TVP Info daleko w tyle za Republiką. Zmiany w mediach publicznych przełożyły się na spadek oglądalności

OPRAC.:
Damian Kelman
Damian Kelman
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
TVP Info wznowiło działalność po przerwie nadawania spowodowanej zmianami w mediach publicznych. Nowa Telewizja Polska odnotowała jednak znaczny spadek oglądalności. W tym momencie znacznie więcej widzów posiada chociażby TV Republika.

Oglądalność TVP Info

Burza w mediach publicznych rozpętała się 20 grudnia i w zasadzie trwa do dziś. Najgłośniejsze spory toczyły się o Telewizję Polską, czego skutkiem było m.in. wyłączenie sygnału TVP Info 20 grudnia przed południem. Stacja przez kilka dni nie funkcjonowała, co oznaczało zerową działalność.

Wznowienie nadawania TVP Info nastąpiło 29 grudnia. Program obecnie skupiony jest na publicystyce oraz serwisach informacyjnych, a portal "Wirtualne Media" przedstawił, jak nowe TVP Info wygląda pod względem oglądalności.

Jak wynika z udostępnionego na stronie raportu, w okresie od 29 grudnia do 4 stycznia w ujęciu całodobowym TVP Info śledziło średni 72,4 tysiące widzów, co dało stacji 1,12 procent udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Najlepszy wynik zanotowano natomiast 4 stycznia, gdy było to 1,41 procent udziału. Dane telemetryczne podane przez "Wirtualne Media" wskazują ponadto, że w badanym okresie TVP Info zajęło 17. miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce.

W dniu wyłączenia sygnału wynik stacji wynosił natomiast 0,87 procent, jednak stacja była monitorowana tylko do 11:18, kiedy to nastąpiło przerwanie nadawania. Jeśli natomiast chodzi o cały poprzedni rok do 19 grudnia od 1 stycznia, poprzednia odsłona TVP Info notowała udziały na poziomie 5,08 procent.

TVP Info przegrywa z TV Republika

Chociaż ostatnie dni wskazują na wzrost oglądalności TVP Info, zdecydowanie widać, że zmiana władzy i struktur w mediach publicznych przełożyła się na znaczny spadek oglądalności.

Widać to również w zestawieniu z innymi kanałami informacyjnymi. W badanym okresie 29 grudnia - 4 stycznia, Telewizja Polska zajęła dopiero piąte miejsce, przegrywając z takimi kanałami jak Polsat News czy TV Republika, które notowały odpowiednio 2,12 procent oraz 2,82 procent.

Liderem w tym okresie był natomiast TVN24, notujący 6,5 procent publiczności.

źródło: Wirtualne Media

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl