Twisto: usługa TapiX pozwoli lepiej monitorować wydatki

red.
Fot. Grzegorz Mehring
Twisto to fintech, który umożliwia klientom m.in. odroczenie płatności za wybrany produkt. Dzięki wdrożeniu funkcji TapiX użytkownicy aplikacji Twisto mogą dodatkowo przejrzeć swoje wydatki i sprawdzić, gdzie został dokonany zakup.

Nowa usługa wpływa na customer experience
Twisto oferuje klientom możliwość zakupu towaru, a następnie zarządzanie daną płatnością np. odroczenie lub podział na raty do 12 miesięcy. Wystarczy się zarejestrować, aby dzięki aplikacji połączonej z kartą zapłacić za towar nawet do 45 dni później, bez dodatkowych opłat. Osoby niezarejestrowane mogą przesuwać płatność o 30 dni w e-sklepach, które wdrożyły Twisto jako metodę płatności.

- Dzięki nowemu rozwiązaniu uzyskaliśmy większy poziom satysfakcji klientów i przywiązania do naszych produktów – mówi Pavel Prucek, Head of Product Twisto.

TapiX to oparta na chmurze, działająca w strukturze REST API usługa, która przekształca surowe dane transakcyjne z kart w znaczące informacje zawierające nazwę i logo sklepu, adres z GPS oraz kategoryzację firm.

Działała to tak, że klient dokonując płatności kartą w punkcie sprzedaży wysyła informację do banku o tym, że transakcja została przeprowadzona. Następnie bank wywołuje TapiX REST API z zapytaniem o lokalizację płatności, poprawną nazwę sprzedawcy, logo sprzedawcy, adres URL i Google Place ID. Na koniec klient może przejrzeć w aplikacji bankowej dokładną historię transakcji, których dokonał. TapiX sprawdza się też przy realizowaniu płatności identyfikując np. comiesięczne subskrypcje za takie usługi, jak Netflix czy Spotify.

Dzięki TapiX, fintech ma pełniejszy wgląd do danych transakcyjnych klientów, dzięki czemu może zaoferować im bardziej przyjazny sposób monitorowania wydatków. Na przykład, w szczegółach transakcji widać logo i nazwę sprzedawcy. Dodatkowo, klienci mogą sprawdzić, gdzie został dokonany zakup, klikając na mapę w szczegółach transakcji.

- Dzięki dokładności danych TapiX nasi klienci mają lepszy wgląd w to, za co ostatnio zapłacili. Taka przejrzystość przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich przywiązanie do naszych produktów. Zmniejsza to również koszty operacyjne związane z obsługą klienta i obciążeniami zwrotnymi – mówi Pavel Prucek.

Współpraca, która umożliwiła monitoring zakupów
W 2017 roku Twisto rozpoczęło współpracę z Dateio, dostawcą usługi TapiX. Rozwiązanie umożliwia konsumentom lepszy monitoring swoich wydatków. Kolejną istotną funkcjonalnością jest dokładnie prześledzenie lokalizacji sklepów, w których dokonywane były zakupy. Wgląd do szczegółów transakcji jest dostępny w aplikacji Twisto od marca 2018 roku, niedawno została także rozwinięta kategoryzacja zakupów.

- Na początku chcieliśmy zaoferować naszym klientom najlepsze oferty i funkcję cashback, ale odkryliśmy, że posiadanie lepszego widoku transakcji ma większą wartość dla naszych użytkowników – mówi Pavel Prucek.

Teraz, dzięki usłudze TapiX użytkownicy mogą lepiej zarządzać swoimi finansami i lepiej kontrolować to, na co wydają swoje pieniądze. Z kolei użytkownik instytucjonalny, np. bank lub dostawca serwisu płatności, otrzymuje zaawansowaną analitykę danych, dzięki której może lepiej poznać swoich klientów. Zarządzanie danymi w taki sposób pozwala ograniczyć koszty operacyjne, a intuicyjny interfejs użytkownika otwiera szeroki zakres zastosowań dla bankowości internetowej.

Dateio powstało w 2013 roku w Pradze. Jest szybko rozwijającą się firmą z branży fintech i pionierem marketingu powiązanego z kartami płatniczymi w regionie CEE. Obecna jest w Czechach, Polsce, Słowacji, Rumunii i Holandii. Dateio umożliwia sprzedawcom detalicznym kierowanie do klientów banków partnerskich ofert powiązanych z kartami płatniczymi, przygotowywanych na podstawie wcześniejszych zachowań zakupowych klientów. Partnerami firmy są największe banki i detaliści w regionie.

Flagowym produktem Dateio jest TapiX, rozwiązanie dla instytucji finansowych, które wykorzystuje dane dotyczące płatności, oferując lepsze doświadczenie i personalizację, które stawiają potrzeby użytkowników w centrum uwagi.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Elka
Korzystam z Twisto praktycznie na co dzień. Bardzo fajna opcja płatności.

Odroczenie terminu zapłaty czy raty 0% są super. Przekonałam się o tym zwłaszcza w ostatnim okresie gdy wpadłam w szał Mikołajowo - Świątecznych zakupów.
J
Joanna
Twisto jest super. Pierwsze zakupy zrobiłam bez rejestracji, potem już zarejestrowałam się. Korzystam w pełni. Aplikacja pomaga wszystko ogarnąć i kontrolować. Bezpieczeństwo i wygoda
M
Mirabelka

@Tomek koniecznie się zarejestruj. Dopiero wtedy zaczniesz korzystać w pełni i docenisz jeszcze bardziej. Moje pierwsze zakupy też były spontaniczne i wtedy nawet nie wiedziałam o możliwości rejestracji, karty płatniczej czy aplikacji.

Teraz mam wszystko i dla mnie to super opcja. Odroczone płatności pozwalają na zakupy. Aplikacja jest bardzo fana i czytelna.

T
Tomek

Jak na razie korzystałem tylko z odroczonych płatności Twisto i jest to bardzo fajne rozwiązanie. Zarejestrowaniu użytkownicy mają więcej opcji i dodatkowe środki na start, więc chyba sobie założę konto.

Wróć na i.pl Portal i.pl