Twój biznes w internecie. Jak odnieść sukces online?

Materiał powstał we współpracy z UPC Biznes
Kogo nie ma w internecie, ten nie istnieje – ta reguła mówi bardzo wiele o prowadzeniu biznesu w XXI wieku. Aż 27,5 mln Polaków szuka w sieci informacji o produktach i ich cenach. Czy znajdą tam informacje o Twojej firmie? Czy z ręką na sercu możesz powiedzieć, że wykorzystujesz wszystkie dostępne narzędzia do promocji swoich produktów i usług online?

Trzeba się pokazać

Internet jest dziś podstawowym źródłem informacji o produktach i usługach, a ignorowanie tego kanału komunikacji to utrata szansy na rozwój. W sieci szukamy informacji praktycznych, takich jak godziny otwarcia, lokalizacja, cennik usług, telefon czy adres mailowy, ale również opinii o danej usłudze, czy produkcie. Często to z sieci dowiadujemy się, że dana firma istnieje!
Warto więc zadać sobie pytanie, czy mój biznes stać na to, aby nie być widocznym w sieci? Odpowiedź jest oczywista. Odpowiednia komunikacja jest dziś kluczem do biznesowego sukcesu i warunkiem koniecznym do efektywnego funkcjonowania firmy.

O tym, jakie znaczenie dla zachowań konsumenckich mają informacje pozyskane w internecie, można przeczytać w bezpłatnym poradniku „Jak zbudować obecność firmy w sieci” przygotowanym przez UPC Biznes z myślą o przedsiębiorcach – właścicielach małych biznesów.

Internet jest dobry dla każdej branży

Jeżeli myślisz, że sieć to przestrzeń głównie dla sklepów internetowych, czy branży turystycznej, popełniasz błąd! I to błąd kosztowny, za który codziennie płacisz utratą potencjalnych klientów i zysków. Każda, nawet najmniejsza firma, od osiedlowej kwiaciarni, czy piekarni za rogiem, poprzez jednoosobową działalność „złotej rączki” aż po przedsiębiorstwo pogrzebowe, powinna informować o swoim biznesie również w internecie!

Kluczem jest znalezienie najlepszej dla profilu naszej działalności formuły oraz dobranie odpowiednich kanałów dystrybucji informacji. Wbrew pozorom nie jest to wiedza tajemna, zarezerwowana wyłącznie dla fachowców. Polecany przez nas e-book w przystępny sposób przeprowadza czytelnika przez podstawy marketingu internetowego, podpowiadając krok po kroku, jakie narzędzia warto wybrać w zależności od specyfiki naszego biznesu.

Reklama online jest na każdą kieszeń

Przed wkroczeniem w świat marketingu internetowego drobnych przedsiębiorców powstrzymuje nie tylko nieznajomość tematu, ale też obawa przed kosztami promocji. Tymczasem internet to środowisko bardzo elastyczne, dające praktycznie nieograniczone możliwości promocji. Na reklamę online można wydać dziesiątki tysięcy złotych, ale można równie skutecznie wypromować swój biznes za darmo lub za ułamek wspomnianych kosztów.

Do rozreklamowania działalności lokalnej pierogarni, czy gabinetu kosmetycznego nie potrzeba drogiej kampanii z udziałem gwiazd - wystarczy podstawowa wiedza i zaangażowanie. Tą pierwszą każdy drobny przedsiębiorca znajdzie w poradniku UPC Biznes – jest tam przegląd najbardziej skutecznych darmowych narzędzi, które możemy zaprząc do promocji naszej działalności biznesowej.

Powiedz, gdzie można Cię znaleźć

Jeżeli Twój biznes ma charakter stacjonarny z otwartą siedzibą – to na przykład sklep, warsztat czy salon, koniecznie zadbaj o obecność w mapach Google. Dzięki temu twoi klienci nie tylko bez problemu odnajdą do ciebie drogę, ale przede wszystkim dowiedzą się, że w ich okolicy znajduje się firma o interesującym ich profilu. To pierwszy krok do rozwoju biznesu. W bezpłatnym poradniku UPC Biznes znajdziesz dokładną i klarowną instrukcję założenia i konfiguracji konta w Google Maps.

Zadbaj o relacje

Nie ma wątpliwości, że pozytywny wizerunek marki wspiera sprzedaż. Obecność naszej firmy w internecie to okazja zdobycia nowych klientów, ale też podtrzymania relacji z tymi, którzy już znają nasze usługi. A idealnym narzędziem do pielęgnowania tych relacji są media społecznościowe. Prowadzenie firmowego profilu na Facebooku czy Instagramie nie jest skomplikowane, wymaga jednak zaangażowania i czasu.

Podstawą udanej promocji w mediach społecznościowych jest bieżąca i regularna aktualizacja treści oraz interakcja z klientami. A czasem gotowość do reakcji na krytykę. Pamiętajmy o tym, przygotowując treści do publikacji – liczy się ich wysoka jakość, jeżeli zależy nam na pozytywnej reakcji obserwujących.

Profile społecznościowe dają nam ogromne możliwości utrzymywania bieżącego kontaktu z klientami i informowania o nowościach, czy zmianach w ofercie. To naprawdę nie jest trudne! Przekonasz się o tym, zaglądając do poradnika

Gdy zdecydujesz się zainwestować?

Eksperci UPC Biznes przekonują, że każdy biznes powinien zainwestować w swoją stronę internetową. Stworzenie najprostszej wizytówki firmy, na której znajdzie się miejsce na opis oferty oraz dane kontaktowe, można zlecić już za kilkaset złotych. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby stworzyć stronę www samodzielnie – korzystając z darmowego oprogramowania oraz szablonów. Nadal jednak musimy liczyć się z kosztami utrzymania witryny, których zestawienie także znajdziemy na stronach publikacji UPC.

Kolejnym sposobem na zwiększenie skali naszej obecności w sieci jest zainwestowanie w płatne formy reklamy. O tym, jak się odnaleźć w świecie nowoczesnej reklamy, przeczytamy w ostatnim rozdziale wspomnianego przewodnika. Niezależnie od tego, czy chcemy zaistnieć w sieci za darmo, czy odpłatnie, warto sięgnąć po 28 stron praktycznych informacji – to solidna dawka wiedzy i motywacja do rozwinięcia żagli naszego biznesu w internecie.

upc biznes

Dodaj ogłoszenie