak to ludzie jak zwykle tylko narzekają. W końcu centrum się zmienia pod ludzi. Brawo!

R
Robert

Jest 30km/h to rowerzyści mogą jeździć w każdą stronę. ALE JAJA

m
max
heheszki, kolejny raz fuszerka i bylejakość, jakim trzeba być kretynem żeby krzywo chodnik ułożyć, nie mówiąc o projekcie tego czegoś
M
M
W dniu 13.11.2017 o 21:46, Dori napisał:

Wjazd(oraz wyjazd) na miejsca parkingowe pod kątem 90° nie napawa optymizmem i stwarza poważne zagrożenie dla ruchu drogowego.Fachowość ułożenia kostki brukowej poniżej standartu. Z okna samochodu widać nierówności na drodze !!!

 

Potwierdzam. Jezdnia posiada nierówności, szczeliny między kostkami, choć ledwo oddana do użytku... Największe atrakcje będą tam zimą. Oblodzona kostka + te słupki...  :)

E
Ewa

to projektował ktoś upośledzony ?

O
Olo

Parkowanie prostopadłe do osi jezdni....gratuluję głupoty projektującym!

Wróć na i.pl Portal i.pl